Dödsolycka i norra stockholm...

Status
Ej öppen för fler svar.
Säger som jag har sagt tidigare. Jag gillar inte att läsa om olyckor och folk som har dött. Har vänner som har dött i mc-olyckor och jag gillar inte ens att höra om dom. All respekt för nära och kära, men det kommer inte att påverka mitt körsätt. Jag kommer alltid att köra som jag tycker att jag har kontroll för. Oavsett om det är i 50 eller 250.

Att läsa om någon som har dött...mera nuförtiden här på forumet...känns bara tungt. Det får mig deprimerad. Inte för att olyckan är mc-relaterad, utan för att en människa har mist sitt liv. Snälla...sluta posta sånna saker. Förstår att ni behöver skriva av er om vänner. Självklart så lyssnar man då. Tex Samuel (gud vare med dig)...men det är ändå inte kul läsning. Jag gillar sporthoj.com för att jag blir på bra humör. Men sånna här saker...nej det tycker jag inte om...

Swedie skrev:
har tagit bort 3 trådar om detta nu. Antar att jag inte kan göra att ingen lägger upp om olyckan.

tycker det är trist att läsa om trista olyckor.

Håller med om att det är tråkigt.. Känns ändå som om denna typ av information kan vara nyttig för flertalet av oss. Vill man inte läsa så kan man ju strunta i att öppna tråden.

Årets alla olyckor har fått mig att tänka lite extra på vart och hur jag gasar.

RIP.. Sänder en tanke -- men vad ändrar det och vem är jag att sörja någon jag inte känner? Däremot är hela situationen med dödsolyckorna otroligt sorglig :(

Vem gasar inte lite extra på av och påfarter? Måste varit förbaskad otur :(

StAnger skrev:
Säger som jag har sagt tidigare. Jag gillar inte att läsa om olyckor och folk som har dött. Har vänner som har dött i mc-olyckor och jag gillar inte ens att höra om dom. All respekt för nära och kära, men det kommer inte att påverka mitt körsätt. Jag kommer alltid att köra som jag tycker att jag har kontroll för. Oavsett om det är i 50 eller 250.

Att läsa om någon som har dött...mera nuförtiden här på forumet...känns bara tungt. Det får mig deprimerad. Inte för att olyckan är mc-relaterad, utan för att en människa har mist sitt liv. Snälla...sluta posta sånna saker. Förstår att ni behöver skriva av er om vänner. Självklart så lyssnar man då. Tex Samuel (gud vare med dig)...men det är ändå inte kul läsning. Jag gillar sporthoj.com för att jag blir på bra humör. Men sånna här saker...nej det tycker jag inte om...
Skit i att läsa tråden då fattar du väl, ingen tvingar dig att klicka på tråden o läsa.
Vi kör hoj här, vi disskuterar allt kring hoj, och tyvärr så ingår även döden bland motorcyklister.
Hur du känner e din sak, men många med mig känner att dom lär sig nåt av detta, dom kör lugnare, tänker efter före etc.

Ha det bra i himlen, mina tankar går till alla vänner och anhöriga i denna mörka stund.:(

Ravetrancer skrev:
Skit i att läsa tråden då fattar du väl, ingen tvingar dig att klicka på tråden o läsa.
Vi kör hoj här, vi disskuterar allt kring hoj, och tyvärr så ingår även döden bland motorcyklister.
Hur du känner e din sak, men många med mig känner att dom lär sig nåt av detta, dom kör lugnare, tänker efter före etc.

Ha det bra i himlen, mina tankar går till alla vänner och anhöriga i denna mörka stund.:(

Fast Rejvis...det fungerar inte riktigt så. Klart att man läser en tråd om en olycka. Man vill förvissa sig om vem det är och varför det har hänt. Sen om det är för att ursäkta sitt eget beteende eller bara kolla om man kände personen ifråga.

Jag rackar inte ner på dom som skriver om olyckorna. Menar bara att man inte behöver lägga upp varenda tråd så fort man läser något i tidningen. Ungefär som att hitta roliga annonser på Blocket.

Klart att man behöver skriva av sig när det har hänt något. Det är därför jag trampar lite försiktigt i detta ämne. Men det kan bli lite överkänsligt ibland.
Folk går bort som sagt. Oberoende av mc-olyckor eller inte så är det tragiskt, men jag är inte speciellt övertygad över att det påverkar andras beteende i trafiken till det bättre. Det får en bara att känna sig illa till mods.

Och Rejvis...om du menar att hur jag känner är min ensak borde du kunna respektera det också...

StAnger skrev:

full kontroll kommer man aldrig att kunna uppnå... jag vurpade ikväll, på den lugnaset turen jag någonsin tagit!
Om du vill blunda för detta är du välkommen att låta bli att läsa trådar med rubriken "dödsolycka..."!!
Det säger väl en del om vad tråden innehåller...
Skall det vara så svårt...?!
Har du klotat nån gång?? När du gör det så undrar jag om du räknar med sympati och tröstande ord härifrån? Du e så jävla sårbar så det e omöjligt att förbereda sig på det! :fatta!

(arg, trött, lättretad, och chockad...ber om ursäkt i förväg)

bagerah skrev:
full kontroll kommer man aldrig att kunna uppnå... jag vurpade ikväll, på den lugnaset turen jag någonsin tagit!
Om du vill blunda för detta är du välkommen att låta bli att läsa trådar med rubriken "dödsolycka..."!!
Det säger väl en del om vad tråden innehåller...
Skall det vara så svårt...?!
Har du klotat nån gång?? När du gör det så undrar jag om du räknar med sympati och tröstande ord härifrån? Du e så jävla sårbar så det e omöjligt att förbereda sig på det! :fatta!

(arg, trött, lättretad, och chockad...ber om ursäkt i förväg)

Jag mosade min första hoj mellan två bilar och förstörde revbenen. Jag har sladdad omkull ett par gånger och fått grussläpp. JAG VET VAD PRATAR OM!!!
Börjar tröttna lite på allt snack. Ska jag citera mig själv ett par rader upp? Klart att ni får skriva er när ni behöver. Det säger jag inget om. Men allt...som ni läser i dagstidningarna...jag ber er bara lugna er med det för det får mig inte på bättre humör. Jag respekterar er åsikt. Varför kan ni inte respektera min?

Klart jag som fasen vet att jag inte kan ha full kontroll hela tiden. Jag är ingen idiot. Men jag älskar fart. Och jag kommer fortsätta köra fort. Oavsett om ni skäller på mig eller inte. Att du drar slutsatsen om att jag är ett moppefucko för min åsikt...ja då är du inte bättre än någon annan...än mindre mig.

StAnger skrev:
Fast Rejvis...det fungerar inte riktigt så. Klart att man läser en tråd om en olycka. Man vill förvissa sig om vem det är och varför det har hänt. Sen om det är för att ursäkta sitt eget beteende eller bara kolla om man kände personen ifråga.

Jag rackar inte ner på dom som skriver om olyckorna. Menar bara att man inte behöver lägga upp varenda tråd så fort man läser något i tidningen. Ungefär som att hitta roliga annonser på Blocket.

Klart att man behöver skriva av sig när det har hänt något. Det är därför jag trampar lite försiktigt i detta ämne. Men det kan bli lite överkänsligt ibland.
Folk går bort som sagt. Oberoende av mc-olyckor eller inte så är det tragiskt, men jag är inte speciellt övertygad över att det påverkar andras beteende i trafiken till det bättre. Det får en bara att känna sig illa till mods.
Är du ett barn eller som inte kan låta bli godiset framför sig????
Står det dödsolycka så skit i o läs, om det är nån du känner så får du nog höra det IRL oxo, eller hur??? Vilket i sin tur leder till att du inte behöver läsa såna trådar alls.
Om det påverkar andras sätt att köra kan jag ju intyga då först o främst på min egna körning. Sen har jag flera vänner som tar det bra mycket lugnare på gata efter att dom läst saker o sett bilder på vad som kan hända, så visst påverkar det folk på ett positivt sätt.
Om du inte vill bli påmind om att man kan dö på MC så låt bli att läsa trådarna.

//R

Nu är inte jag så himla aktiv på sporthoj.com men tänkte jag kunde sätta ett perspektiv på detta.. Ni få här som hoppar fallskärm vet kanske att så fort det händer en olycka diskutteras det vilt och alla följer utredningen, det finns t o m speciella sidor som för statistik på antal olycksfall, vilka typer av olyckor, hur många hopp som den förolyckade hade osv osv. Alla inom sporten är hungriga att LÄRA sig något, att veta exakt vad som hänt och varför. Ingen tycker denna intresse är sjuklig, eller respektlös för anhöriga, eller gör folk deprimerade till sån grad att det är bäst att ignorera faktum. Folk vill helt enkelt inte upprepa någons misstag. JAG ser lite skillnad på att skydiva (som jag lagt av med) och att åka hoj när det gäller risktagning. Jag vill läsa om olyckor och helst så mycket detaljer om det som möjligt, för vad som än drabbade en förolyckad var en dj*vligt dyr läxa och man måste ta vara på den. Denna diskussion om dessa "obehagliga trådar" har jag endast sett här på sporthoj.com, som är den enda svenska hojsajten jag tittar in på..
Tycker det är lite "struts"-varning på sporthoj, "det vi inte ser finns inte".. eller "vi vet olyckor händer, vad är det för mening att läsa om dem"

Är bara nyfiken över detta fenomen... tycker det är synd att man inte kan använda forumet på ett mer seriöst och förebyggande sätt, och istället föredra läsa om något roligt som hände någons brödrost.. Men självklart tycker jag att om sporthoj.com vill profilera sig som ett happy-happy joy-joy place så ska det vara så..

Shrek skrev:
Nu är inte jag så himla aktiv på sporthoj.com men tänkte jag kunde sätta ett perspektiv på detta.. Ni få här som hoppar fallskärm vet kanske att så fort det händer en olycka diskutteras det vilt och alla följer utredningen, det finns t o m speciella sidor som för statistik på antal olycksfall, vilka typer av olyckor, hur många hopp som den förolyckade hade osv osv. Alla inom sporten är hungriga att LÄRA sig något, att veta exakt vad som hänt och varför. Ingen tycker denna intresse är sjuklig, eller respektlös för anhöriga, eller gör folk deprimerade till sån grad att det är bäst att ignorera faktum. Folk vill helt enkelt inte upprepa någons misstag...

Ravetrancer skrev:

Ha det bra i himlen, mina tankar går till alla vänner och anhöriga i denna mörka stund.

Kunde inte hålla med mer! Jag känner också att mitt körsätt förändras, när jag läser något sånt här så tänker jag efter, det påverkar mig och jag kör mer defensivt där det finns metallräcken och stolpar på t.ex. en påfart.

Med all respekt till de som tycker olika, jag tycker att det verkar som ni försöker förtränga faktum när ni vill ha bort dessa trådar från sporthoj.

Jag tycker olyckor som den här är tragiska, jag beklagar verkligen att de måste hända. :(

StAnger skrev:
Jag mosade min första hoj mellan två bilar och förstörde revbenen. Jag har sladdad omkull ett par gånger och fått grussläpp. JAG VET VAD PRATAR OM!!!......

....... Jag respekterar er åsikt. Varför kan ni inte respektera min?.........

.......... Att du drar slutsatsen om att jag är ett moppefucko för min åsikt...ja då är du inte bättre än någon annan...än mindre mig.

Helt ärlig glad för din skull, att du klarat dig såpass bra från dina vurpor...alla har inte sån tur...

ok...alla respekterar alla. här har vi nått slags dödläge...men tills den lokala övermakten förbjuder denna typ av trådar får du nog ta ett kliv tillbaka. det e mycket enkelt.
Många vill visa sitt medlidande och tycker det är en påminnelse. många vill det inte och tycker det är obehagligt.
rubriken avslöjar vad tråden handlar om... det finns en hel bunt med trådar som jag skiter i å läsa eftersom innehållet inte tycks tilltala mig...

vem har sagt något om moppefucko?
sänk garden lite va... det är väl ett ord som enligt majoriteten av folket här på SH representerar nått slags "bottenskrap" utan hjärna...? bara för att jag debaterar mot din åsikt betyder inte jag tycker att du uteslutande är dum i huvudet och borde bannas, eller?

det som stör mig mest e att 9 av 10 av dessa trådar urartar till dessa debatter istället... därför drar jag mig nu ur detta vad du än svarar...

R.I.P
Killen hade en osanolik otur! sänder en tanke till vänner och anhöriga... :(

Ravetrancer skrev:
Är du ett barn eller som inte kan låta bli godiset framför sig????
Står det dödsolycka så skit i o läs, om det är nån du känner så får du nog höra det IRL oxo, eller hur??? Vilket i sin tur leder till att du inte behöver läsa såna trådar alls.
Om det påverkar andras sätt att köra kan jag ju intyga då först o främst på min egna körning. Sen har jag flera vänner som tar det bra mycket lugnare på gata efter att dom läst saker o sett bilder på vad som kan hända, så visst påverkar det folk på ett positivt sätt.
Om du inte vill bli påmind om att man kan dö på MC så låt bli att läsa trådarna.

//R

Förstår fortfarande inte vad det är du lackar över. Tror du att jag är dum i huvet eller? Klart att jag vet att man kan dö på mc. Det kommer inte som en fågelholk.
Tydligen har jag trampat på en öm fot. Jag vet att din vän dog för inte så länge sen. Missförstå mig inte. Jag har all respekt för vad det innebär med att köra båge. Jag kommer trots det alltid att köra för fort. Men du måste lära dig att respektera min åsikt också. Jag menar bara at tdet är jobbigt att läsa varenda post om någon som kört in i ett vajerräcke när personen i fråga inte ens har en aning om vem det är, eller inte ens bor i samma län. Man kan väll ha lite respekt för andra också. Självklart är forumet öppet för alla åsikter. Det borde du kanske försöka förstå...

Last edited:
bagerah skrev:
Helt ärlig glad för din skull, att du klarat dig såpass bra från dina vurpor...alla har inte sån tur...

ok...alla respekterar alla. här har vi nått slags dödläge...men tills den lokala övermakten förbjuder denna typ av trådar får du nog ta ett kliv tillbaka. det e mycket enkelt.
Många vill visa sitt medlidande och tycker det är en påminnelse. många vill det inte och tycker det är obehagligt.
rubriken avslöjar vad tråden handlar om... det finns en hel bunt med trådar som jag skiter i å läsa eftersom innehållet inte tycks tilltala mig...

vem har sagt något om moppefucko?
sänk garden lite va... det är väl ett ord som enligt majoriteten av folket här på SH representerar nått slags "bottenskrap" utan hjärna...? bara för att jag debaterar mot din åsikt betyder inte jag tycker att du uteslutande är dum i huvudet och borde bannas, eller?

det som stör mig mest e att 9 av 10 av dessa trådar urartar till dessa debatter istället... därför drar jag mig nu ur detta vad du än svarar...

R.I.P
Killen hade en osanolik otur! sänder en tanke till vänner och anhöriga... :(

Jag har inte ens höjt garden. Jag tycker bara inte om påhopp (Ravetrancer) bara för att jag tycker annorlunda. Jag försöker inte få alla att sluta med sina inlägg. Jag vill bara att man ska tänka sig lite för innan man slänger in ett inlägg om att någon har blivit schweitzerost mot ett vajerräcke. Tror inte jag är ensam om att inte förändra mit körsätt oavsett vilka som dör och inte. Tro inte jag inte bryr mig. Jag väljer bara att inte veta. Sen är det lätt för er att säga "läs inte tråden" men det är inte så lätt. Man hoppas ju att det inte är någon man känner, därför vill man ju kolla tråden. Tyvärr så känner man ju personen mer eller mindre i fråga. Oavsett om man har pratat med personen på forumet eller mötts irl.

Jag försöker bara ömka ömsesidig respekt och det är jäkligt svårt att få på det här forumet...

stoffer skrev:
Kunde inte hålla med mer! Jag känner också att mitt körsätt förändras, när jag läser något sånt här så tänker jag efter, det påverkar mig och jag kör mer defensivt där det finns metallräcken och stolpar på t.ex. en påfart.

Med all respekt till de som tycker olika, jag tycker att det verkar som ni försöker förtränga faktum när ni vill ha bort dessa trådar från sporthoj.

Jag tycker olyckor som den här är tragiska, jag beklagar verkligen att de måste hända. :(

Försöker inte förtränga faktum. Men om en hund skiter på min bakgård behöver jag inte en polis som talar om för mig att det luktar illa....

Får väl posta olyckstrådar bäst ni vill, personligen tycker jag att det inte finns nån större anledning till det...inte den mängd som sker nu iallafall.
Det är det aftonbladet och liknande sidor finns till för..

Posta på bara!
Man behöver ju inte läsa tråden om man tycker det är jobbigt..

Måste vara en lättnad för den drabbade att få skriva av sig lite när han/hon har det som jobbigast och få lite "tröst" av alla trevliga människor som finns här..

/Lännström

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...