Dödaren till stödet Ktm 660

Bara att ta bort å sen trycka ihop dom kontakter som efter borttagningen hänger löst, ung. under sadeln typ..

VARNING!!! Det finns folk som dött pga att de tagit bort dödaren som omöjliggör körning när stödet är nere. Jag själv byggde antagligen bort det när jag gjorde om min fd hoj till fighter. Jag kom billigt undan med ett brutet nyckelben o lite blåmärken då jag förlorade styrförmågan på hojen i 70 o dök ner i ett dike.

Men du har väl koll o kommer väl aldrig vara så dom så att du skulle glömma stödet nere...?

Hmm, är det nåt speciellt med 660:n eller förstår jag kanske inte vad som menas pga den sena bakissöndagen :)
Men på 625:an är det inga problem att stå på tomgången på stödet utan växel i då så klart för då stannar den..

På 660 bryts tändningen och på start motorförsedda hojar bryts
kretsen till startmotorn.

Staffan skrev:

Hade det på min 660, skitjobbig om det inte fanns något att ställa hojen emot!

Staffan skrev:
Inte helt korrekt vad gäller startmotorförsedda hojar, den går att starta med stödet nere men så for du petar i en växel så slås den av. MEN, det finns ett undantag från den regeln åxå och det är 625 SXC'n som ju har centralstöd, den har ingen kontakt alls.

.

men 660:n har la ingen startmotor???den måste väl kickas??Kan det va därför som det finns en spärr kanske för det kan ju inte va bra o kicka med stödet nere på vältrisken....eller nåt...lite sunkigt att inte kunna ha den igång på tomgång med stödet ute enligt min mening...KÖP 625SMC hehehe :)

Öhh, det går väl att svänga i 110 även om stödet är nere! Gäller ju bara att ta i lite mer! :tomten

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT