Dagen i-landsproblem

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Fint väder med sol och ett par dagars värme är inte alltid av godo. Min balkong har invaderats av småkryp nu på eftermiddagen. Önskar det fanns ett sätt att bli av med dem. De förstör min annars så perfekta grillkväll i solnedgången. Blir till att äta inomhus. Man kan se ett par av krypen på den bifogade bilden.

Som sagt - dagens i-landsproblem.

Glad påsk allihopa än en gång!

ImageUploadedByTapatalk1303495950.360433.jpg

Här i Stockholm har vi en annan sorts parasiter:
Pundare
Klottrare
Biltjyvar
Fotgängare
Cyklister
Väskryckare

Toppa det om du kan...

Last edited:
Livet är rätt bra trots allt så länge man slipper ett par av parasiterna på din lista. I ljuset av det så ska man nog inte klaga på lite småkryp som tittar fram med första värmen. :)

Livet är rätt bra trots allt så länge man slipper ett par av parasiterna på din lista. I ljuset av det så ska man nog inte klaga på lite småkryp som tittar fram med första värmen. :)

Apsis, så länge problemen är mindre än en centimeter bör du helt ignorera dem.
Glaud påask :krama

Hur jag än gör får jag aldrig HELT plats med sex skivor (=1 pkt) blodpudding i stekpannan.
Är det någon som sitter på en hemlig algoritm som kan beräkna exakt hur skivorna skall placeras för att få plats?

Hur jag än gör får jag aldrig HELT plats med sex skivor (=1 pkt) blodpudding i stekpannan.
Är det någon som sitter på en hemlig algoritm som kan beräkna exakt hur skivorna skall placeras för att få plats?

Om det nu är så att den sammanlagda arean på blodpuddingsbitarna är mindre än bottenarean på stekpannan så går det att lösa. T ex genom att dela upp bitarna i mindre delar som passar hålrummen. Men jag misstänker att du redan tänkt på det?

Ställ dem på högkant.

Lägg dom på grillen!

om det nu är så att den sammanlagda arean på blodpuddingsbitarna är mindre än bottenarean på stekpannan så går det att lösa. T ex genom att dela upp bitarna i mindre delar som passar hålrummen. Men jag misstänker att du redan tänkt på det?

fusk!!

Större stekpanna

Det är den största jag har!

Ställ dem på högkant.

Jobbigt att steka dom runt om på det viset. Man skulle iofs kunna ugnssteka hela klumpen och sen skiva?

Lägg dom på grillen!

Den är inrullad för säsongen.

Det testade jag när jag pluggade, och det funkar. Men du får aldrig i 6x samtidigt.
En annan grej jag testade var att köpa smördeg (finns i skivor i frysdisken) och göra miniäppelpajjer i smörgåsgrillen. Blir finfint med äpple, kanel och socker emellan degskivorna)

Du får grilla inne då, så blir det inte så kallt heller! :tummenupp

..kan man laga dom i ugn...?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP