Dagen gåta!

Gick med
14 May 2011
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
har en 2 cylindrig kawa 250, den vill inte riktigt gå på ena cylidern på riktigt låga varv( tomgång) eller rättare sagt den skiftar mellan att gå och inte gå på låga varv, varvar man lite så funkar bägge cylindrar. men det är blå fin ginsta på bägge cylindrar när man testar att dra runt motorn nåt varv och ja har testat att skifta tänspolar, stift , kablar och allt sånt. har även ställt brytaravstånd och ventilspel. så det beror inte på tändningen. stiftet blir yterst lite sotigare på den cylindern han inte altid vill gå på, förgasarna är kliniskt rengjorda.

skulle det kunna bero på typ slinten nål och nålventil på ena förgasaren?

verkade som den gick lite sämre när ja skiftade membran/trottel/nål mellen dom två förgasarna.

eller skulle det kunna bero på flotörnivåerna? har försökt att ställa dom lika.

finns väll inget mer att greja med än pilotskruvarna, flotörnivå, synka gasspjäll byta munstycke, eller finns det mer saker?

Har du justerat ventilerna? Gamla hojar brukar vara ganska stabila i ventilspelet, men är trots allt en förutsättning att förgaseriet ska fungera.

Kontrollera också insugsgummina. Man ska kunna dra väldigt hårt i dom utan att det kan glipa någonstanns. Tjuvluft är också ett vanligt fel på lite äldre hojar.

Är du verkligen helt säker på att förgasarna är "Kliniskt" rena? Kan finnas små kanaler långt in som inte syns.....

Svarar den på justering av pilotskruvarna?

Mats

Har du justerat ventilerna? Gamla hojar brukar vara ganska stabila i ventilspelet, men är trots allt en förutsättning att förgaseriet ska fungera.

Kontrollera också insugsgummina. Man ska kunna dra väldigt hårt i dom utan att det kan glipa någonstanns. Tjuvluft är också ett vanligt fel på lite äldre hojar.

Är du verkligen helt säker på att förgasarna är "Kliniskt" rena? Kan finnas små kanaler långt in som inte syns.....

Svarar den på justering av pilotskruvarna?

Mats
Ventilspelet va ganska bra, jag kollade bara det för att gardera mej,
insugsgummina e ok, har böjt i dom så mycket jag vågar och sprutat startgas men den drar inte i sig nåbn tjuvluft.
däremot tycker jag inte att den reagerar särskilt mycket på pilotskruvarna men ja vet ju inte heller hur mycket den ska reagera?
och jag vill inte börja skruva på den andra hojen jag har som e bra för att jämföra.
om den nu reagerar mindre än den ska på pilotskruvarna kan det då bero på igensatta lågfartskanaler? eller va skulle det kunna bero på?
HJÄLP

däremot tycker jag inte att den reagerar särskilt mycket på pilotskruvarna men ja vet ju inte heller hur mycket den ska reagera?
och jag vill inte börja skruva på den andra hojen jag har som e bra för att jämföra.
om den nu reagerar mindre än den ska på pilotskruvarna kan det då bero på igensatta lågfartskanaler? eller va skulle det kunna bero på?
HJÄLP

Ja, det ska märkas skillnad. Verkar som att du har ringat in felet!
Se dig runt om det finns någon i din närhet som har en ultraljudstvätt. Tvätta förgasaren med tvättmedel avsett för aluminium.

Mats

Ja, det ska märkas skillnad. Verkar som att du har ringat in felet!
Se dig runt om det finns någon i din närhet som har en ultraljudstvätt. Tvätta förgasaren med tvättmedel avsett för aluminium.

Mats

Tack ska du ha, det får bli nästa grej jag försöker med.

har haft ett liknande problem på en gammal yamaha 400 då var det membranet till vakumstyrningen i bensinkranen som hadde börjat läcka lite. då gick hojen till och från på låga varv på den cylindern som vakumet togs från, eftersom vakumslangen sög i sig bensin genom det dåliga membranet i kranen. testas lätt genom plugga vakumslangen o ställa kranen på pri.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd