Dödsolycka!!!

Varför denna sensationsjournalistik

Men varför måste tidningar utnyttja att människor omkommer i olyckor med motorcyckel, :( skriv om det men kalla det för vad det är nämligen en trafikolycka men det säljer väl inte lika bra som:

Dödsolycka med MC

FY F***N för dagens sensationsjournalistik :mad: :zpy

CHROLO skrev:
Allt enligt NSD: När de kom fram till Tornehamn bromsade mannen som färdades först i följet av motorcyklar för en husvagn. Samtidigt hade hans kamrat bakom påbörjat en omkörning och inte sett en bil som färdades i motsatt riktning. Motorcyklisten som skulle göra omkörningen, en man i 40-årsåldern, hade en kvinna i 45-årsåldern som passagerare. De två personerna som färdades på den motorcykeln frontalkrockade med bilen och avled omedelbart.

Om detta nu stämmer, var finns bilistens skuld? :va

Hur som helst, tragiskt. :gråta
Jag har inte kommenterat eller hävdat nån skuld åt ena eller andra hållet i det här fallet utan vad jag menade är att det generellt alltid står MC olycka även om en hojåkare blir på körd när han står still vid ett trafikljus och Ture Tall kör ihjäl honom bakifrån så står det lika förbannat alltid MC olycka alt det något saftigare dödsolycka med MC

MrGreen skrev:
Jag har inte kommenterat eller hävdat nån skuld åt ena eller andra hållet i det här fallet utan vad jag menade är att det generellt alltid står MC olycka även om en hojåkare blir på körd när han står still vid ett trafikljus och Ture Tall kör ihjäl honom bakifrån så står det lika förbannat alltid MC olycka alt det något saftigare dödsolycka med MC

Mitt inlägg riktade sig inte mot dig, och jag menade inte att du pekade finger i någon särskild riktning. Det gör inte jag heller.

Att pressen är sensationslysten är väl ingen överaskning för någon, inte ens i detta forum? De lever på att sälja vad de lyckas gräva fram. Det har sällan med verkligheten att göra. Finns det någon här som tror på vad kvällstidningarna skriver?

Sugen på att springa iväg till kiosken för att köpa en sådan nu?

CHROLO skrev:
Om detta nu stämmer, var finns bilistens skuld? :va

Det var nog artikeln på aftonbladet.se som kunde tolkas som att hon i bilen hade kört över i mötande och plöjt in i en grupp hojåkare.
Det enda hon verkar ha gjort "fel" var ju att tappa kontrollen på bilen åt vänster istället för höger. Men det skulle jag kalla olycklig slump snarare än klantighet. Det är nog ingen som har den sinnesnärvaron när man precis har fått in en mc med två pers genom vindrutan... :(

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park