korvgubbe skrev:
Känner ingen som hävdar att du måste acceptera att så är fallet.. har bara ingen bra lösning på hur vi ska komma till rätta med det..
Du skrev:
korvgubbe skrev:
...tror tyvär ni får finna i er att journalistkåren är vänstervriden..
Att
finna sig i, och att
acceptera är synonymer för mig i alla fall.
.
korvgubbe skrev:
..just de var ett dålig exempel... Poängen var snarare att folk retar sig mer när de som har de bra fuskar för att få det bättre än när de fattigaste fuskar för att få en dräglig tillvaro..
Inte mig i alla fall. Sjukskrivningarna kostar samhället (dig och mig) c:a 130 Miljarder tror jag. Om 10% (låg siffra) av de sjukskrivningarna är bluff så innebär det en helt onödig kostnad för dig och mig och 5 miljoner andra à 13 Miljarder. Det har skrivits väldigt, väldigt lite om detta - men expertisen är enig,
alla kan inte vara arbetsoförmögna. Skandia killarna roffade åt sig en miljard var ungefär av aktieägarna, I couldn't care less (så länge det var lagligt). Enda undantaget är pensionsspararna.
korvgubbe skrev:
Jag fick lära mig att ta nyheterna med en nypa salt..
Ja, men det krävs mer och mer salt vilket är dåligt för hälsan.
korvgubbe skrev:
Vet du sanningen till att han mördades eller går du enbart på de första ryktena som kvällspressen spred?
Jag drar slutsatsen av att:
-Jag såg intervjun med killens kompis dagen efter
-Det var de första uppgifterna
-Inga andra uppgifter har presenterats
korvgubbe skrev:
Och på tal om att släppa ut folk..
Blir lite förbannad nu när jag hör att Klas Lund är på fri fot..
Ja, du vet han som deltog i mordet på en svensk kille i Nynäshamn som försökte försvara några killar som blev misshandlade pga av sin hudfärg..
Snälla, kära du - insinuera inte att jag skulle sympatisera med den mannen. Han hör säkert hemma i fängelse, men ärligt talat - vad var han dömd för? Inte dråpet (som han redan suttit för), utan ett vapenbrott. Du får det att låta som en nyligen morddömd brottsling är på fri fot.
En annan sak som media mörkade fort:
Kenyanen som fick Nobelpriset gick ut och sade att AIDS/HIV är skapat av vita män för att kontrollera Svarta människor... Inga bevis, ingenting. Varför mörkar man? För att man är rasist och klappar den stackars förvirrade kvinnan på huvudet och säger "så ja, fantisera på du"? Eller är det för att man inte vill skämma ut samma kommitté som gav Arafat fredspriset? Eller är det för att det inte var sant att hon sagt det? Eller var det för att hon rentav verkar ha rätt, men allmänheten kan inte hantera nyheten om ett sådant övergrepp? Jag vet inte, men journalister ska främst granska och rapportera - vilket de allt för sällan gör tyvärr.