Dagbokstråden

Kan jag bara hålla någe liknande dom spåren i filmen när man ökar tempot ska det nog kunna gå riktigt fort i S:t.... Och för i år är jag snabbare än Neonmannen och så ska det förbli... :arsele:hihi
 
Det är bra T-påsen, passa på att njuta sålänge du kan. För så snart jag kommer ut på bana igen så kommer jag ställa ordningen tillrätta :fakta :arsele:D

Kan jag bara hålla någe liknande dom spåren i filmen när man ökar tempot ska det nog kunna gå riktigt fort i S:t.... Och för i år är jag snabbare än Neonmannen och så ska det förbli... :arsele:hihi
 
Anmält mig till 16/5 med Cajback jag också!.. Du kan få ge mig lite draghjälp till 1:08, så sköter jag resten själv sen.. :tungan ;)

Det är bra T-påsen, passa på att njuta sålänge du kan. För så snart jag kommer ut på bana igen så kommer jag ställa ordningen tillrätta :fakta :arsele:D
 
Första långa vårturen för i år( och Förhoppningsvis inte sista) avklarad blev ca 30mil.
Var och kollade på nya hojar, blev riktigt sugen på aprilia falco och allt känns så där helt underbart rätt med allt.
men på hemvägen så utbryter helvetet loss med spöregn och vind
och sen när jag svängde in till sura vid kyrkan så trodde jag att jag hade för hög växel eftersom en hade nada kraft så jag försökte växla till ettan men blev rätt förvånad när jag redan låg på ettan och hade körde på ca 6rpm, så jag stannade vid sidan av vägen och då dog hojen. Försöker starta hojen igen men den dör på en gång.
tror inte hojen vill bli utbytt.... :krama
 
Last edited:
Dygn 2 på sjukan efter highsider igår.. nyckelben och fyra revben paj, och hojen mår nog inte heller så bra. Får se om jag lyckas ta mig ut nått mer denna säsongen..
 
Trivselfascism is the shit. Har man inte kul kan man alltid låtsas. :fakta Trevlig däckkrängarkväll med ligan!
 
Onsdagsträning

Då var det dags igen för onsdagsträning, drog iväg utan att nämna något för neonmannen. Skulle självklart ta tillbaka årsbästat.

Pass1: Nu kände man igen sig från början av förra året. Bambi på hal is. Jag och dom nya grejerna på hojjen kommer inte direkt överens, den rör sig mycket vid gaspåslag och har väldigt lätt för att gå upp på bakhjulet.

Som tex påväg ur depåkurvan höll den på och ruska ordentligt och jag bara närma mig bankanten mer o mer.. Självklart titta jag också på den och det resulterade i lite körning på gräset, men det har man ju gjort förut så att.. ;)

Ladda på av bara sjutton på slutet av första passet och varva ur hojjen på 4:an på rakan. Sedan in i trösen så tror jag det kommer nån på insidan för del låter av bara F*N.. fortsätter in i esset och börjar inse att nått inte stämmer med hojjen. Escapen i ejes och hoppar av i tittar och vad ser man.

dämparn.JPG

Popnitarna har släppt....ARGH¤!"¤!#%... in i depån och börja riva. :mad: Najjade ihop det till nästa pass.

Pass2: Gick ut och tog det extremt lungt några varv. In och titta om min lagning höll och det verkade den göra. Fortsatte i det lugna tempo och inrikta mig på att försöka gå på gas lite tidigare och köra snabbare i kurvorna. Det börja gå rätt skapligt och jag började återigen gå på lite hårdare.

Väl inne i depån såg jag att några av mina najjade trådar hade gått av och jag fick börja jaga popnitar istället. Hitta inga och började snacka skit istället, släppte tankarna på att köra en 11 tid vilken jag vet hade kommit för det kändes jäkligt bra mot slutet.

Det bästa med gårdagen är att jag är snabbare än NeonMannen med många många lååånga tusendelar och är ungefär 0.02 km/h snabbare. :tungan:arsele:D

T-Bag = 1:12.211 (119.6 km/h)
NeonMan = 1:12.231 (119.6 km/h)
 
Cajback

Onsdagsträning och sedan cajbacks 6/7 bandag.

Träningen börja halkigt och instabilt hoj som jag haft enda sen säsongen starta. Fortsatte inbilla mig att jag hade problem med mina stötdämpare. Men..... jag slängde på ett sprillans däck så försvann problemen jag haft. Direkt hade man ett helt annat förtroende för hojjen och körde 1.10.84. (Neonmannen var många tusendelar långsammare med 1.10.89) :D

Sov över inför heldagen. Nu jäklar skulle det gasas efter som man direkt sänkt årsbästat med nästan 2 sek bara med nytt däck. Det kändes stelt första 2 passen men sedan börja det lossna vart efter. Jag och NeonMannen låg och jaga varandra för att få upp lite tempo.

3:e passet: Jag tog täten, låg och drog upp ett tempo men kom ikapp några som var lite långsammare då slog han till och gick förbi i ejes. Låg bakom ett par varv innan han gick brett i trösen och jag smet förbi igen. Då tänkte jag dra upp ett riktigt hårt tempo för 1:09 hägrade ju denna dagen och jag börja känna mig redo.

Fullt på 3:an ut på rakan sen 4 o 5:an. På bromsarna strax innan skarven, tycker inte att dom tar tillräckligt, bromsar mera, inte nöjd, våldar i 2:an, får bakhjulsstutts och det känns som hela hojjen rycker. "vad är det som händer" att jag skulle ta trösen var bara och glömma så det var bara att fortsätta rakt ut i escapen, där kommer jag inte långt innan jag drar i backen riktigt ordentligt. :mad::mad::mad:

När man nu kommit till ro, tittat på loggarna och jämnför det med min bästa tid innan. Så ser jag att man skulle nog ha petat in hojjen i trösen och lagt en riktigt jäkla snabb tid istället. För det borde ha gått säger dom men förståndet igår sa "NEJ DET ÄR NÅ FEL PÅ GREJERNA!"

bromsning.JPGkmbromsning.JPG

Sämsta med gårdagen var att jag missa en MASSA körtid. Bästa var att jag satte nytt hastighetsrekord på rakan med 245.4. ;) + att det känns som att det kan gå riktigt snabbt snart.
 
Hemma från en halv helg på RegnÅsen ;) Ett torrt pass blev det, gick skapligt tror jag. Tog curbsen i innerkurvan i S'et för första gången i alla fall, bar med en ny referenspunkt ;) Däremot så verkar inte musklerna i framsidan på av vänster smalbenet vilja vara med längre, så växla är semismidigt när man får flytta hela benet... Så sista passet blev att glida runt i halvtorrt på 4an o finåka...

Noterar även första riktigt släppet bak på Sportmax'en ut ur S'et ;) Antispinnen funkar och ger en ett par meters sladd...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top