Dörruppslag...

• Thread starter Thread starter SGM
  • Start date Start date

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kan alla förbannade, satans, jävla gulablendrökande, mysbyxebärande förorts-white-trash-miffon ta och LÄRA SIG en gång för alla, att ge FAN i att använda bilarna bredvid sin egen som dörrstopp för sin egen dörr? Ok?

Och är du förjävla fet, se till att parkera med marginal, så du SLIPPER gnugga ditt feta arsle mot min bil för att ta dig in i din egen.

Ser du en ensam bil mitt på parkeringen, GE FAN i att ställa dig precis bredvid denna, FÖRMODLIGEN har ägaren ställt sig där, för att han är apless på repor och dörruppslag.

Nej, det är fan inte bara en bil, den nästa jävla quinna som häver ur sig det medan jag står och tittar på när det gnuggas dörr...kommer bli av med en backspegel.

Jävlarihelvete vad det här triggar mig...

/Fallingdown

Jag har gett upp striden mot idioterna. Båda mina dörrar är fulla av småbulor, plus en fet jävla bula från en stötfångare. Aldrig någonsin har jag fått någon lapp eller en ursäkt.

Det bästa är att försäkringsbolaget vill behandla varje enskild bula som ett separat ärende, dvs ny självrisk för varje märke.

Finns bara en lösning, att aldrig parkera på den typen av parkeringar. Tyvärr inte en reell lösning för min del då boendeparkering i mitt område är begränsad till just sådana parkeringsfickor.

Sluta gnäll fattiglapp!
Köp aldrig en bil som är så dyr för dig att du inte kan tänka:
- "Äh, det är bara en bil!"

Många har ju ett i det närmaste autistiskt beteende när det gäller skavanker på sina ägodelar.
Saker är bara föremål, döda ting du vet! :)

Sluta gnäll fattiglapp!
Köp aldrig en bil som är så dyr för dig att du inte kan tänka:
- "Äh, det är bara en bil!"

Många har ju ett i det närmaste autistiskt beteende när det gäller skavanker på sina ägodelar.
Saker är bara föremål, döda ting du vet! :)

Ja, men ger det DIG rätt att i stort sett fullt medvetet stå och förstöra min egendom?

Om jag dunkade i din versys lite, bulade tanken och repade eländet, skulle du ha samma överseende inställning då? Klart tveksamt...

Ja, men ger det DIG rätt att i stort sett fullt medvetet stå och förstöra min egendom?

Om jag dunkade i din versys lite, bulade tanken och repade eländet, skulle du ha samma överseende inställning då? Klart tveksamt...

Prova snälla,tjohoo...............

Tror faktiskt inte att det är så många som gör det med flit.
Ska faktiskt erkänna att jag har råkat gjort samma sak då det blåste mkt ute. :huvet

Jag har gett upp striden mot idioterna. Båda mina dörrar är fulla av småbulor, plus en fet jävla bula från en stötfångare. Aldrig någonsin har jag fått någon lapp eller en ursäkt.

Det bästa är att försäkringsbolaget vill behandla varje enskild bula som ett separat ärende, dvs ny självrisk för varje märke.

Finns bara en lösning, att aldrig parkera på den typen av parkeringar. Tyvärr inte en reell lösning för min del då boendeparkering i mitt område är begränsad till just sådana parkeringsfickor.

ELLER så fixar man ett roligt larm med Röst som man kan programera m.m o som då har ultraljuds kännare lr liknande som sen i sin tur är kopplat till säg 8st FETA luftkolvar (första som poppa upp i skallen) med riktigt elaka 2cm x 50cm spetsar som man placerar efter behov (2 per sida?) o dessa ska gå ut SAKTA så dom hinner se hur deras bil blir borrad (inte som med qvinnor för er som misstolkar detta till ngt sexuellt :tungan) synd bara att det hade kostat en sj i slutändan...:gnissla

Var FAN parkerar du egentligen?
Jag har kört bil i tolv år och har nog aldrig fått ett dörruppslag.
Visst, mosad reg-plåt av dragkrok har man väl haft men beställ en ny och slappna av liksom.
Någon jävel repade min förra rajd dock, det var störande. Men bara lite, jag har försäkring nämligen.

Självklart ser jag ingen som helst skillnad mellan medveten och utstuderad skadegörelse och parkeringsslarv.

Var FAN parkerar du egentligen?
Jag har kört bil i tolv år och har nog aldrig fått ett dörruppslag.
Visst, mosad reg-plåt av dragkrok har man väl haft men beställ en ny och slappna av liksom.
Någon jävel repade min förra rajd dock, det var störande. Men bara lite, jag har försäkring nämligen.

Det är det som är det ironiska, jag försöker verkligen se till att INTE ställa mig bland det vanliga WT-packets gamla corollor när man blir tvingad att stå på storköpsparkeringar, och inne i städer, jag verkligen anstränger mig, just för att jag är så jävla less på't.

Sedan i våras har jag två nya goa' repor, ett skapligt veck i dörrsidan och en frisk bula i passagerardörren bakom.

Fan ta den jag ertappar...den kommer få klä skott för allt, samtidigt. :fakta

Man kan ju bara hoppas det är en sådan gräslig jävla versys, då skall det allt testas hur tolerant man är egentligen när det kommer till kritan. :mad:

Fick ett dörrupslag i våras på min gamla merca jag vårdar ömt sedan 14 år och bara kör på sommaren. Fick dock dörren omlackad och riktad av Sportbike längre upp i tråden, och det för ett pris som gjorde det olönsamt att nyttja försäkringen. Det var bästa lugnande medicinen. De fick till nyansen på metalliclacken perfekt Tack igen Sportbike!

Jag brukar själv fråga vad folk håller på med när de fickparkerer medelst att köra emot bilen bredvid/framför (även om det inte är min bil och jag bara passerar på trottoaren). Jag är så less på de nutidmänniskorna här i city (de som har bankägda hus, båt och dubbla auidis på huslånet) som behandlar andras grejor som de behandlar sitt egna skit.
"Bästa" kommentaren fick jag från en slipsgubbe som just knölat till bilen framför:
- Ja *harkel*, jag är ju inte så bra på att köra bil. :3freak

Last edited:
Självklart ser jag ingen som helst skillnad mellan medveten och utstuderad skadegörelse och parkeringsslarv.

Att skicka upp dörren utan att hålla i den, oavsett blåsväder - ser jag som medvetet slarv...att stå med sitt feta WT-arsel och knö' mot sin bildörr när WT-ungen spänns fast i bilbarnsstolen (och vederbörandes rostiga 745-dörr gnuggar i sidan på bilen bredvid) är tamigfan medveten skadegörelse.

Jag har under 17 år som bilförare fanimig aldrig lyckats tappa bildörren, farsan lärde mig direkt att man håller i dörrjäveln när man skall ut...det är det handtaget sitter där för. :fakta

Ingen orsak J.
Som jag lärde Henrik idag,man parkerar dääääääääääääär borta.

Ingen orsak J.
Som jag lärde Henrik idag,man parkerar dääääääääääääär borta.

Ja det är samma här, jag ställer alltid bilen långt bort i kanten och gärna på ytterplats så att man bara riskerar en idiot på bilens ena sida. Men denna gång var det knökfullt på parkeringen. Jag minns att jag när jag närmade mig bilen tom tänkte: nu måste jag kolla lacken för nu har jag ju haft potentiella idioter på båda sidor om bilen i hela 30 minuter :D

Ja det kan faktiskt vara jävligt svårt! har du alrig "råkat" gjort något missöde?
Sluta gråt förhelvete.

Jag håller i dörrfan när jag skall ut, det är bevisligen inte ett problem att tillämpa det där handtaget, du kanske bara behöver lära dig använda det?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back