Dödsolycka i Trollhättan

sp33dy skrev:

Ärligt talat, vill vi se dessa dödsolyckor postade här?
vi VET att det är farligt.. Personligen tycker jag bara att det e jobbig och så jävla tragiskt att läsa om dessa olyckor hela tiden.

Gör mig faktiskt mindre och mindre sugen på att åka hoj...
Men det kanske bara är Jag?

Pawwe skrev:
Ärligt talat, vill vi se dessa dödsolyckor postade här?
vi VET att det är farligt.. Personligen tycker jag bara att det e jobbig och så jävla tragiskt att läsa om dessa olyckor hela tiden.

Gör mig faktiskt mindre och mindre sugen på att åka hoj...
Men det kanske bara är Jag?

Satt faktiskt och funderade på något liknande. Visst är det bra att skriva av sig när sådant händer och man känner vederbörande, och det ska man verkligen göra eftersom jag tror många här har varit i den sitsen...men annars kanske man ska låta bli. Tror det bara påverkar ens psyke på ett negativt sätt att läsa det för att sedan inte ha det i åtanke i sitt körsätt på vägarna.

Visst kan man "låta bli" att läsa det isåfall...men för de lite mer aktiva medlemmarna i Sporthoj så sitter man faktiskt och läser de flesta trådar, oavsett hur lockande, eller inte, rubriken än må vara.

Det jag vill komma fram till är nog bara att jag tycker att man ska vara lite restrektiv med att lägga ut dessa trådar...

Bättre än att tala om vilka inlägg andra ska göra är att själv välja bort de man inte vill läsa.

Det räddar kanske några unga vildhjärnors liv att läsa inlägg om olyckor...

Helt rätt! Jag brukar inte läsa orginalartiklarna om olyckorna för jag tar alltid så illa vid mig. Dock brukar jag scrolla genom inläggen lite snabbt för att kolla vad det handlar om.
Jag läste om GPF, Mr Crone och Caffe(som var vid liv visade det sig till sist, -vilken lättnad!) och tog det på sånt allvar att jag funderade lite på det som hänt hela tiden, även när vi var ute och körde.
Detta har bidragit till att jag mer eller mindre slutat busa på allmänna vägar, jag känner mig helt enkelt inte trygg bland träd och bilar längre. Jag kör av mig på bana nuförtiden och glider runt i lite halvsportigt tempo med min flickvän på vanliga vägar istället.

Folk här på forumet är i min mening fria att skriva vadsomhelst här inne oavsett om det är om en förlorad hjärtevän eller om förgasarjustering.

Det är också min frihet att välja om jag vill läsa om det eller inte.

pilsner

Personligen tycker jag att det är nyttigt, i alla fall för mig, att då och då påminnas om att det jag håller på med innebär en viss risk. Tror annars att man gärna vill förtränga den risken, och då blir det riktigt farligt!

PacMan skrev:
Personligen tycker jag att det är nyttigt, i alla fall för mig, att då och då påminnas om att det jag håller på med innebär en viss risk. Tror annars att man gärna vill förtränga den risken, och då blir det riktigt farligt!
Jag kan inte mer än hålla med Pacman.
Kan vara nyttigt att få tänka efter lite vad man igentligen håller på med.

Ja, att välja ett hoj liv e ju faktiskt inte bara en dans på rosor.
Bortsett från riskerna man själv tar så kan man ju räkna med att det blir en å annan i umgänges kretsen som strycker med.
Tragiskt men tyvärr sant!

Till alla er som har en svår stund, jag sörjer med er.

Kan inte ha gått speciellt lagligt det där, om man läser mellan raderna. Känns som en väldigt onödig olycka, (vilken är inte det..?) och jag tror tyvärr inte att så många av de "odödliga" här på forumet lär sig ett smack av detta. Det lär dyka upp ungefär 40 till liknande trådar innan året är slut...

Synd? Ja, om de anhöriga...

Last edited:
Då var det igång igen :( Hoppas bara inte det fortsätter i denna takten :rolleyes:

spekulationer tycker jag också känns fel. Däremot kanske en tanke att ta det lite lugnare nu i början av året speciellt om man inte kört på många månader.

PacMan skrev:

:tummenupp

Precis, läser man sånt här så blir man mer riskmedveten.
Det är av precis samma anledning man måste plugga olycksstatistik när man läser till körkort, för att fatta att det ÄR vanligt och ATT det händer.

Skulle man aldrig läsa eller höra om någon olycka så skulle man till slut tro att det inte händer, och då blir man oförsiktig. Svårare än så är det inte.

Inget ont som inte för något gott (förhoppningsvis) med sig, alltså.

:( Alltid lika tråkigt att höra sånt här.

Känner ett par hojåkare i Trollhättan, dock ingen som är 38.

Matin skrev:
Rak fin 70-väg med separata vägbanor med två filer åt varje håll. Känns lite onödigt.

Det är inte alltid som man tror - Läs, lär och glöm inte när du kör!
SMC Statestik

Är du räd för att läsa och lära av andras fel - du har du bra chancs själv att åka illa ut - eller hur?

Stödja och jobba med SMC - så vi kan få fler säkerhets övningar med stöd av F-bolagen på bana...

Då kanske vi är fler som är kvar till hösten - och färre familier och kpompisar släpper dom tradegier som följar olyckorna..

Hälsning från Malaysia

"Sku gärna hyra en MC här - men det finns fan inga skinnställ"

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup