Dölja att mc gått som demo

Är det någon som råkat ut för att en säljaren försökt dölja att den gått som demohoj ?

Kan man ta reda på om en mc har gått som demo hoj
För köper man som andra person och säljaren inte berättar
Så är det väll inte så lätt att få reda på ?

Vill ju inte gärna råka köpa en demo hoj som har gått hårt från första milen

i alla fall inte utan att blivit informerad och lägga priset därefter

Jag köpte en ny drz400s trodde jag, märkte när jag kom hem att hojen
hade gått över 7 mil, har bara 1,5 mil resa från affären.
Tittade i all hast på mätare när jag när jag hämtade hojen och såg
5 någonting, trodde det var kilometer men det var MIL :mad:
Har påtalat detta och dom kompenserar mej och ställer upp för vad dom har gjort. "påstår att dom sade att den var en demo", då hade jag givetvis prutat. :yoparty
Fan vad svårt det skall vara att vara ärlig, lägg korten på bordet på en gång
så blir det inget skit sen.
Måste man idag spela in vad säljarna säger för att kunna
"bevisa" vad dom sade eller inte :mad: :mad:

Är det någon som råkat ut för att en säljaren försökt dölja att den gått som demohoj ?

Kan man ta reda på om en mc har gått som demo hoj
För köper man som andra person och säljaren inte berättar
Så är det väll inte så lätt att få reda på ?

Vill ju inte gärna råka köpa en demo hoj som har gått hårt från första milen

i alla fall inte utan att blivit informerad och lägga priset därefter

Tror inte de körs hårdare, snarare tvärt om!! Folk tar en provtur rakt fram för det mesta för att plocka igenom växlar, känna hur bromsarna är etc etc. Ofta så är en provkörning förknippad med ganska dyr självrisk om det händer något, så många tar det extra varsamt. Sen visst finns det väl de som drar på rätt hårt, men handen på hjärtat, så det gör vi väl alla till mans, el:va Jag har gjort så med varenda hoj i tid och otid och ingen har tagit direkt skada av det, de är byggda för det......

Last edited:
Ser inte heller något som helst problem med att köpa en democykel. Som någon påtalat så är det ofta saftiga självrisker på democyklar, vilket gör att de flesta med lite självbevarelsedrift håller igen lite. Dessutom så bryr iaf inte jag mig om det är en democykel eller min egen, kör man hoj så gasas det friskt, det håller nog de flesta med om. Går cyklen bra så skit samma om den gått på fullgas första milen.. de håller för många hårda mil.

hur sliter man in den rätt?

hur många kan den konsten?

Jag vet inte. Jag tror inte nån kan konsten - ärligt - eftersom det finns SÅ många bud om hur man sliter in hojen rätt. Jag tycker hård inkörning är rätt, det låter vettigast helt enkelt om man läser på varför. Nån annan tycker nåt annat. Skulle jag köra in en hoj på ett sätt och nån annan på ett annat tror jag att hojarna skulle gå lika bra i slutändan ändå.

Lite OT men det finns en film som visar hur mycket misshandel en modern rad 4 tål. Har för mig att det är en Kawwa zx6:a eller kanske var det en R6:a iaf sätter dom hojjen på max varv tills det är tänkt att den ska gå i bitar.

Efter en LÅÅÅÅÅÅNG stund tar ljuddämparen eld och dom måste stoppa för att släcka elden. För att få den att gå sönder lite fortare tar dom och tömmer ut oljan till långt under min nivå men hojjävlen håller en bra stund till alltså fler minuter, detta fick iaf mig att bli riktigt imponerad över hur mycket igentligen en modern motor tål.

Om det är någon som vet vilket klipp jag yrar om så kan ni ju lägga upp en länk.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back