Dödsföraktade motorcyklister

Twosaint skrev:
Diskussion i lokaltidningen

http://www.allehanda.se/ordetfritt/2270

Kan vi inte sänka sidan eller liknande, det har ju gjorts förr på SH

Debatt i frågan är väl bra? Då kan båda parter få utalasig och båda parter kan dela med sig av erfarenheter m.m
Såg en kille utanskydd med sporthoj med en tjej i kortkjol bakpå sicksacka mellan bilarna på e4,an i hög fart..en sån ska ju ha indraget körkort direkt..

Jocke W skrev:
Debatt i frågan är väl bra? Då kan båda parter få utalasig och båda parter kan dela med sig av erfarenheter m.m
Såg en kille utanskydd med sporthoj med en tjej i kortkjol bakpå sicksacka mellan bilarna på e4,an i hög fart..en sån ska ju ha indraget körkort direkt..
hahaha, vafan va sjukt asså :kocko

Jocke W skrev:

Debatt är bra svar ja, finns många hojåkare som kör som idioter.
Men hade du bott i denna kyrkliga trångsynta stad hade du fått frispel över allt dom vill förbjuda.
Vi har en som är aktiv inom IOGT-NTO som sitter och beslutar om utskänkningstillstånd.

Twosaint skrev:
Debatt är bra svar ja, finns många hojåkare som kör som idioter.
Men hade du bott i denna kyrkliga trångsynta stad hade du fått frispel över allt dom vill förbjuda.
Vi har en som är aktiv inom IOGT-NTO som sitter och beslutar om utskänkningstillstånd.

hehe tja..jo det kan jag ju inte utala mig om, däremot vet jag att det kan vara svårt att få trångsynta kyrkliga personer att lyssna och byta åsikt eller hålla med..

"Citat"
Det är ingen hemlighet att yrkeskategorin hjärnkirurger är de som mest av alla vill förbjuda motorcykeln, jag tror föräldrar är en annan grupp som tycker samma sak."Slut citat"

Enl vad jag har förstått så har väl motorcyklister oftast mindre skallskador än vid andra olyckor.

Dock borde ortopederna var en utsatt grupp.

Jocke W skrev:
hehe tja..jo det kan jag ju inte utala mig om, däremot vet jag att det kan vara svårt att få trångsynta kyrkliga personer att lyssna och byta åsikt eller hålla med..

"Men med en hoj som man kan klämma upp i 350 knyck har många svårt att
hålla sig."

Han visar verkligen sin kunnighet inom området. :kocko

Underbart, nu får pensionärerna med dator en server att sänka... :tummenupp

Fredrik :tomten

ducce uno skrev:
"Men med en hoj som man kan klämma upp i 350 knyck har många svårt att
hålla sig."

Han visar verkligen sin kunnighet inom området. :kocko

Vad är konstigt med texten. Vad ska karln säga om han kör ihjäl någon?? Förlåt? Varför inte köra normal och gasa där enbart föraren kan ta skada om något går fel?

Ö-vik verkar vara en underbar stad, FLYTTA innan du blir nedslagen av en frireligös mobb!!! :lol

Speedy skrev:
Ö-vik verkar vara en underbar stad, FLYTTA innan du blir nedslagen av en frireligös mobb!!! :lol

Ja tanken har slagit mig, eftersom jag varken spelar hockey eller är djupt religös vet jag inte vad jag gör i den här fördömda staden.

Pelvan skrev:
Vad är konstigt med texten. Vad ska karln säga om han kör ihjäl någon?? Förlåt? Varför inte köra normal och gasa där enbart föraren kan ta skada om något går fel?

Det konstiga med texten jag citerade var att väldigt få motorcyklar går 350km/h. Men du kanske har andra erfarenheter.

Kom ner till Tokholm, här finns det så många dårar att alla kan känna sig normala... :va
Men Ö-vik är fint på sommaren, det ska jag medge!
Dom ska censurera allt först så bomba med inlägg så moderatorerna har ngt att göra imorron... :D
Själv kluddade jag ner något som vissa kan ta som en smula provocerande. :hihi

ducce uno skrev:
Det konstiga med texten jag citerade var att väldigt få motorcyklar går 350km/h. Men du kanske har andra erfarenheter.

Nej inte direkt. Jag missade att ta bort den Quote-texten..

Långa farbron skrev:
"Citat"
Det är ingen hemlighet att yrkeskategorin hjärnkirurger är de som mest av alla vill förbjuda motorcykeln, jag tror föräldrar är en annan grupp som tycker samma sak."Slut citat"

Enl vad jag har förstått så har väl motorcyklister oftast mindre skallskador än vid andra olyckor.

Håller med farbrorn.
Kanske hjärnkirurger vill förbjuda hojar eftersom vi aldrig ger dem något jobb? :3freak

Det är klart olämpligt att köra som det beskrivs, man utsätter andra för fara. (Sen har ju vissa en förmåga att överdriva).
Undrar hur han själv körde för att hinna efter? MC:n körde ju i minst dubbla hastigheten.

Plötsligt blixtrade det till, en motorcykel blåste förbi i dödsförakt, snabbt bortflyende med minst dubbla hastigheten, framhjulet hade synbara problem med att hålla markkontakt

Konstigt att denna farbror duktigt ser denna motorcykel igen trotts att den höll MINST DUBBLA farten . Undrar hur snabbt farbror duktig har kört då .

Man kanske skulle ta en sväng dit upp visa dem var skåpet skall stå.

Själv tycker jag det smakar lite surt att försöka försvara att folk kör på det här viset.
Överdrivet eller inte så är det ändå helt sant att det går till så här.

Sen vill inte jag mena att man max ska köra efter hastighetsgränserna och aldrig aldrig på bakhjulet, men var sak har sin plats och tid och jag skulle aldrig få för mig att försvara idiotåkningar.

Långa farbron skrev:
"Citat"

:confused: Arbetskollegerna (röntgenläkare och ortopediläkare) som jag hade på Sahlgrenska (diskuterade mycket angående motorcyklar) hade synpunkter men absolut ingen av dem ville totalförbjuda dem. Alla rattonyktra som prejar ned folk till höger och vänster utgör enligt dem en större fara.

Man börjar undra hur gammal passageraren är :va

(Det här kan ältas fram och tillbaka i all oändlighet.)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...