Bromskloss
Ny medlem
Har en CBR900RR fighter. Den startar lätt, går bra vid lugn körning och med fullt öppna spjäll. Problemet dyker upp då jag något hårdare och gör mer kraftfulla gasav- och -påslag . Jag kan komma in i en kurva, slå av gasen och när jag sedan skickar på igen blir det motorbroms istället för effekt. (mycket markant) Smyger jag med gasen är fenomenet mildare. Håller jag stumt får jag helt andra problem.
Kör jag med jämn gas, något över högsta fartgräns, kan jag uppleva att hojen går ojämnt.
Detta är gjort hittills;
1. Kollat att luftburk är tät. Verkar vara original pappfilter.
2. Det verkar inte bli undertryck i tanken.
3. Rengjort första uppsättningen förgasare.
4. Testat med ny uppsättning förgasare.
5. Testat med och utan TPS.
6. Inställningar och munstycken är enligt original. Trottelmembran hela.
Sitter ett okänt bult-on men det kan knappast påverka.
Funderingar... Det känns inte som om jag borde behöva byta munstycken. De är ju enligt original och ska ju funka... Kan det vara trottlarna som inte hänger med av någon anledning?
Jag är inte i panikstadie ännu så jag ser fram emot de vassaste förslagen först.
Kör jag med jämn gas, något över högsta fartgräns, kan jag uppleva att hojen går ojämnt.
Detta är gjort hittills;
1. Kollat att luftburk är tät. Verkar vara original pappfilter.
2. Det verkar inte bli undertryck i tanken.
3. Rengjort första uppsättningen förgasare.
4. Testat med ny uppsättning förgasare.
5. Testat med och utan TPS.
6. Inställningar och munstycken är enligt original. Trottelmembran hela.
Sitter ett okänt bult-on men det kan knappast påverka.
Funderingar... Det känns inte som om jag borde behöva byta munstycken. De är ju enligt original och ska ju funka... Kan det vara trottlarna som inte hänger med av någon anledning?
Jag är inte i panikstadie ännu så jag ser fram emot de vassaste förslagen först.
Last edited: