Da SnAkEciTy ride....(Film)

Ringo skrev:
Jag vill också se, men nu funkar ingen av länkarna längre... :rolleyes:
Någon som kan lägga upp på nytt?

Funkar inte länkarna så får du gärna tanka av mig...dock så har jag bara 1MB upp :( så det blir inte mer än typ 112kb/s....men om det är ok så adda mig på msn så skickar jag.

Last edited:
Kan inte någon slänga upp filmen igen? Blir ju sugen på att kolla :tungan

vad jag har förståt så är inte ftp servern uppe.
skulle vara roligt att veta när den kom upp igen :rolleyes:

/Blommen

Efter att ha skrivit vad jag tycker i ett par sånna här trådar är väl moralkärring det snällaste jag fått höra (men sånt tar jag glatt :) ).

Men den extrema dubbelmoralen som råder bland många här på SH är inget annat än patetisk.

En film där folk kör som "svin", slangar på trottarer, gör en stoppie som håller på att sluta i fronten på en mötande bil, kör mot mötande trafik, mot rött osv hyllas av de flesta.

När någon omkommer startas en tråd där uppmaningarna om att ta det lugnt där ute haglar och alla håller med.

Det syns ju att grabbarna i filmen har hojkontroll som är få förunnat.
Varför inte ta det ett steg till och bli ännu bättre på någon avskild plats där ni kan leka så mycket ni vill?
Troligtvis för att det inte finns någon publik att imponera på men om man tränar på går det ju faktiskt att köra uppvisning och få sitt behov av bekräftelse mättat flera gånger om.

Personligen hoppas jag inte att det blir några fler filmer av den här kalibern, det vore trist om någon skulle stryka med för att få något häftigt på film att visa upp här på SH :(

sandstream skrev:
2127636

I princip håller jag med dig om allt, men samtidigt gör jag allt för att förtränga allt förnuft. Dessvärre måste jag erkänna att det är den busiga, anarkistiska sidan hos mig som vinner. Hur dåligt det än låter. Om det gör mig till en egoist och idiot, låt så vara. Jag kanske dör tidigare, men så mycket lyckligare...

/Zlide

sandstream skrev:
2127636
Men den extrema dubbelmoralen som råder bland många här på SH är inget annat än patetisk. :(
Håller med dig till 100 % :tummenupp
När vissa gör det e det cooooolt , men andra får skit så fort dom öppnar munnen, oavsett vad dom har att säga eller gör.

Mina 5 öre.

vilka dårar :tummenupp

bra att de inte klipper bort när det är nära till en krasch eller nåt så fattar man bättre att det inte är helt riskfritt

slanga upp alla sporthojfilmer på video.google.com med kommentar sporthoj.com så hittar man lättare filmerna på video.google och de är alltid tillgängliga

sandstream skrev:
2127636
Men den extrema dubbelmoralen som råder bland många här på SH är inget annat än patetisk.

En film där folk kör som "svin", slangar på trottarer, gör en stoppie som håller på att sluta i fronten på en mötande bil, kör mot mötande trafik, mot rött osv hyllas av de flesta.

När någon omkommer startas en tråd där uppmaningarna om att ta det lugnt där ute haglar och alla håller med.
dubbelmoral? nej, eller jo någon enstaka kanske.. men som skaparna av denna film t.ex. tror jag inte jobbar som trafikpoliser, och slår folk som går mot rött på fingrarna, när det inte filmar!

däremot kan jag mycket väl tänka mig att de skriver typ "RIP" eller "tankarna går till familjen" i trådar som "ola körde ihjäl sig idag"

de som skriver och beklagar sig över att folk kör som idioter är de såkallade moraltanterna, och inte de som själva gör det (med enstaka undantag)

Zlide skrev:
2127887
sandstream skrev:
2127636
... egoist och idiot, låt så vara. Jag kanske dör tidigare, men så mycket lyckligare...

/Zlide

Eller skadar dig eller någon främmande människa så svårt att resten av livet kommer att få tillbringas med att köra elrullstol med tungan...

Kan vara värt att tänka på...
Ung å galen? Jag vet, men lämna inte hjärnan hemma.

Dubbelmoral? Ytterst lite :näsblod

Trådlyft deluxe...

Ingen som kan ladda upp filmen med lite bättre kvalité än googles ? :tomten
(ladda upp på www.yousendit.com om ni inte har server/ftp)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph