Polarens Fireblade (oxå 98:a) hade samma beskymmer i helgen...vi åkte hem (Uppsala) från Edge Games i Norrtälje. Lagom i höjd av Knivsta så börjar hojen protestera...och det mitt ute på motorvägen.
Som om inte det vad nog så spöregnade det oxå ned på oss, så visst trodde vi att regnet var orsaken till problemen men i den situationen så var orsaken mindre intressant då lösningen kändes som mer aktuell
Hursomhelst så började hojen blödra efter några hundra meter och sen stanna och vara helt livlös. Ibland gick hojen igång, ibland inte och varje gång den hoppade igång så blödrade den när man varvade lätt på tomgång. Såklart fortfarande ståendes mitt i skyfallet
Soppa fanns det i hojen så de borde inte ha spelat in, men efter flertal stopp längs motorvägen så kom vi äntligen till en mack i Uppsala, dvs tak över huvudet och en chans att vrida ur lite kläder.
Jag passade på att tanka upp min hoj och polarn gör likadant.
Och med full tank så vred hojen runt och studsade igång som vanligt igen....utan några som helt tecken på tidigare hostningar. Tillfällighet eller ej, skumt var det i alla fall. Sista lilla biten hem gick utan problem....slutet gott allting gott....åtminstone tills det regnar igen nästa gång