Dag att inhandla hoj, men var finns alla?

Nemal

Köttätare
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
R1 2001 Turbo
Tjo!
Sålde min motard i sensommarn/hösten -06 (ktm 640 lc4 sm -01)och tänkte ta de lite lungt men nu när våren/sommaren är påfallande nära så kan jag inte hålla mig borta från motard.
Köpte min motard ungifär samma tid på året förra året och de fanns VÄLDIGT gott om motarder att välja bland, men nu när jag letar hittar jag fan ingenting. Den -01:an jag köpte var annonspris på 39k som jag fick för 34k, kollar man blocket hittar jag 1 -99 för 39k, ja menar, dom börjar bli "någorlunda" gamla nu och dom flesta begär överpriser, ELLER?
Visst, de e iofs inte köparens tid nu heller, men de borde vara några med någorlunda pris på.

Ingen som e sugen på att sälja:tummenupp :)

Mvh Ola

Har kikat en del på beggade 660 en tid nu. Hade tänkt köpa en begagnad -04 eller -05, men sen när man ser alla priser så inser man att det är nästan mer lönsamt att köpa en helt ny, vilket jag också gjorde. Vissa tar fruktansvärda överpris tycker jag. Detta gäller kanske även de äldre.

Vissa tar fruktansvärda överpris tycker jag. Detta gäller kanske även de äldre.

Det är överpriser, visst, men faktum är att det är inte omöjligt att få hojen såld till bra pris heller (ur säljarens synvinkel).
Själv sålde jag min 660 förra veckan till vad många (oseriösa?) mailare ansåg vara överpris...

Det är överpriser, visst, men faktum är att det är inte omöjligt att få hojen såld till bra pris heller (ur säljarens synvinkel).
Själv sålde jag min 660 förra veckan till vad många (oseriösa?) mailare ansåg vara överpris...

Sant, en vara är ju inte mer värd än vad en köpare är villig att betala. Så det verkar onekligen som att det finns folk som köper begagnat för samma pris som en ny kostar ;)

Det jag menar är att när begagnat i vissa fall kostar mer än nytt. Då ÄR det överpriser. Går inte att prata bort det.

Vad ska jag satsa på då? Ktm:en funkade kanon + lagom med effekt.
Vill inte ha en husa som jag behöver serva hela tiden bara + att jag måste kunna ha passagerare nångång ibland.

Mvh

Vad ska jag satsa på då? Ktm:en funkade kanon + lagom med effekt.
Vill inte ha en husa som jag behöver serva hela tiden bara + att jag måste kunna ha passagerare nångång ibland.

Mvh

KTM 625/660 är väl det du ska ha. Var väl (Bike?) som sålde nya för 64900:- inkl present på 9000:-, är ju mkt bra pris fall det finns nån kvar.

Riktigt så bra är det inte tyvärr. 74900:- är inkl 9k värdecheck.

ok, men har sett annons för 64.900:- men det var kanske utan presentkort då. Verkar ju i och för sig konstigt om de nu kostar 10000:- mer men bara 9000:- i presentkort:va Jaja, lycka till me hojköpet!

Bike säljer för 64.900:-
supebike säljer för 74.900:- inkl. presentkort

Aha, då ber jag om ursäkt för det. Måste blandat ihop dessa företag.

64.900:- är ju onekligen ett mycket bra pris om man vill ha en orginalhoj. Ska man ändå köpa delar samtidigt kan man ju lika gärna köpa med värdecheck.

Det som är bra med att köpa nytt är att man ofta kan förhandla om priset, få billigare delar och service i framtiden.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN