Dödsolycka med stulen hoj i GBG

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Från Göteborgs Posten

Mc-förare avled efter krock

En person skadades så allvarligt att han senare avled efter en kollision mellan en motorcykel och en personbil på Kongahällavägen i närheten av Säve flygplats klockan 20 på söndagskvällen.

Olyckan inträffade när motorcyklisten kom över på fel sida vägen i en kurva och frontalkolliderade med den mötande bilen. Motorcyklisten fördes till Östra sjukhuset i Göteborg men avled, enligt polisens uppgifter, under kvällen.
Bilföraren, som var ensam i bilen, skadades lindrigt i armen men chockades av kollisionen.
Motorcykeln var anmäld stulen.

Alltid tragiskt med dödsolyckor, men det känns som att det blev nån sorts makaber rättviseskipning här (om nu föraren hade stulit hojen), ett slags tecken att man inte ska ge sig på grejer som man varken äger eller behärskar...

Last edited:
alltid fruktansvärt tråkigt när unga människor "lämnar in" för tidigt men........

Skyll sig själv

En kriminell mindre.......

Tycker som du att en sån kille har jag svårt att känna medlidande för.

Vems var hojen kan man undra.....

Re: stulen hoj

suzukinetn skrev:
...sluta med dubbelmoralen och fortsätt köp stulet

Bara måndag och redan veckans pärla! :rolleyes:

Tycker fortfarande att det är tragiskt med dödsolyckor, men jag har väldigt svårt att känna sympati för folk som stjäl. (Återigen disclaimer: Säger inte att fallet ovan är så, det är min generella åsikt.)

suzukinetn skrev:
vad fan säger ni för skit jävligt trist att killen dog alla gör sina misstag för fan typ som om inte hälften av alla här på sporthoj nångång har handskats med stöldgods skärp er för fan

så om du blev erbjuden ett sprillans slip till Ninjan för 700:-
spänn skulle du då säga nej det verkar vara stulet nej tack
far åt helvete du skulle köpa pisset innan nån annan gör det
så sluta med dubbelmoralen och fortsätt köp stulet

MEN HALLÅ!

Alla gör misstag... ja det är ett jävla stort misstag att sno en hoj och sedan köra ihjäl sig. Klantarsle! Tycker synd om killen som fick sin hoj mosad! och du stödja kriminellverksamhet.. det luktar illa, jävligt illa!! fy fan!

suzukinetn skrev:

så om du blev erbjuden ett sprillans slip till Ninjan för 700:-
spänn skulle du då säga nej det verkar vara stulet nej tack
far åt helvete du skulle köpa pisset innan nån annan gör det
så sluta med dubbelmoralen och fortsätt köp stulet

Vinnare av Veckans Darwin Award, juryns motivering lyder:

1. Alla är tjuvar och hälare enligt honom
2. Uppmaning till att handla stöldgods, leder till moment 22
3. Ett till inlägg i samma klass så är han bannad

Man kan alltid kolla om en hoj e stulen!!!! Säger man nått annat så lär man ljuga! Kolla med bilregistret och föregående ägare! Inget snack, killen visste att hojen var stulen.
Visst det är synd att nån kör ihjäl sig men folk måste lära sig att ge fan i andras grejor!

//M

Alltid tragiskt när folk omkommer, nästan oavsett vem det är.
Och för min del (och säkerligen andra här också) så är det speciellt tragiskt när det handlar om MC-olyckor...

Onekligen så låter det ju som någon skummis detta, stulen hoj och inga ID-handlingar på sig. Kan han har varit påverkad av något? Om jag får vara lite fördomsfull så låter det nästan som någon knark-/alkoholpåverkad skummis som tagit sig vatten över huvudet... :fakta

Men man vet ju aldrig, kan vara en omtänksam familjefar också, även om sannolikheten är liten... :confused:

Ber om ursäkt ifall jag trampar någon på tårna... :rodnar

Om man håller på och medvetet köper stulna grejer så kan man aldrig komma och säga att man är förbannad när man sedan själv blir bestulen på saker.

tycker jag... :mad:

Tyvärr blir det en pinne i hojolycksstatistiken iaf. Känns inte riktigt att även tjuvar, körkortslösa o styrfulla o deras olyckor ska tas som tecken på att det är farligt att köra mc (i övrigt någorlunda) lagligt. För några år sen var runt hälften av alla dödsolyckor på hoj sådana.
/u

känns som det kvittar om han nu dött,kan man inte klara hålla sig på sin sida av vägen så får man väl skylla sig själv.
att han hade stulen hoj innebär ju att han säkert inte kört bana och på sin höjd har ett sketet a kort och då kan man fan inte hantera hojen i stressade situationer eller varför klotar alla första ggr på falken annars?.....

om det däremot är nån som förskingrat sin egen hoj så är det en annan sak,med dagens premier så är det snart lika vanligt som att använda skinnställ om man ska tro på folksam och då kan det vara en vettig person ändå.

slip on till ninja,är det 900:an 83:an du menar då,nä tack inte intresserad,då får du göra lite på priset,slangklämmor är alltid bra att ha :tummenupp

Mest synd på hojen juh.
Somliga måste dö för att fatta....
Man stjäl inte motorcyklar, så är det bara.

suzukinetn: Många har köpt stöldgods, men för helvete inte en motorcykel eller bil. Ett Playstationspel på sin höjd kanske, men man köper ju inte en stulen hoj :p

750RR

maverick_750rr skrev:

Ett Playstationspel på sin höjd kanske, men man köper ju inte en stulen hoj :p

Aha,
man får bara köpa sånt som är stulet från barn.
Tack för tillrättavisningen.

Dagens Checklista:

- Tjuvar fångar man, inte dödar.
- Motorcyklar som är stulna köper man inte.
- Det är alltid tragiskt när någon kör ihjäl sig.
- Man lär sig inte något på att dö, man dör, punkt slut.

gladh

Den som köper något som han / hon vet är stulet har förlorat all rätt att klaga på tjyvar, oavsett om det gäller hojar, fågelfrö eller play station.

Om min hoj blev stulen skulle jag bara bli glad om tjyvjä**n dog
i en singelolycka.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey