bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu är jag ingen förgasare expert men så rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.
Tycker det låter ut som du borrat för stort hål men det är svårt att säga utan att höra hur motorn låter och beter sig, börjar den bluddra och "fyrtakta" så får den för mycket soppa. Jag skulle testa byta huvudmunstycket till ett något mindre motsvarande det som du själv borrat upp och sen eventuellt höja trottelnålen nåt snäpp. Man bör väl med google kunna hitta vad 1.5 mm motsvarar på ett Mikuni munstycke och sen köper nån eller några storlekar mindre och testar.
Annars maila bra i gasen och förklara ditt problem och hur du har borrat ditt huvudmunstycke så kan han säkert guida dig till hyfsat rätt huvudmunstycke, kostar lite att köpa munstycken där men värt det då man får bra support.
Man kan väl säga grovt säga att lågfartmunstycket påverkar från 0 till 1/4 gas, trottelnålen från 1/4 till 3/4 och huvudmunstycket från 3/4 till fullt.
Håll koll på tändstiftet om det blir gråvitt så får motorn för lite bränsle, tvåtaktaren är ju känslig om den går för snålt och kan skära då.
Tycker det låter ut som du borrat för stort hål men det är svårt att säga utan att höra hur motorn låter och beter sig, börjar den bluddra och "fyrtakta" så får den för mycket soppa. Jag skulle testa byta huvudmunstycket till ett något mindre motsvarande det som du själv borrat upp och sen eventuellt höja trottelnålen nåt snäpp. Man bör väl med google kunna hitta vad 1.5 mm motsvarar på ett Mikuni munstycke och sen köper nån eller några storlekar mindre och testar.
Annars maila bra i gasen och förklara ditt problem och hur du har borrat ditt huvudmunstycke så kan han säkert guida dig till hyfsat rätt huvudmunstycke, kostar lite att köpa munstycken där men värt det då man får bra support.
Man kan väl säga grovt säga att lågfartmunstycket påverkar från 0 till 1/4 gas, trottelnålen från 1/4 till 3/4 och huvudmunstycket från 3/4 till fullt.
Håll koll på tändstiftet om det blir gråvitt så får motorn för lite bränsle, tvåtaktaren är ju känslig om den går för snålt och kan skära då.