Död Trajja 595i

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Polarens Trajja 595i dog igår under körning vad kan ha hänt???
Vi har kollat säkringarna och startmotorn går runt men den tänder inte...Vad kan ha hänt??? Hjålp en glad amatör innan han får lämna in den

Låter som batteriet håller på att dö.

Räcker att drar runt startmotorn men inte ge gnista. Prova att starta med kablar eller ladda batteriet.

Precis så kan det bli med min gamla häck om det har regnat och det var länge sedan jag bytte tändstift.

Då finns det två lösningar:
1. Köpa nya stift.
2. Motionera.

Eftersom man är snål så väljer jag alternativ 2 och kutar igång den :D

Testa alternativ 2 så vet du ju att tändsystemet inte är tvärdött utan bara lite halvdött.

smasseman skrev:
Precis så kan det bli med min gamla häck om det har regnat och det var länge sedan jag bytte tändstift.

Då finns det två lösningar:
1. Köpa nya stift.
2. Motionera.

Eftersom man är snål så väljer jag alternativ 2 och kutar igång den :D

Testa alternativ 2 så vet du ju att tändsystemet inte är tvärdött utan bara lite halvdött.

Den dog ju UNDER KÖRNING och då lär det ju knappast gå att springa igång den :fakta

Det blir alltså gnista på tändstiften? Kan det inte vara så att det inte kommer fram nån soppa?

Stoppknappen, tändningslåset eller stödkontakten kanske... svårt med sådana fel...

Dez skrev:
Den dog ju UNDER KÖRNING och då lär det ju knappast gå att springa igång den :fakta

Ooops, missade det :rodnar

Dez skrev:
Det blir alltså gnista på tändstiften? Kan det inte vara så att det inte kommer fram nån soppa?

Om soppapumpen eller liknade kajkar så går hojen dåligt en stund innan den dör så om den dog tvärt så är det nog inte soppapumpen iaf. Hmm är det insprut, då ska jag kanske inte komma med fler dåliga förslag. :rolleyes: Har aldrig skruvat insprut så jag ska nog inte säga något mer. Hoppas du hittar någon annan som är mer kunnig, lycka till.

smasseman skrev:
Om soppapumpen eller liknade kajkar så går hojen dåligt en stund innan den dör så om den dog tvärt så är det nog inte soppapumpen iaf. Hmm är det insprut, då ska jag kanske inte komma med fler dåliga förslag. :rolleyes: Har aldrig skruvat insprut så jag ska nog inte säga något mer. Hoppas du hittar någon annan som är mer kunnig, lycka till.

Det låter rimligt, men precis som du har jag ingen aning om hur det funkar när det är insprut. :p

Lycka till iaf :hej

som hp säger: den röda knappen vid högerhandtaget... mååånga har gjort det misstaget!

Brytaren till stödet?

595

Polarens 595'a hände det samma sak med, vi fick frakta bort den med släpvagn..
var så enkelt att det var en vakumslang..

Re: 595

Lilla_damen skrev:
Polarens 595'a hände det samma sak med, vi fick frakta bort den med släpvagn..
var så enkelt att det var en vakumslang..

vakumslang :confused:

sitter inte så många på dom, och dessutom undrar jag om det verkligen kan få den att inte starta…:confused:

fast jag vet inte, tycker bara det låter konstigt!

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back