Dör vid lågt varvtal...

Dajen

Medlem
Gick med
2 May 2008
Hoj
Suzuki Bobber
Hojen är en KTM 690 Duke -08, och när jag kommer till t.ex. ett rödljus och växlar ned, så när jag kommer till tvåan så lägger den av, får koppla och pumpgasa hela tiden då brukar jag klara mig.. är det nå skit någonstans eller är det en ommappning.. någon som har nå konstruktivt att komma med?

Har du testat att göra en resett på insprutningen. Det tricket där du låter den stå på tomgång 15 minuter utan att röra något ?

bra tips där, tack!

har du fått bukt med din då eller?

- - - Updated - - -

Har du testat att göra en resett på insprutningen. Det tricket där du låter den stå på tomgång 15 minuter utan att röra något ?

det steget var med i http://www.monomaniacs.nl/tnt/KTM-69...hrottle-issues så det ska jag absolut testa!
tack för tipset!

Ska lämna in den för att göra steg 3 minst (ska räcka oftast). Nr 1 räckte inte för mig och nr 2 går inte att göra då den dör på tomgång inland:-). För mig blir problemet mindre när jag har db killern i men händer ändå ibland. Verkar dock även som att de som kör orignal kan drabbas.

Ska lämna in den för att göra steg 3 minst (ska räcka oftast). Nr 1 räckte inte för mig och nr 2 går inte att göra då den dör på tomgång inland:-). För mig blir problemet mindre när jag har db killern i men händer ändå ibland. Verkar dock även som att de som kör orignal kan drabbas.

Yes.. min är orginal och jag har det problemet, ska ut i garaget och testa steg 1 & 2, återkommer med resultat!

Har precis gjort steg 1 & 2, och gjorde en testrundor, gick mycket stabilare ovh jämnare och la inte av en enda gång :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!