Dagen D...som i däckkrängning

HW skrev:
Ungefär precis vad jag tänkte också!!!
Filmens titel: Blod, svett & tårar, många kommer att känna igen sig, Jalle sågade av sitt första däck i ren ilska :D
 
Nyteknik skrev:
En kompis berättade att han använder en kompressor från Biltema som kopplas in i bilens cigarettuttag. Den har fungerat att fylla däck till en båttrailet och kostar 150 kr. Är detta inget som funkar i däckkrängarsammanhang?

Det är sällan särskilt tätt mellan däck och fälg när man just krängt på, så man behöver nåt med mera flås för att få däcket att hoppa över humparna.
 
Mattias skrev:
Det är sällan särskilt tätt mellan däck och fälg när man just krängt på, så man behöver nåt med mera flås för att få däcket att hoppa över humparna.
9 gånger av 10 så funkar det med en fjuttkompressor från Biltema, men den 10 gången kanske du står i depån och gråter blod.

Jag har skaffat en stor gastub som trycktank, bilder kommer asap.
 
GSXR1100R skrev:
9 gånger av 10 så funkar det med en fjuttkompressor från Biltema, men den 10 gången kanske du står i depån och gråter blod.

Jag har skaffat en stor gastub som trycktank, bilder kommer asap.

Jag syftar alltså inte på en motordriven kompressor utan en som drivs av 12V-uttaget i bilen. Du menar att det borde funka?
 
Nyteknik skrev:
Jag syftar alltså inte på en motordriven kompressor utan en som drivs av 12V-uttaget i bilen. Du menar att det borde funka?

Lägg ner tanken på en kompressor i ciggarettuttaget..... :rolleyes:

Ett välmenat råd...
 
Nyteknik skrev:
För 149 kr tål den ju att utvärderas. Men om det helt enkelt inte funkar är det ju ingen idé. Så hur är det?

Med en sån kan du fylla på det som kommer ha försvunnit över natten!!
Dvs öka trycket från 1,9 till 2,0!

Då kan du kan lika bra köpa en fotpump som är billigare!

Ska du skifta däck kan du glömma en sån!!!!! Speciellt om det är kallt och du har bråttom! En kompressor som levererar ett visst antal liter luft/minut krävs för att få däcken att gå upp på fälgkanten!
 
Nyteknik skrev:
För 149 kr tål den ju att utvärderas. Men om det helt enkelt inte funkar är det ju ingen idé. Så hur är det?

Kommer du förbi vårt tält får du låna kompressorn. Cigguttags-pumpen eller fotpumpen är inget alternativ när du krängt på ett nytt däck, då ska du dessutom pumpa upp det till närmre 3 bar för att pressa fast däcket ordentligt i kanten.
För en 1000-1500 får du en kompressor som inte klarar ett dB-prov på jula, vi har en sån ;)
 
Jaja min Biltemapump funkar 9 ggr av 10 iaf.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top