Dagbokstråden

HOOYAAAA!!!

SimmPsi skrev:
Äntligen har dagen som man tänkt vareviga dag på i 300 dagar kommit MUCK!
Där stod man i sina vanliga kläder och Majoren gasta ut "HÖGER VÄNSTER OM, FÖRLÄNGT ÖVNINGS UPPEHÅLL, MARSCH!!!" :Rockbanan
Nu är jag äntligen fri från lumpen som är ett färgglatt minne med massa tok med polarna och stendöda jägarkök i spöregn :) Rullar in 20 740 kr imorgon på kontot, HELT nya däck till MCn står i garaget som jag snart ska ut och slänga på hojen. Blir det bättre än så här,det kan man alltid klura på?

Ses snart på vägarna!!! :tummenupp

Funatic skrev:
Hej. Jag heter Rulle.
Det regnar. Hej då!

Regn är härligt, påminner mig om svensk sommar. Idag har jag haft turen att få åka genom mitt första ösregn, men vad gör det - jag fick ju se FredRD350's 350 hoppa igång - också känd som upphovsmaskin till Lützendimman.

Pejo skrev:
Regn är härligt, påminner mig om svensk sommar. Idag har jag haft turen att få åka genom mitt första ösregn, men vad gör det - jag fick ju se FredRD350's 350 hoppa igång - också känd som upphovsmaskin till Lützendimman.

fan så missa man det. skit och.

Pejo skrev:
O ingen tog några kort? Skulle gärna vilja höra lite mer hur det var på Gelleråsen!

Själv så har jag inte haft några planer alls på att köra denna helg, tycker det är lite kallt..(börjar man bli känslig eller beror det på att man hunnit med 230 mil 2 hjuling sedan 1:a november?) 130 mil med rf:n på 2 veckor..måste spara på den till Maj månad! Social umgänge med släktingar har passats på att göra.

Tog en kort mc-sväng i Köping idag på em, men inget skönt ute, runt 3-4 plus och blåste, hann dock se ett flertal hojar ute, Africa twin, Gsx-750f, samt några custom.

Nu får värmen ta och komma igen, bara det är varmt och fint 7/8 maj..för övrigt så var det KANONVÄDER båda dessa dagar i fjol, riktig sommarvärme. Kommer ihåg för var på på Blue moon bar 7 maj, där uppträdde Martin Stenmark och Höggravid Pandora..8 maj Köpingscrusing med sol o varmt varmt ute.

Låsning i nacke o rygg, skall till kiropraktor idag..inte kul, spännet på nya hjämen har pajat, måste ringa ava mc :mad:

sporTlovEr skrev:
Låsning i nacke o rygg, skall till kiropraktor idag..inte kul, spännet på nya hjämen har pajat, måste ringa ava mc :mad:

Annars kan jag rekommendera låsnings fri nacke å rygg funkar kanon :tummenupp

Igår måndag var jag lite på odyssé till Arboga, bl a Ialia bike center för kompisen skulle köpa packboxar samt gaffelolja till sin hoj , trevliga killar där MEN ena killen tror jag var fullkomligt "Ducatiskadad", samt skygglappar för allt annat..var även till motorcenter i samma stad och kollade på en fiddy/pitbike, samt tillbaka till Köping och till Actionssports där det handlades sintrade bromsbelägg(ej till min)

Var över ikväll o tittade, och assisterade lite lätt, när en han höll på att riva isär för att byta packboxar på sin yamaha, inga specialverktyg så det blev lite bonn-mek, hojen hängde i krok i taket, (han hade rivit isär allt) i spännband.. han skulle dock tillverka ett verktyg för att ha både för att underlätta monteringen, samt demontering av andra gaffelbenet, samt till nästa gång. Ingen rep.bok hade vi heller så det blev lite :confused: :va innan det gick upp ett :fattartil

Om man säger så här;förstår varför folk lämnar in för att byta packboxarna..men man lär sig något nytt i alla fall :tummenupp

Last edited:
japp då har man varit ute och åkit glidare för först gången då :D .... japp en riktigt en med väskor och sånt .... iof fattas både vindrutan och fransarna men jag klarar mig nog utan dom....... :rolleyes:

så ser ni någon med sporthojströja på en glidare under dom närmaste veckorna så är det bara jag...... :yoparty ....

//humlan

humlan skrev:
japp då har man varit ute och åkit glidare för först gången då :D .... japp en riktigt en med väskor och sånt .... iof fattas både vindrutan och fransarna men jag klarar mig nog utan dom....... :rolleyes:

så ser ni någon med sporthojströja på en glidare under dom närmaste veckorna så är det bara jag...... :yoparty ....

//humlan

Kört el åkt? Hon måste botas!! Har någon medicin :nurse jag får väl slänga upp´na på RF:en så botas hon omgående...

På jobbet igen...fick avisering från Ava mc idag, så jag kan skicka iväg hjälmen kostnadsfritt för att få den utbytt, och de helst innan 8 maj!!

kört så¨klart :yoparty ..... lite jobbigt i dom högre hastigheterna bara :gnissla .... det fladdrar och drar då bara

sporTlovEr skrev:
Kört el åkt? Hon måste botas!! Har någon medicin :nurse jag får väl slänga upp´na på RF:en så botas hon omgående...

humlan skrev:
kört så¨klart :yoparty ..... lite jobbigt i dom högre hastigheterna bara :gnissla .... det fladdrar och drar då bara

:D Tyckte detsamma när jag provade brorsans intruder 1400. :D
Vi kanske kan ta en tur nån dag ?

/ R-Sickan

Idag har man en tråkig dag framför sig. :huvet

Både Suzukin och Yamahan ska tvättas och putsas upp.

Finns det nån snäll person som skulle starta en firma som tvättar motorcyklar :D

Imorgon så lämnar Suzukin garaget.
För en liten utflykt över sommaren. :( Men den måste rastas den med. har inte haft riktigt tid med den sedan familjen utökades....

Ja, med Yamahan. :lol :hihi :rofl
vad trodde ni :tungan

R-Sickan

Agent Rf 900 alias sporTlovEr skall på lite mindre trevliga hemliga uppdrag idag, men känner mig kallad, någon måste göra det trots allt :(

Skall först till OK/Q8 i Köping där de har demokörningar av Bmw och Harley Davidsson bl a V-rod för allmänheten mellan kl 10:00-14:00..så jag skall provköra...skall sedan be dem övertyga mig varför jag skall välja en sådan? Och säga det att det inte finns en enda sak de maskinerna kan göra som min kan göra bättre..

Efter det blir det lite trevligare uppdrag då Yamahan som fick friska packboxar och belägg i veckan skall provköras så ägaren för den får en obejktiv utvärdering.

Testrapporter kommer senare..

Hjälmen skickades till Ava mc igår, nu hoppas jag på snabb bra service av dem, har hört mycket illa av dem härinne, men hoppas trots allt att det är bra snabb service, hittils allt bra efter en telekontakt med dem.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...