Dagbokstråden

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Xt660x
Idag fick jag lite sällskap senare mot kvällen :D
Kul som vanligt att åka, såg jäkligt många hojjar idag.

Nörd pause?

Måste ju kika in här hehe



Blir inge hoj åka imorrn under dan :/
Va visst upbokad för annat, verkar ju bli en kanon dag i morrn :(
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
GRYMT skoj att säsongen är startad på riktigt, och goa' grabbar att sparka igång det med - tack för sällskapet! :yoparty

Lite bilder blev det med, som bevis - tyvärr var man mest fokuserad på räkmacka och en stilla tur på bulten, så det blev inte mycket fotat därifrån, men lite profiler fick man med på bild iaf.

SKITKUL, det kommer jag leva länge på, nu är det tvätt av Husabergare, och lite översyn av den, så skall man sprätta lite skit med den imorgon - det är onekligen ett hårt liv man för. :hihi

/J
 

Bifogat

  • samling_markan.jpg
    samling_markan.jpg
    216.8 KB · Visningar: 61
  • tomas.jpg
    tomas.jpg
    209.1 KB · Visningar: 59
  • kribban_o_robban.jpg
    kribban_o_robban.jpg
    189.5 KB · Visningar: 68
  • rakmacka.jpg
    rakmacka.jpg
    160.7 KB · Visningar: 55
  • vart_fyller_man_pa_olja.jpg
    vart_fyller_man_pa_olja.jpg
    216.1 KB · Visningar: 61
  • paus_mariefred.jpg
    paus_mariefred.jpg
    203.8 KB · Visningar: 64
  • kribbans_viffer.jpg
    kribbans_viffer.jpg
    211.4 KB · Visningar: 53

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vårmönstring On :) Närmare 39 mil på mätaren IDAG, kalasväder och goda mackor och fikabröd både på markan och Cafe rosenhill och trevligt sällskap. Undras varför jag ser arg ut på ett kort:confused:

Inget att klaga på, förutom tempot ibland, men då drog jag upp det lite grann själv:D Har nog bevisat för mig själv att i trafiken så räcker 600 cc och 98 Pållar långt:tummenupp Och den går ju nästan på luft med:rolleyes:
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Inget att klaga på, förutom tempot ibland, men då drog jag upp det lite grann själv:D

Jag tror det var lite kompensation för den ringa cylindervolymen jag. :D Men det var fasen vad bra den går den bågen. :yoparty

Duccen spelade gött hela dagen med, musik på min ära!

/J
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
GRYMT skoj att säsongen är startad på riktigt, och goa' grabbar att sparka igång det med - tack för sällskapet! :yoparty

Lite bilder blev det med, som bevis - tyvärr var man mest fokuserad på räkmacka och en stilla tur på bulten, så det blev inte mycket fotat därifrån, men lite profiler fick man med på bild iaf.

SKITKUL, det kommer jag leva länge på, nu är det tvätt av Husabergare, och lite översyn av den, så skall man sprätta lite skit med den imorgon - det är onekligen ett hårt liv man för. :hihi

/J

hoho, det var inte mycket folk vid markan där inte. När jag och Almgren. var där var det proppat med hojar! 84,5% krompråmar:3freak , 14,5% sportisar och 1% motard typ
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Vårmönstring On :) Närmare 39 mil på mätaren IDAG, kalasväder och goda mackor och fikabröd både på markan och Cafe rosenhill och trevligt sällskap. Undras varför jag ser arg ut på ett kort:confused:

Inget att klaga på, förutom tempot ibland, men då drog jag upp det lite grann själv:D Har nog bevisat för mig själv att i trafiken så räcker 600 cc och 98 Pållar långt:tummenupp Och den går ju nästan på luft med:rolleyes:

Ja vilken kanondag det blev :tummenupp hehe gillar tredje kortet, du ser ut att ha låst blicken på "nånting" :D

Måste säga att FZ6:an gick ruskigt bra, som du säger är det ju mer än tillräckligt för gatåkning..

Jag tror det var lite kompensation för den ringa cylindervolymen jag. :D Men det var fasen vad bra den går den bågen. :yoparty

Duccen spelade gött hela dagen med, musik på min ära!

/J

Hehe man tackar, tyckte vi hade en fin kör med motorsång från alla 4 bågarna :yoparty Tack för bra guidning och trevligt sällskap!


Skål påer :fyllisar
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
hehe gillar tredje kortet, du ser ut att ha låst blicken på "nånting" :D
Skål påer :fyllisar

Jadu Sportlover - det ser ut att vara något blont jailbait i sikte? :tuttar

Skål på er, Husan är tvättad, styrlagret åtdraget på densamma (bara oljebyte kvar, men det tar vi i'möra), Millen fick en släng med vatt'slangen den med - nu korkar jag upp fin-virren. :öl

Skål!

/J
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jadu Sportlover - det ser ut att vara något blont jailbait i sikte? :tuttar

Skål på er, Husan är tvättad, styrlagret åtdraget på densamma (bara oljebyte kvar, men det tar vi i'möra), Millen fick en släng med vatt'slangen den med - nu korkar jag upp fin-virren. :öl

Skål!

/J

Skvallra inte för frugan, kanske 40 årskrisen som närmar sig, det är ju även vårmönstring för många lättklädda:tuttar :hihi
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Skvallra inte för frugan, kanske 40 årskrisen som närmar sig, det är ju även vårmönstring för många lättklädda:tuttar :hihi

Hahaha ska inte skvallra, det är ju såklart bara slumpen att bilden är tagen just när du kollar dit, men kunde inte låta bli att kommentera :hihi
 

Kribban

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda VFR800 -04
GRYMT skoj att säsongen är startad på riktigt, och goa' grabbar att sparka igång det med - tack för sällskapet! :yoparty

Lite bilder blev det med, som bevis - tyvärr var man mest fokuserad på räkmacka och en stilla tur på bulten, så det blev inte mycket fotat därifrån, men lite profiler fick man med på bild iaf.

SKITKUL, det kommer jag leva länge på, nu är det tvätt av Husabergare, och lite översyn av den, så skall man sprätta lite skit med den imorgon - det är onekligen ett hårt liv man för. :hihi

/J

Tack för en KANONdag! Nytt slipon till Viffern, fina vägar och trevlig sällskap. Kan inte bli bättre! :)

Så efter 36 mil, så känner jag mig definitivt värd en Laphroaig nu!

Polarn behöver ev skjuts till Linköping imorron för att kolla på en hoj, så det kan nog bli ett par mil hoj även imorrn... Kommer ha läderskinn i baken imorrn kväll :-D

//Kribban
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Vill tacka kokta korven, trixter och gunnar för de fina sällskapet:tummenupp
Tempot blev lite inspirerande bitvis och ens ringrostighet gav sig tillkänna men lite värme i däcken lyckades det dock bli iallafall:) Inga 39 mil men dryga 13-14 fick vi väl ihopp:tummenupp Om några veckor så är det nog dags att dra igång tisdags körningarna hoppas det dyker upp lite nya förmågor i år som förra året.
 

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Ort
Västerås
Hoj
08, KTM SuperDuke
Vill tacka kokta korven, trixter och gunnar för de fina sällskapet:tummenupp
Tempot blev lite inspirerande bitvis och ens ringrostighet gav sig tillkänna men lite värme i däcken lyckades det dock bli iallafall:) Inga 39 mil men dryga 13-14 fick vi väl ihopp:tummenupp Om några veckor så är det nog dags att dra igång tisdags körningarna hoppas det dyker upp lite nya förmågor i år som förra året.

Tack själv! Det var absolut lite ringrostigt men när jag rullade in i stan igen kände jag verkligen skillnaden mot hur det känts tidigare i veckan. Ett helt annat flyt liksom. Det kan nog bli folk av mig också! :D
 

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Ort
Köping
Hoj
Yamaha R1
Tack själv ... snacka om skön tur strålande sol, sköna vägar,trevligt sällskap och ett helt ok kaffe ;-) det var nära på en 45 minuters fika i solen vilket var riktigt nice ... nästa vända hoppas jag att sportis är på för han är bäst av oss på att släpa med sig kamera...

Kan rosten vara borta nu Gabor ? ;-)


Vill tacka kokta korven, trixter och gunnar för de fina sällskapet:tummenupp
Tempot blev lite inspirerande bitvis och ens ringrostighet gav sig tillkänna men lite värme i däcken lyckades det dock bli iallafall:) Inga 39 mil men dryga 13-14 fick vi väl ihopp:tummenupp Om några veckor så är det nog dags att dra igång tisdags körningarna hoppas det dyker upp lite nya förmågor i år som förra året.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Efter jag bytt till sommardäcken på ena bilen, och HSB konstaterat att jag bara skulle var dryg och jobbig ha med till Ikea samt köpcentrum fick jag stanna hemma, vad gör man då? Ensam som man var och hundarna hade fått sin mitt-på dagen promenix, jo på hojen och en Fagersta tripp..

Vilka kontraster!! Bar torr backe och just då solsken, samtidigt ser man snö brevid sjön och massor av pimplefiskare ute på isen :) 13 mil till idag, en helg i hojens tecken:yoparty
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Efter jag bytt till sommardäcken på ena bilen, och HSB konstaterat att jag bara skulle var dryg och jobbig ha med till Ikea samt köpcentrum fick jag stanna hemma, vad gör man då? Ensam som man var och hundarna hade fått sin mitt-på dagen promenix, jo på hojen och en Fagersta tripp..

Vilka kontraster!! Bar torr backe och just då solsken, samtidigt ser man snö brevid sjön och massor av pimplefiskare ute på isen :) 13 mil till idag, en helg i hojens tecken:yoparty

:yoparty

Jag släpade ut Husan och geggade lite jag istället, hojåkning fast precis annorlunda. Rekommenderas å det grövsta. :tummenupp

Blandat fortåka mellan tallar i ofattbart fint spår, lite allmän huliganism och lite friåkning bland stockar och sten, vi lyckades hitta lite redigt geggiga diken med. :yoparty

/J
 

Bifogat

  • galet_kul.jpg
    galet_kul.jpg
    209.8 KB · Visningar: 51
  • jonson_geggar.jpg
    jonson_geggar.jpg
    237.6 KB · Visningar: 46
  • husabergarn.jpg
    husabergarn.jpg
    215.3 KB · Visningar: 40
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Glassköparsväng blev till Västermorunda - och vilka ramlar man över på väg ut ur Kungsör om inte Koktkorv med bättre hälft. :)

Trevligt!

Glad Påsk på er hojbusar av allehanda slag. :)

/J
 

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Kungsh.
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Efter att ha skruvat HD :)eek:) hela dagen, blev det en spontantripp till kolsva via himmeta och sundängen. Riktigt fin väg mellan "västra skedvi/sundängen/kolsva korningen" och kolsva, inge grus i kurvorna heller längre. :tummenupp

70 mil totalt iår :banana
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jaha efter nästan 100 mil inspirerad körning utan tvätt vart det dags att ordna med det idag (fast solen sken) men tänkte spara på däcken inför en liten åktur imorgon istället..

Tog några mobilbilder som bevis på vilken putsbög jag är :arsele haha

Glad påsk på er alla, drick inte för mycket ägglikör :fyllisar
 

Bifogat

  • duccetvätt.jpg
    duccetvätt.jpg
    165.2 KB · Visningar: 44
  • ducatitvätt-2.jpg
    ducatitvätt-2.jpg
    164.8 KB · Visningar: 47
  • ducatitvätt-3.jpg
    ducatitvätt-3.jpg
    147.2 KB · Visningar: 46

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Han ut en liten solotur, Kolbäck-Sura-Markan och hem, blev nästa 8 mil idag, kanske blir tid för en till "kort" sväng idag, annars blir det någon liten tur imorrn med före kl 16.00 för min del.:)
 

r Anders

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 550 Tracker
Vill tacka för en fin sväng norr om västerås idag. Vi åkte en del fina kurvvägar till Norberg & en fika på Elsa Anderssons konditori.
Trevligt sällskap och GPS-Robban i täten.
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top