Dagbokstråden

Classic Racing i Linköping

Många horn under hjälmarna blir det...

PS. Det gasas imorron oxå :tummenupp
 

Bifogat

  • classicracing 350cc1.jpg
    classicracing 350cc1.jpg
    246.3 KB · Visningar: 111
  • classicracing 350cc2.jpg
    classicracing 350cc2.jpg
    210.4 KB · Visningar: 97
Nu vare drevat, en ner fram och en upp bak.. om vädret tillåter så äre nytt pb på onsdag!..

Som neonmannen skrev: "Det ska vara så att tanken bitchslappar en i facet ut ur Ejes och Hårnålen. :D". Får se om det räcker för att bli bitchslappad.. ;)
 
Nu vare drevat, en ner fram och en upp bak.. om vädret tillåter så äre nytt pb på onsdag!..

Som neonmannen skrev: "Det ska vara så att tanken bitchslappar en i facet ut ur Ejes och Hårnålen. :D". Får se om det räcker för att bli bitchslappad.. ;)

Näää, idag blir det inte bli några PB;s gjorda. Med tanke på vädret, så är risken stor att asfalten och armcoräckena är det enda som skulle bitchslappa en om man ändå försökte sätta PB.
 
blöe vad jag är opepp på att köra hoj,
sommarns bandagar har förstört, mig noll intresse av att gå ut och åka gata, och inga fler bandagar i sikte :död
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Näää, idag blir det inte bli några PB;s gjorda. Med tanke på vädret, så är risken stor att asfalten och armcoräckena är det enda som skulle bitchslappa en om man ändå försökte sätta PB.

MMMM... inte bra, hade varit skönt o släppt lite på trycket idag... fast nu blir man ju dubbelt taggad till nästa vecka.... DÅ "#¤"#¤ :tummenupp

Eftersom det är Suzuki det ska va så.. här är din nya hojj neonmannen.. då haru inga ursäkter för att inte köra 1:05 nästa säsong. :D

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56516

blöe vad jag är opepp på att köra hoj,
sommarns bandagar har förstört, mig noll intresse av att gå ut och åka gata, och inga fler bandagar i sikte :död

Banhoj, licens o träningar snart då?
 
Last edited:
MMMM... inte bra, hade varit skönt o släppt lite på trycket idag... fast nu blir man ju dubbelt taggad till nästa vecka.... DÅ "#¤"#¤ :tummenupp

Eftersom det är Suzuki det ska va så.. här är din nya hojj neonmannen.. då haru inga ursäkter för att inte köra 1:05 nästa säsong. :D

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56516



Banhoj, licens o träningar snart då?

Då finns det ju inget annat att skylla på än bristande talang och förmåga. Rätt smutt med gam-Gixxern när man kan hänga på nya R1;or, Hondor och BMW;er. De gånger man blir frånåkt muttrar man bara nått om, ivf jag också haft en ny hoj, då hade jag också vart snabb... :D
 
Då finns det ju inget annat att skylla på än bristande talang och förmåga. Rätt smutt med gam-Gixxern när man kan hänga på nya R1;or, Hondor och BMW;er. De gånger man blir frånåkt muttrar man bara nått om, ivf jag också haft en ny hoj, då hade jag också vart snabb... :D

Det är skönt med en ny Kawa. Kör långsammare än en racekittad 125'a runt Gelleråsen med gott samvete, skyller på att jag har mer barlast än T-bags Stena Line ;)
 
Det är skönt med en ny Kawa. Kör långsammare än en racekittad 125'a runt Gelleråsen med gott samvete, skyller på att jag har mer barlast än T-bags Stena Line ;)

Jomen sirrö, kör du en hoj från 2011 med TC, ABS, GPS, TP, HVK, osv, så lär du hitta på mer ursäkter än lite för mycket barlast...:fakta :D
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Jomen sirrö, kör du en hoj från 2011 med TC, ABS, GPS, TP, HVK, osv, så lär du hitta på mer ursäkter än lite för mycket barlast...:fakta :D

Jag tror han körde på regnläget på autopiloten, till Gluffis försvar så åker han alltid i regn, även om det blev något förskjutet i tisdags... :D
 
Onsdagsträning 110817

Då var det dags! att testa nya drevningen. Jag och Neonmannen tourade i bangbusen till åsen.

Pass 1: Ett halvt varv för att bli varm i kläderna sen vare bara och vrida på. Kände rätt snart att drevningen gjorde susen, framdäcket var lätt och den drog iväg bra. Efter ett par varv börja fick jag ett FI meddelande. Titta om det var nån oljelampa som lyste men icke så jag gasade glatt vidare. Åsen kändes hal och fick det bekräftat att det var fler som tyckte likadant i depån. Blev iaf nytt PB 1:10.7. :)

Eftersom jag märkt att den tryckt ut vatten till min uppsamlare för kylvatten när jag meka med hojjen efter so:t, så antog jag att felet låg där. Ogjorde min supertäta anslutning, fyllde på vatten.

Så kom det några regnstänk och den hala banan kunde ju inte bli bättre av det.

Pass 2: Nu kände man sig osäker och drog upp TC:n på bazzazen utifallatt. Blev ett pass för att testa hojjen, det funkade med modifieringen och påfyllningen av vatten.

Pass 3: Det börja bli lite småkyligt så jag rörde inte inställningarna på TC:n. Neonmannen hade laddat kameran på sin hoj och skulle åka o filma mig lite innan han skulle köra om mig sa han.

Nu när jag börja ladda på hårdare märkte jag att drivet inte fanns där, det var inställningarna från fegispasset som var kvar. Var en del trafik och jag bara vänta på att Neonmannen skulle dyka upp. Men det gjorde han inte förrns jag satte upp handen o åkte in i depån. :D Nytt PB 1:10.376

Märkte första passet att något skrapa i högerböjjarba, det var ljuddämpare.

Neonmannen fick med både lite gnistor från ljuddämparn och när det slår eldsflammor ur den. "T-Bag´s ljusshow på åsen" kommer imorrn. ;)

Första 9:an är snart påväg att förlösas, den sparar jag nog till 3-4 september.
 
Neonmannen fick med både lite gnistor från ljuddämparn och när det slår eldsflammor ur den. "T-Bag´s ljusshow på åsen" kommer imorrn. ;)

Första 9:an är snart påväg att förlösas, den sparar jag nog till 3-4 september.

Ohh vill se :yoparty

Hur vart däckslitaget med nya drevningen då?
 
Några riktigt låga tider blev det aldrig tal om för min del. Ville inte ta några risker med bakdäcket som jag (ofrivilligt) smörjt in med kedjeolja och som redan innan onsdagens träning rullat över 100 varv.

Första passet var riktigt HALT, åtminstone på oljesidan av däcket. Men det slets bort mot slutet av passet.
Pass 2 var egentligen det enda där jag körde ordentligt. Kom ner på 1.10.0 som bäst. Det är jag riktigt nöjd med då jag mer eller mindre myskörde utan att egentligen ta i nått. Det bådar gott för nästa SO som går av stapeln 3-4 september. Både jag och T-påsen är anmälda och klara. Så vi hoppas på att ni kommer och supportar.

Sista passet skulle ägnas till att filma T-påsen under några varv, för att sedan avslutas med en omkörning och agera hare för att han skulle få ner sina tider ytterligare. Men så blev det inte riktigt…
Redan på första flygande varvet bromsar jag upp Bettan på framhjulet ner mot Trösen när jag försöker ta mig om några förare som kommit in emellan oss. Efter det lyckas jag inte få stopp på hojen innan böjen och vill inte chansa på att ta kurvan och tar escapen istället. 2 varv efter när jag försöker jaga ikapp Påsen så får jag i friläge in i samma kurva och får ta escapen igen.
Stannar och väntar in honom och börjar jaga ikapp. Men det är inte lika lätt nuförtiden, då han kör så pass fort. Det tar några varv men tillslut så lyckas jag filma delar av ”ljus showen” han bjuder på utmed banan. Filmen kommer upp ikväll.

Tyvärr så fick TC;n tupp-juck igen. Fick lov att slå av den. Man kan i filmen se de 3 dioderna ovan varvräknaren som visar om TC;n är aktiv eller inte. Den blinkar stundtals helt okontrollerat oberoende av om jag gasar eller inte.
 
Ohh vill se :yoparty

Hur vart däckslitaget med nya drevningen då?

Inga problem är finfint.. har rullat 1 kval sen race vände på det, sen kval o race. Sen träningen nu senast, tänkte vända på det igen och köra en träning till. Går utan problem.

Tror nästan jag får switcha upp till Full på ekkeftläget nästa gång då ;)

Exakt prova:

chicken mode = off
hayabusa mode = on, om du vågar. ***Varning för våldsam acceleration***. ;)

Här är filmen, såg att det gnistra lite på väg ut ur ejes en gång också.. måste skaffa ny ljuddämpare eller hänga ut lite till... ;)

[YOUTUBE-ID]3UZmnXj5COA[/YOUTUBE-ID]

Här är filmen från Neonmannens andra pass:

[YOUTUBE-ID]oGqW9loc-wk[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM
efter ha vart i spanien i en vecka har man lite reflektioner...
förra helgens motogp i brno fick 3sidor i ALLA dagstidningar i 3dagar!
alltså 3sidor inför på lör
3sidor på sön för tidsträningen
sen om racet på måndagen..:tummenupp

annat än här där backlund får en liiiiten notis i vlt om hur det gick var 3tävling..
vad äre för fel på svärje?? :va
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM
efter ha vart i spanien i en vecka har man lite reflektioner...
förra helgens motogp i brno fick 3sidor i ALLA dagstidningar i 3dagar!
alltså 3sidor inför på lör
3sidor på sön för tidsträningen
sen om racet på måndagen..:tummenupp

annat än här där backlund får en liiiiten notis i vlt om hur det gick var 3tävling..
vad äre för fel på svärje?? :va

Fotboll, hockey och golf...

Notera att det bästa vi nånsin åstadkommit i fotboll är ett silver -58.
 
är det så jäkla vanligt att få spikar i mc-däck? 3stycken spikar på 1,5 säsonger :confused:
 
är det så jäkla vanligt att få spikar i mc-däck? 3stycken spikar på 1,5 säsonger :confused:

Jag har fått flertal spikar i bakdäck..oftast då däcket börjat bli lite slitet , inbillar mig att ett nyare däck är "starkare" och sprätter iväg, eller så är det slumpen för mig...framdäcket "sprättar" iaf upp spiken på högkant som sen så fint sätter sig i bakdäcket. Denna skruv var inte lång, mindre än cm men ändå tillräckligt.
 
Last edited:
Flyttar in om ett par veckor...

Har köpt ett hus i Västerås, Erikslund. Tänkte att det blir närmre Karlskoga på det sättet så kan jag kanske få lära mig av T-bag hur man kör fort på onsdagarna :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top