D-ring vs dubbel D-ring mm

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
På mina hjälmar hittills har det suttit dubbel D-rings"knäppning". Nu vart jag lite sugen på en ny hjälm (Suomy Vandal) men det står så här på spec.:D-Ring Closure . Är det obra? (det låter obra)

Dessutom står det: DOT approved and CERTIFIED to BSI 6658 Type A: providing unprecedented pre-public release batch testing of each production run, providing exacting quality controls. Det låter luddigt.

På t.ex Spec 1R står det: ECE 22-05, DOT, JSI, Snell, Australian Standard, BSI vilket låter mer kontrollerat.
Hjälmen finns på FC-moto i Düskland. (modellen jag vill ha finns inte i Sverige)

Enlighten me bitte! Ska jag shoppa en annan hjälm?:confused:

Som jag fatter det så har den D-ringslåsning.
Den andra texten uppfattar jag som att de uppfyllar kraven och att de även skriver en förklaring kring hur man produktionsmässigt uppfyller denna kvalitetsnorm. Dvs att exemplar ur varje batch (tillverkningsomgång) testas enligt den angivna normen innan innan de går ut till försäljning.

Last edited:
Den har dubbel dring och uppfyller alla säkerhetsklasser man bör ha som krav. Gillar du den på tjöp direckt...

Är det inte alltid dubbla ringar om det är d-ringslåsning då?Hur skulle annars spännet vara konstruerat?

Den har dubbel dring och uppfyller alla säkerhetsklasser man bör ha som krav. Gillar du den på tjöp direckt...

DOT är väl inte godkänd i SWEDALA,är inte det en amerikansk ,är inte hjälmen E C E R 22.05 godkänd så är inte hjälmen godkänd i Swedala

DOT är väl inte godkänd i SWEDALA,är inte det en amerikansk ,är inte hjälmen E C E R 22.05 godkänd så är inte hjälmen godkänd i Swedala

Läs om läs rätt... Den är ece märkt och dessutom uppfyller den snell kraven vilka jag personligen finner viktigare

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!