Dör vid högre varav.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Vill tacka grabbarna som körde ute på Lunda idag. Synd att jag inte kunnde vara med.

På vägen dit så märker jag att vid gaspådrag(fullt skaft) och när man närmar sig 11k rpm så dör hela hojen och man slår magen i tanken en rök poff eller eldsflamma kommer där bak i ca två sec. Det känns precis som om man slår till dödaren. Nån som kan hjälpa mej att hitta detta fel, för det känns inte som soppa problem eftersom den dör helt och så tvärt. Men vad kan gå så snett med tändningen att dette inträffar?

Glappis pga vibrationer... eller trasigt batteri (som kortsluter cellerna när det vibrerar våldsamt). Det är bara att slita i alla kablar och se efter. Byt även gärna svarta lådan med en annan gsxr för uteslutningsmetoden.

Jag satt själv och spåna lite på batteriet. För idag var första gången som jag varit med om att han går lite tungt på starten efter att han stått en vecka.
Bra att någon tror på glapp någonstans eftersom jag själv var inne på den iden. Ska pilla i morgon och se vad jag kommer fram till.

Svarta lådan? Är det Cdi boxen du menar?

Qwerty skrev:
Jag satt själv och spåna lite på batteriet. För idag var första gången som jag varit med om att han går lite tungt på starten efter att han stått en vecka.
Bra att någon tror på glapp någonstans eftersom jag själv var inne på den iden. Ska pilla i morgon och se vad jag kommer fram till.

Nej måste va dom där Carsbergena.

Annars skulle ja bara säga hej :tummenupp

Rogerr skrev:
Nej måste va dom där Carsbergena.

Annars skulle ja bara säga hej :tummenupp

Aha men det går inte bra med Harboe guld?
Hej hej

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck