Dör när man släpper upp choken?

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Fick nyss hem hojen från service, gjorde dock inte hela servicen för jag skulle göra allt småskit som oljebyte å sånt själv.
Nu till felet:
Innan servicen dog den när man släppte upp choken efter varmkörning
Även efter service?
Hörde med mecken, men han var inte säker på vad det kunde bero på.
Han ville istället sätta upp mig på en ny tid så han kunde kolla på det :huvet
Vad kan det bero på?
 
Viffer skrev:
Fick nyss hem hojen från service, gjorde dock inte hela servicen för jag skulle göra allt småskit som oljebyte å sånt själv.
Nu till felet:
Innan servicen dog den när man släppte upp choken efter varmkörning
Även efter service?
Hörde med mecken, men han var inte säker på vad det kunde bero på.
Han ville istället sätta upp mig på en ny tid så han kunde kolla på det :huvet
Vad kan det bero på?
Tjaa, förmodligen får den för lite bensin
 
eus skrev:
Det kan man ju tycka

Varför? Vet jag inte, men du får mecka lite med blandningen
Ey :va
Pluttra hit på din virila virago å visa så bjuder jag på mackaroner å bärs :hihi
(ska du åka bana på en virago?)
 
Viffer skrev:
Ey :va
Pluttra hit på din virila virago å visa så bjuder jag på mackaroner å bärs :hihi
(ska du åka bana på en virago?)
Å lyx!
Nä, har ingen hoj för tillfället.
Jag söker lämpliga offer

Ska jag hjälpa dig å justera förgasare tycker du?
Det har jag ingen erfarenhet av, men jag får väl skaffa mig :hej
 
Har cykeln gått bra tidigare så kolla att inget soppafilter börjar bli igensatt, eller om du har skit i slangar/förgasare.
Kolla membranen.
 
vägra floyd skrev:
Har cykeln gått bra tidigare så kolla att inget soppafilter börjar bli igensatt, eller om du har skit i slangar/förgasare.
Kolla membranen.
Membranen? Innebär det att jag måste plocka ner fuggarna i molekyler(ord?)?
Den går ju bra på höga varv :D och nä, den är inte dynojettad
 
Är inte helt duktig på detta men jag ger dig ett tips iallafall kan inte skada ;)

kollat så termostaten är hel?
Vår termostat är sönder på våran goldwing och har samma fenomende som din, när man släpper upp choke efter varmkörning så dör den.
 
service brukar ju några vissa slitdetaljer som ses över o ev. byts. Om hojen har andra fel så får man ju ta upp det med meken, o då koster det ju även extra!
 
Kimze skrev:
Är inte helt duktig på detta men jag ger dig ett tips iallafall kan inte skada ;)

kollat så termostaten är hel?
Vår termostat är sönder på våran goldwing och har samma fenomende som din, när man släpper upp choke efter varmkörning så dör den.
Jämför aldrig en ZX9 med en Goldwing :fatta! :tungan

Menar du termostatet till kylningen eller sitter det ngt termostat i fuggarna?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top