Meckoholic
Vroom
- Gick med
- 24 Jul 2005
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Började skruva isär hojen för att bara renorvera vattenpumpen men har hittat fler och fler fel nu och behövt gräva längre ner 
Blev väldigt fundersam över hur kolven och cylindern klarat sig när topplockspackningen läckt så skruvade av cylinder för att ta en titt och såhär ser det ut.
Kolven ser såklart värst ut, någon repa på den kan känns med fingret. Reporna i cylindern ser inte djupa ut och det känns som den är slät.
Går det att lämna in cylindern för renorvering någonstans? Letade runt på nätet en hel del efter kolvsatser till en 640 lc4 men verkar ju bara finnas till de mindre crossarna

Blev väldigt fundersam över hur kolven och cylindern klarat sig när topplockspackningen läckt så skruvade av cylinder för att ta en titt och såhär ser det ut.
Kolven ser såklart värst ut, någon repa på den kan känns med fingret. Reporna i cylindern ser inte djupa ut och det känns som den är slät.
Går det att lämna in cylindern för renorvering någonstans? Letade runt på nätet en hel del efter kolvsatser till en 640 lc4 men verkar ju bara finnas till de mindre crossarna
