D-Link DP-G310 skrivarrouter

Peanutboy

Kawaski
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
ZX-10R 2006
Har köpt en skrivar router från D-Link men får inte rätt på det....

Någon som har en enkel beskrivning hur man installerar den?
Ska ha skrivaren och D-Link DP-G310 i garderoben.

Kör trådlöst med ett Zyxel 660HW-61 modem/trådlös router till min bärbara sen sitter det en stationär dator direkt kopplad till Zyxel 660:an.

Har testat med allt tycker jag.... Någon FAQ på nätet för att reda ut det finns det?

Får jag inte rätt på det ikväll blir det till att ringa D-Links support imorgon!!!!

Du vet att du måste ha en nätverkskabel mellan skrivarroutern och zyxelroutern?

detta hittade jag på ftp://ftp.dlink.se/Products/dp-products/dp-g310/Documentation/DPG310_manual_300.pdf

1. Confirm proper operation of your printer before connecting the DP-G310.
2. When you have confirmed proper operation of your USB printer, turn your printer power OFF.
3. Confirm that your network is operating normally.
4. Connect the DP-G310 to your network, using a straight-through CAT5 cable.
6. Switch ON your USB printer.
7. Plug the DC power adapter into the DC 5V power socket on the rear panel of the Print Server.
8. Plug the power adapter into a power outlet. This will supply power to the DP- G310, as it has no
external power switch. The green Power LED on the Print Server’s front panel should illuminate
steadily, and the Print Server’s Self-Test will proceed.

Lycka till.

Du vet att du måste ha en nätverkskabel mellan skrivarroutern och zyxelroutern?

detta hittade jag på ftp://ftp.dlink.se/Products/dp-products/dp-g310/Documentation/DPG310_manual_300.pdf

1. Confirm proper operation of your printer before connecting the DP-G310.
2. When you have confirmed proper operation of your USB printer, turn your printer power OFF.
3. Confirm that your network is operating normally.
4. Connect the DP-G310 to your network, using a straight-through CAT5 cable.
6. Switch ON your USB printer.
7. Plug the DC power adapter into the DC 5V power socket on the rear panel of the Print Server.
8. Plug the power adapter into a power outlet. This will supply power to the DP- G310, as it has no
external power switch. The green Power LED on the Print Server’s front panel should illuminate
steadily, and the Print Server’s Self-Test will proceed.

Lycka till.

Måste jag verkligen ha kabel alltid sen mellan skrivarroutern och zyxel modemet??? Det var ju därför jag köpte en sådan skrivarrouter för att slippa ha kabel mellan routern och skrivarroutern... :confused:

Jaja får ringa D-Link imorgon och höra hur det verkligen står till.... Men ska jag ha kabel därimellan så kommer jag att lämna tillbaka routern.

Men det är väll bara att ställa skrivare där du har Zyxlen. Då kommer du åt skrivaren dels från trådbunden dator och trådlös.

Trodde du skaffade den för att kunna skriva ut från laptop utan att den stationära var tvungen att vara igång. För med skrivarroutern blir skrivaren som en nätverksskrivare om jag har förstått det rätt.

Rätta mig om jag har fel.

Självklart behöver du ingen kabel, det är ju en trådlös skrivarserver. Däremot kasnek du behöver det vid konfigurering, om den nu har nåt nätverksuttag...

Att få igång en skrivare med en printerserver är inte alltid det lättaste. Men om du följer instruktionerna till skrivarservern brukar det inte vara några problem. Däremot så kan inte alla skrivare fungera med en printerserver, då vissa förlitar sig på datorns operativ för en del vitala skrivarfunktioner. I de lägena så går det inte att använda. Billigare HP-modeller brukar tex inte fungera...

Självklart behöver du ingen kabel, det är ju en trådlös skrivarserver. Däremot kasnek du behöver det vid konfigurering, om den nu har nåt nätverksuttag...

Att få igång en skrivare med en printerserver är inte alltid det lättaste. Men om du följer instruktionerna till skrivarservern brukar det inte vara några problem. Däremot så kan inte alla skrivare fungera med en printerserver, då vissa förlitar sig på datorns operativ för en del vitala skrivarfunktioner. I de lägena så går det inte att använda. Billigare HP-modeller brukar tex inte fungera...

Precis så trodde jag också det skulle vara!
Kollade upp och min Canon skrivare ska fungera med denna printerservern.

Men får ändå inte rätt på det!
Ska ringa supporten imorgon! Skriver här sen hur det har gått....

Har snackat med supporten på D-Link nu!

Går inte med min skrivare... :(

Så det blir att köra till ON-OFF och returnera den hoppas att det går....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg