Dödarknappen på Husaberg??

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
Hur funkar den??hojen är en Fs 650e -07, är den så att den jordar när man trycker in knappen eller blir det en krets då?? Alltså, de finns 2 möjligheter har ja fått förklarat... antingen brytande eller slutande?? vilket är vilket?? nån som vet å kan förklara för mig... anledningen är att jag ska montera på ett dödmansgrepp..
måste ha de på isbanetävling... tacksam för snabbt svar...

Mvh Strömberg

Dödare

Motor stanna när du jordar kabeln, dvs brytaren är slutande. NO på el term språk.(Normal Open switch)
Brytare öppen, då finns det en möjlighet att motor kan starta om man trycker på startknapp.

Finns en ledig kabel då du plockar bort manöverknapparna på V-sida på styre.

Har dödmansgrepp på min andra Husa ishoj, köpte hos ATV huset i gbg, lätt att montera då den har samma mått som den gamla manöver historian.

//Thomas

Motor stanna när du jordar kabeln, dvs brytaren är slutande. NO på el term språk.(Normal Open switch)
Brytare öppen, då finns det en möjlighet att motor kan starta om man trycker på startknapp.

Finns en ledig kabel då du plockar bort manöverknapparna på V-sida på styre.

Har dödmansgrepp på min andra Husa ishoj, köpte hos ATV huset i gbg, lätt att montera då den har samma mått som den gamla manöver historian.

//Thomas

Okay... ja va borta å mätte på hojen precis å kom fram till precis samma....
ja har betällt en på ett annat ställe... så nu löser sig allt... men kanon.. tack för hjälpen... kanske är till hjälp för någon annan nångång oxå... :tummenupp

Ha de gött så ses vi snart på isen igen.... :yoparty

Kolla ditt elschema. Det finns färdig kontakt för att koppla in dödmansgrepp :tummenupp

Last edited:
Har kollat där nu...http://www.husaberg.se/fileadmin/user_upload/06_3802007_EN_OM_05.pdf sidan 66 där... på elschemat.. är de någon vänlig själ som kan förklara vilken del som är den kontakten??

Den röda fyrkanten visar vilken kontakt du ska koppla in dig på. Blå strecket visar dragningen från själva dödarknappen uppe på styret. Om jag inte minns fel sitter den nånstans bakom strålkastaren.
Ska du montera handtagsvärmare finns även det förberett ungefär vid styrhuvudet :tummenupp

Bifogat

• dödarknapp.JPG
    dödarknapp.JPG
    50.6 KB · Visningar: 258
Den röda fyrkanten visar vilken kontakt du ska koppla in dig på. Blå strecket visar dragningen från själva dödarknappen uppe på styret. Om jag inte minns fel sitter den nånstans bakom strålkastaren.
Ska du montera handtagsvärmare finns även det förberett ungefär vid styrhuvudet :tummenupp

Tack så mycket för hjälpen... var borta nu på morgonen å greja så de är klart, har hittat kontakten å allt är förberett... väntar nu otåligt på mitt dödmansgrepp...handtagsvärmen kopplade ja in på halvljuset,å då fick jag ju avstängningsknapp oxå..:tummenupp nu när ja tagit bort lampan å åker med nummerskylt fram istället...:D

men tack för hjälpen.... Mvh Strömberg

Tack så mycket för hjälpen... var borta nu på morgonen å greja så de är klart, har hittat kontakten å allt är förberett... väntar nu otåligt på mitt dödmansgrepp...handtagsvärmen kopplade ja in på halvljuset,å då fick jag ju avstängningsknapp oxå..:tummenupp nu när ja tagit bort lampan å åker med nummerskylt fram istället...:D

men tack för hjälpen.... Mvh Strömberg

Toppen :)

Så gjode jag oxå med handtagsvärmarna på en äldre hoj, toppenenkel lösning.

Hjälp tack

När jag trycker på dödarknappen på husan utan något på händerna så får jag en ganska rejäl stöt! Har jag crosshandskar så fungerar dödaren som den ska. Varför blir det så?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra