Dör vid högre varav.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vill tacka grabbarna som körde ute på Lunda idag. Synd att jag inte kunnde vara med.

På vägen dit så märker jag att vid gaspådrag(fullt skaft) och när man närmar sig 11k rpm så dör hela hojen och man slår magen i tanken en rök poff eller eldsflamma kommer där bak i ca två sec. Det känns precis som om man slår till dödaren. Nån som kan hjälpa mej att hitta detta fel, för det känns inte som soppa problem eftersom den dör helt och så tvärt. Men vad kan gå så snett med tändningen att dette inträffar?
 
Glappis pga vibrationer... eller trasigt batteri (som kortsluter cellerna när det vibrerar våldsamt). Det är bara att slita i alla kablar och se efter. Byt även gärna svarta lådan med en annan gsxr för uteslutningsmetoden.
 
Jag satt själv och spåna lite på batteriet. För idag var första gången som jag varit med om att han går lite tungt på starten efter att han stått en vecka.
Bra att någon tror på glapp någonstans eftersom jag själv var inne på den iden. Ska pilla i morgon och se vad jag kommer fram till.

Svarta lådan? Är det Cdi boxen du menar?
 
Qwerty skrev:
Jag satt själv och spåna lite på batteriet. För idag var första gången som jag varit med om att han går lite tungt på starten efter att han stått en vecka.
Bra att någon tror på glapp någonstans eftersom jag själv var inne på den iden. Ska pilla i morgon och se vad jag kommer fram till.

Svarta lådan? Är det Cdi boxen du menar?

Svarta lådan? Är det Cdi boxen du menar?
Nej måste va dom där Carsbergena.

Annars skulle ja bara säga hej :tummenupp
 
Rogerr skrev:
Svarta lådan? Är det Cdi boxen du menar?
Nej måste va dom där Carsbergena.

Annars skulle ja bara säga hej :tummenupp

Aha men det går inte bra med Harboe guld?
Hej hej
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top