Dagbokstråden

Kära Dagobah, idag har jag en ny avatar!
Jag tog oskulden av min nyköpta Ed Hardy hoodie av storlek XXL för att ha utanpå mitt skinnställ! Fladdrade fint och fungerade att posera i.

/Posören

Jag råkade sälja iväg min bil igår (gick lite för snabbt) och står nu utan bil. Men att bara ha hoj är hårdrock :yoparty men det finns samtidigt avigsidor med det oxå. Som regn...

Som tur är fick jag tag på systers bil tillfälligt, men en ny bil måste inhandlas. Så jag vänder mig till SH's nobla skara av allvetare för att få några förslag enl nedan kriterier?

* Ej franskt, ryskt eller koreanskt märke.
* Max förbrukning bl 0,8.
* Bekväm att pendla i (ingen liten ekorrbuss som Fiat Uno el likn).
* Pålitlig.
* Inte större värdeminskning än 15 000 på 3 år (det blir en gissning).
(* Max antal mil ca 7000.)

Hittils har jag kommit på VW Passat, VW Golf, ...

Last edited:
Jag råkade sälja iväg min bil igår (gick lite för snabbt) och står nu utan bil. Men att bara ha hoj är hårdrock :yoparty men det finns samtidigt avigsidor med det oxå. Som regn...

Som tur är fick jag tag på systers bil tillfälligt, men en ny bil måste inhandlas. Så jag vänder mig till SH's nobla skara av allvetare för att få några förslag enl nedan kriterier?

* Ej franskt, ryskt eller koreanskt märke.
* Max förbrukning bl 0,8.
* Bekväm att pendla i (ingen liten ekorrbuss som Fiat Uno el likn).
* Pålitlig.
* Inte större värdeminskning än 15 000 på 3 år (det blir en gissning).
(* Max antal mil ca 7000.)

Värdeminskningen är nog klurig med så få mil på en större, bekvämare bil tror jag.

Meeeeeen....jag är gruvligt nöjd med min S80 2,4 -02 med helskinn (svart/svart - manuell, non-turbo), snittar 0,76 blandat (kör å andra sidan aldrig för fort, meningslöst i den pendelpulkan).
Skön som få att färdas i, billig att serva och äga - och pålitlig.

Den blir kvar tills den är slut tror jag...

Gav 120 för den när den gått 9000 mil i januari -08.

/J

Last edited:
Värdeminskningen är nog klurig med så få mil på en större, bekvämare bil tror jag.

Meeeeeen....jag är gruvligt nöjd med min S80 2,4 -02 med helskinn (svart/svart - manuell, non-turbo), snittar 0,76 blandat (kör å andra sidan aldrig för fort, meningslöst i den pendelpulkan).
Skön som få att färdas i, billig att serva och äga - och pålitlig.

Den blir kvar tills den är slut tror jag...

Gav 120 för den när den gått 9000 mil i januari -08.

/J

Låter intressant, jag hade räknat bort de flesta Volvo/SAAB för att dom är för törstiga. Måste kolla av blocket (tror att jag har ca 50 annonser öppna nu).

Jag kör heller sällan mkt för fort med bil. Det känns meningslöst på något sätt.

Vet att det är svårt med värdeminskningen, men jag tappade 4K per år på min förra (hade den i 3 år, aka Suzzi). Köpte med 6800 mil, sålde med 14120 mil och har knappt behövt lägga en krona på den under tiden annat än service.

Last edited:
Kanske en Toyota Avensis, om du vill ha en "Svensson-bil" som (alltid) fungerar...?

Kanske en Toyota Avensis, om du vill ha en "Svensson-bil" som (alltid) fungerar...?

Ska kolla dom med. Åker hellre tråkig/bekväm svenssonbil och kostar på mig motorcyklar istället.

BTW: Är det hillbilly att åka pickup? Eller bara jävligt ballt?

Last edited:
Jaaaa tjöööp diiiiisel V8 pick-up, utan flak

:tummenupp

Bifogat

• kenworth.jpg
    kenworth.jpg
    2.6 KB · Visningar: 138
Ta det som en utmaning Vildsvin!
TJÖÖP :tummenupp

Jag vågar ALDRIG....

Jag var i US of A för ett år sen, där var det mestadels lastbilar med en massa krom och långa huvar. Matcho! Sen gick dom betydligt snabbare, ca 135 km/h i nedförsbackar. Ungefär som i filmen Convoy...

jag har minsann sett flera asgrymma pick up ar i jkpg..dem är manliga!!:tummenupp

Nya Toyota Hilux är riktigt fin, men det är en ganska stor värdeminskning att köpa nytt (Nypris 200K +). Just nu lutar det åt Mitsuishi Lancer -04 å nyare, men det svänger från timme till timme...

Last edited:
Pickis ska det vara, man behöver aldrig vara fylleshaffis från krogen för bara en får plats, Behövs inte några dyra baslådor räcker med en liten för att få skönt tryck i cupen, så är det bara att lasta upp hojen på flacket när du ska brasssssa satan på banträffar eller i skogen.:yoparty

kanske inte ett bränslesnålt alternativ men fan hårdrock

http://www.blocket.se/varmland/El_Camino__65_21905252.htm?ca=9&w=3&last=1

annars är ju en skoda en strålande slitvarg som drar minimalt med soppa

http://www.blocket.se/dalarna/Skoda_pickup_motivlackad__bytes_22462264.htm?ca=9&w=2

Last edited:
Pickis ska det vara, man behöver aldrig vara fylleshaffis från krogen för bara en får plats, Behövs inte några dyra baslådor räcker med en liten för att få skönt tryck i cupen, så är det bara att lasta upp hojen på flacket när du ska brasssssa satan på banträffar eller i skogen.:yoparty

kanske inte ett bränslesnålt alternativ men fan hårdrock

http://www.blocket.se/varmland/El_Camino__65_21905252.htm?ca=9&w=3&last=1

annars är ju en skoda en strålande slitvarg som drar minimalt med soppa

http://www.blocket.se/dalarna/Skoda_pickup_motivlackad__bytes_22462264.htm?ca=9&w=2

Helrätt med pickis :fakta , men jag tycker iofs. att caminon är för liten/gammal och skodan är för "vanlig" (men praktisk).. Nej skall det vara så skall det vara en Dodge RAM med fet cumminsdiesel (låter gött) och äkta skotthål i plåten! Typ denna hårdrocksbil :Bugar Lacka den mattsvart å man har den optimala bilen, lätt att parkera också, bara att köra upp den uppepå tant agdas VW Polo på ICA maxi parkeringen :tummenupp

Last edited:
Låter intressant, jag hade räknat bort de flesta Volvo/SAAB för att dom är för törstiga. Måste kolla av blocket (tror att jag har ca 50 annonser öppna nu).

Jag kör heller sällan mkt för fort med bil. Det känns meningslöst på något sätt.

Vet att det är svårt med värdeminskningen, men jag tappade 4K per år på min förra (hade den i 3 år, aka Suzzi). Köpte med 6800 mil, sålde med 14120 mil och har knappt behövt lägga en krona på den under tiden annat än service.

du får köpa en amazon av mig, eller en 740.. eller en power meetad cheva horambulans! horambulansen drog faktist mer öl en bensin när vi åkte med den i helgen, så ställ in ett par plattor öl där bak sen är inte bensin nått problem! :yoparty

Jag har faktiskt en avställd Peugeot 205 som du kan få för ett par tusenlappar! Den har bara gått något över 10000 mil, modell 1990. Har alltid startat bra som fan. Helt nya grejer i framvagnen (knutar o sånt skit, kostade mig 5900 på verkstan).... kom förbi o kolla på den, nu är batteriet slut men jag kan garantera att den startar med ett par startkablar!
Fan, det gjorde ont att sätta den på sälj, det kände jag ända in i själen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT