Dödarknappen ett måste enligt reglementet?

Jörgen Player Special skrev:
Jag har kört 250SP och den har inte haft nån dödarknapp sedan 2000 då den började åka bana. 30-40 besiktningar :)

/JPS

Men, handen på hjärtat, det är väl inte för besiktningens skull som vi har skinnställ, hjälm, hajfena å dödarknapp på hojen osv, eller har jag missuppfattat det hela nu :va

Jag ska, eller någon förhoppningsvis, ska fixa hojen. Trafikfara kommer jag ju att vara ändån :) Torped som man nu är :D :D

valmers skrev:
Hur gick det med dödarknappen nu då?
Tja, först fixade Axxess dödarknappen...sen startade inte hojen :va Så vi fick koppla bort den igen...
Efter lite mixtrande kom vi fram till att det var en säkring som gått, men då hade jag missat sista passet :gråta

Så på dödarknappsläget är det för tillfället status quo. Förhoppningsvis är det enda felet... Tror även att kopplingen fick sig en "kyss" när jag klotade i söndags, då jag inte kan få i friläge...så det blir till att meka lite så jag e färdig till nästa körning.
Och ja, jag meckar, även om jag ännu inte kan så mkt, men försöker lära mig så mycket jag kan efterhand.
Tur att 2taktsgänget är trevliga prickar som är snälla och villiga lära ut. :tummenupp Och absolut inte att förglömma kära Team kollegan Danne :tummenupp :tummenupp

Last edited:
tack.

Det funkade fint. Men eftersom att man har två tändspolar på aprilian blev det lite svårt

Gick fint att döda den ena cylindern.

Kan man lösa detta tro?

Borsiin JR skrev:
Man kopplar in den mellan tändspolens pluspol och jord (ramen) när du trycker på kanppen dödas strömtillförseln till tändspolen och därmed kommer ingen gnista.

Åsa #96 skrev:
Men, handen på hjärtat, det är väl inte för besiktningens skull som vi har skinnställ, hjälm, hajfena å dödarknapp på hojen osv, eller har jag missuppfattat det hela nu :va

Jag ska, eller någon förhoppningsvis, ska fixa hojen. Trafikfara kommer jag ju att vara ändån :) Torped som man nu är :D :D

Vad är det för fel på att vrida av nyckeln? Det bästa är att ingen tomgång ha, så dör den garanterat av sig själv.

JPS

Vad är det för fel på att vrida av nyckeln? Det bästa är att ingen tomgång ha, så dör den garanterat av sig själv.

JPS
Njae, inte om du vurpar så att gashandtaget kläms fast och tändnyckeln ligger gömd bakom en ihopklämd kåpställning... Då är det fint med en knapp för att få stopp på eländet, speciellt om man inte har luftfilter...

Torkel skrev:
Njae, inte om du vurpar så att gashandtaget kläms fast och tändnyckeln ligger gömd bakom en ihopklämd kåpställning... Då är det fint med en knapp för att få stopp på eländet, speciellt om man inte har luftfilter...

Jaså du tänker så du.. Då är det ju bättre med ett dödmansgrepp..

JPS

JPS
Absolut! Har också använts av min förra teamkompis Rickard just av den anledningen jag skrev. Fast man får vinka försiktigt till alla fans... :näsblod

JPS
Ta två långa skosnören, knyt dom i tändhattarna och fäst sedan skosnörena runt handlederna, detta ger även spännande effekter när man kör i regn.

GSXR1100R skrev:
Ta två långa skosnören, knyt dom i tändhattarna och fäst sedan skosnörena runt handlederna, detta ger även spännande effekter när man kör i regn.

BRA TIPS! Säg det till resten av SP-gänget jag kör ju racer nu och den har dödarknapp!

/JPS

Sorry, har ju glömt att berätta för den här publiken att min hoj när är utrustad med en FUNGERANDE dödarknapp :)
Så det så.
Men annars var ju GSXRs tips om skosnören bra.
Eller kanske inte...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...