D&D Slip on

SirDave

when I feel ugly I just look at you
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
CBR 600
Hej!

Köpte mig i veckan en CBR 600f och fick med köpet med ett D&D slip on (satt ej på).
Eftersom jag tidigare inte hört talas om detta märke tänkte jag höra med alla kunniga här om det är något att ha eller om det är värt att satsa på något annat slip on?

/D

Det var tydligen inget som visste något om D&D, så jag skruvade på det och körde en sväng..
Kan ju meddela att ljudet var det iaf inget fel på, det sjöng som fan..

hallå, jag hade D&D slipons till min TL1000S. De var i kolfiber och hjälpte till att skapa det vackraste ljudet jag har haft på någon hoj än.

Körde med dem i tre år, inte den bästa kvaliteten kanske men lite autosol på fästena och ompackning var fjärde år är inte för mycket jobb.

Aktiv körning och motorbroms på den hojen kan jag lyssna till hur länge som hellst.

mvh Roger

Roggocop skrev:
2158207 hallå, jag hade D&D slipons till min TL1000S. De var i kolfiber och hjälpte till att skapa det vackraste ljudet jag har haft på någon hoj än.

Körde med dem i tre år, inte den bästa kvaliteten kanske men lite autosol på fästena och ompackning var fjärde år är inte för mycket jobb.

Aktiv körning och motorbroms på den hojen kan jag lyssna till hur länge som hellst.

mvh Roger

Okej, jag tycker också det låter bra, men jag har inte så mycket att jämföra med då detta är min första hoj. Jag låter det sitta kvar!

Jag hade ett D&D på min gamla gpz 900 r och jag håller med Roggocop, kvaliten var inte den bästa och man fick packa om den lilla lilla ljuddämparen med jämna mellanrum, men ljudet var fantastiskt

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back