Hej! Jag är lite ny på det här med MC så detta kan säkert vara hur enkelt som helst,
eller jättekrångligt, jag vet då inte!
Men jag köpte en Suzuki Bandit 1200 i våras och den har gått bra, tills nu..
Jag hade inte tid att åka något på ca 3 veckor, den stod ute under tiden.
Och när jag försökte få igång den så var det vääldigt trögt tyckte den, men efter
en stund så fick jag igång den med choken på, tomgången gick sedan bra.
Problemet är att den nu dör så fort jag försöker gasa. Även efter att den fått stå och
puttra i ca 40 minuter och är jättevarm.
I början på sommarn byttes tändstiften samt olja och filter. (Den är tankad upp till 75%)
För 3 veckor sedan, dvs sist jag åkte med den, så var det inget som krånglade, allt gick kanon!
Dock så känns det som att det kan ha något att göra med ett fel som varit lite till och från sen
jag köpte den: Ibland (dock rätt så sällan) så har den puttrat konstigt och inte alls gett full effekt
vid gaspådrag och lite högre varv-tal, kanske 3500+. Märkt detta mest på 2'an och 3'ans växel.
Något som verkar som att det släpper om man fortsätter gasa, har liksom kunnat gasa mig ifrån
problemet, lite som om den rensar ur något skit eller så.. Detta har inte inträffat alls ofta sen den
blev servad i början på sommarn dock, så det var mest innan.
Den har trim, bl a. ett annat avgasrör än originalet (som jag dock har kvar), och förmodligen lite annat med, men det har jag inte koll på.
Vad tror ni är felet? Känns ju inte som att det kan vara något jättekrångligt när det kom
efter bara 3 veckors stillastående bara sådär. Och vad ska jag göra?
TACKAR för hjälpsamma svar!
eller jättekrångligt, jag vet då inte!
Men jag köpte en Suzuki Bandit 1200 i våras och den har gått bra, tills nu..
Jag hade inte tid att åka något på ca 3 veckor, den stod ute under tiden.
Och när jag försökte få igång den så var det vääldigt trögt tyckte den, men efter
en stund så fick jag igång den med choken på, tomgången gick sedan bra.
Problemet är att den nu dör så fort jag försöker gasa. Även efter att den fått stå och
puttra i ca 40 minuter och är jättevarm.
I början på sommarn byttes tändstiften samt olja och filter. (Den är tankad upp till 75%)
För 3 veckor sedan, dvs sist jag åkte med den, så var det inget som krånglade, allt gick kanon!
Dock så känns det som att det kan ha något att göra med ett fel som varit lite till och från sen
jag köpte den: Ibland (dock rätt så sällan) så har den puttrat konstigt och inte alls gett full effekt
vid gaspådrag och lite högre varv-tal, kanske 3500+. Märkt detta mest på 2'an och 3'ans växel.
Något som verkar som att det släpper om man fortsätter gasa, har liksom kunnat gasa mig ifrån
problemet, lite som om den rensar ur något skit eller så.. Detta har inte inträffat alls ofta sen den
blev servad i början på sommarn dock, så det var mest innan.
Den har trim, bl a. ett annat avgasrör än originalet (som jag dock har kvar), och förmodligen lite annat med, men det har jag inte koll på.
Vad tror ni är felet? Känns ju inte som att det kan vara något jättekrångligt när det kom
efter bara 3 veckors stillastående bara sådär. Och vad ska jag göra?
TACKAR för hjälpsamma svar!
