Död zx750!

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Var ute och åkte idag och när den blev varm började den kvamna sen la den av, och tände inte ens till. Så lät den stå ett tag och då tände den till men bara någon sekund.. Så parkerade den och åkte med mor hem.
Och efter drygt en timme åkte jag dit och då startade den med choken och den är alltid lite kinkig när den är kall (gammal förgasare) så när den stått ett tag så får man sitta och leka lite med choken innan man kan åka iväg.

Och det har hänt att det lagt av förut men då har den startat och gått bra när man väntat en stund. Men denna gången så startade den men gick inte nå bra alls, så tänkte att kanske filtret var fuktigt (den hade stått ute i spöregn inatt) så medans jag hade den igång på tomgången så drog jag ut själva filtret ur burken och då la den av igen :huvet Och sen vägrade den tända till igen.

Någon som vet vad felet är? :gråta

Hej du,
Jag har ju en yngre broder till din moppe en zx7r men det är mycket som liknar varann. Skulle tro att om du lyfter på tanken och tar bort tändhattarna så kommer du finna att minst en tändstiftsbrunn är full med vatten. Har hänt på min ett antal ggr och det är ganska frusrerande. Passa på att byta tändkablr när du ändå är igång, de åldras och kan bära sig obegripligt konstigt åt.
Ha de.....Per:squid

Hej du,
Jag har ju en yngre broder till din moppe en zx7r men det är mycket som liknar varann. Skulle tro att om du lyfter på tanken och tar bort tändhattarna så kommer du finna att minst en tändstiftsbrunn är full med vatten. Har hänt på min ett antal ggr och det är ganska frusrerande. Passa på att byta tändkablr när du ändå är igång, de åldras och kan bära sig obegripligt konstigt åt.
Ha de.....Per:squid

Tackar, ska prova det! :)

Nu startar den och går! Men den rusar och kvamnar och har sig :va

Luftburken var lite trasig, så ska prova laga den och se om det blir bättre :näsblod

Var ut på en provtur förut och då körde jag typ 2km och den gick hela tiden. Så gick in och sket i cirkus 20min för att sedan ta en tur och kom drygt 2km och den tvärdog och vägrade starta igen... Och denna gången blev jag så arg så nu måste jag fixa en buckla i tanken med :huvet

Inge vatten vid tändstiften, en hel och ny rengjord luftburk och filter. Någon som vet vad felet är? :gråta

Tankventilation?
Spolar?

Spolar? Tankventilation kan låta lite rimligt. Vet inte om det ska vara så, men när jag skulle tömma tanken när jag skulle plocka bort den förut idag så skulle jag öppna locket för att det skulle rinna fortare och då var locket som en sugpropp. Alltså det satt fastsuget sen när jag fick upp det så så det flopp och det rann 3gånger fortare. :va

Skruvade bort stiften och kollade nyss, förbränningen ser ju bra ut. (har för mig att det ska vara oboy färgat)

Men stiften på cylinder 2 ser inte ut som dom andra, ska det vara så isf varför? :va

2013-05-11 12.24.36.jpg

Min första fyrcylindriga hoj, så man har mycket att lära :crash

Nr två har dubbla elektroder, de andra har enkla. Nej, det "ska" inte vara så. Sen om det gör nån skada eller inte är väl en annan sak. Men byt så det sitter fyra likadana stift.

Spolar? Tankventilation kan låta lite rimligt. Vet inte om det ska vara så, men när jag skulle tömma tanken när jag skulle plocka bort den förut idag så skulle jag öppna locket för att det skulle rinna fortare och då var locket som en sugpropp. Alltså det satt fastsuget sen när jag fick upp det så så det flopp och det rann 3gånger fortare. :va

Där har du problemet.

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...