Död k5

Crizze

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Bana/gata Suzuki gsxr 1000 k5. HD night rod black.
Tja gänget!

Byte kåpor till orginal kåpor, för att få köra lite gata på nya hojen innan licensen ska tas på Gelleråsen. Kopplade in ljus fram & bak, efter det så startar ej hojen. :huvet Soppa pumpen går ej & varvräknaren ger inget utslag när jag vrider på tändningen. Startmotorn låter som den ska :va
Kopplat ut allt & provat igen... Men den är fortfarande död....

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!

stödet nere? glömt koppla i kontakten under kopplingen? glömt koppla? ligger i växel? prova även reservnycklen då hojen kan tappa kontakt med nyckeln

Första jag kom på när jag lämnade garaget i ilska.... :yoparty

Hur nollar man den?

Tippsensorn?? som sitter i en gummiupphängning på batteriet??

Den är byglad.. :pannkyss

stödet nere? glömt koppla i kontakten under kopplingen? glömt koppla? ligger i växel? prova även reservnycklen då hojen kan tappa kontakt med nyckeln

Säljer Bladen 08 för att skrota k5,an på bana :tuttar

Håll dig till Blade så funkar det...:tummenupp
Skämt å sido...förmodligen inget större fel.

Last edited:
tippsensorn nollar du genom att sätta den åt rätt håll:)
är stödet byglat inga problem.
säkringar kollar du.
prova båda nycklarna
några felkoder? f1 lampa? går att läsa ut
startknapp.
fel i kopplingskontakten så hojjen ej vill starta? (fast då går itne startmotor)
Ström till pumpen ( kolla säkring om ström ej finnes)
låter som startspärren har gått in och de är en saga för sig å få igång, kolla med bergmans i borås eller med superbike gbg?

lättast av allt. sätt dig ner andas tänk efter vad du gjorde när du bytte kåpor. vilka sladdar, brytare rörde du? vad kan gått fel?

skulle inget funka och hojjen inte rullar igång. ja sälj skroten till mig billigt, jag e alltid i behov av reservdelar :)

mmmm du drack ur min sista 18åriga Whiskey för 1h sedan........
Allt du skrev har du redan sagt...
Kom med nått nytt! :gnissla

tippsensorn nollar du genom att sätta den åt rätt håll:)
är stödet byglat inga problem.
säkringar kollar du.
prova båda nycklarna
några felkoder? f1 lampa? går att läsa ut
startknapp.
fel i kopplingskontakten så hojjen ej vill starta? (fast då går itne startmotor)
Ström till pumpen ( kolla säkring om ström ej finnes)
låter som startspärren har gått in och de är en saga för sig å få igång, kolla med bergmans i borås eller med superbike gbg?

lättast av allt. sätt dig ner andas tänk efter vad du gjorde när du bytte kåpor. vilka sladdar, brytare rörde du? vad kan gått fel?

skulle inget funka och hojjen inte rullar igång. ja sälj skroten till mig billigt, jag e alltid i behov av reservdelar :)

mmmm du drack ur min sista 18åriga Whiskey för 1h sedan........
Allt du skrev har du redan sagt...
Kom med nått nytt! :gnissla

ska köra nya hojjar men dricker gammel whiskey:D :va

ja har inga mer ideer. antagligen har du gjort något med någon kabel. du pratade om 6 kablar du rört när du bytte kåpor. någon av dom kablarna hade antagligen en viktig funktion.

quikshiftern styr väl oftast tändning? kan något blivit galet när ni rörde jord kabeln till den? ja har aldrig haft någon så vet ej hur en qs fungerar på den elektroniska biten.

de låter som imobolizern strular för dig. men varför den plötsligt la av vet ja inte? kanske kommit åt en antenn kabel till den eller något?

helt hundra på tippsensorn?

ja har inga mer ideer. kan komma och kika på hojjen å kanske komma med någon lösning då? just nu har jag druckit för dåligt med öl för att ideerna skall flöda;)

:) En svart Audi kommer & hämtar dig kl 07:30 så får du skruva lite om du vill? Ps, du får känna på min Ö-linare om du é snäll... Dock inställd på 80 kg....

ska köra nya hojjar men dricker gammel whiskey:D :va

ja har inga mer ideer. antagligen har du gjort något med någon kabel. du pratade om 6 kablar du rört när du bytte kåpor. någon av dom kablarna hade antagligen en viktig funktion.

quikshiftern styr väl oftast tändning? kan något blivit galet när ni rörde jord kabeln till den? ja har aldrig haft någon så vet ej hur en qs fungerar på den elektroniska biten.

de låter som imobolizern strular för dig. men varför den plötsligt la av vet ja inte? kanske kommit åt en antenn kabel till den eller något?

helt hundra på tippsensorn?

ja har inga mer ideer. kan komma och kika på hojjen å kanske komma med någon lösning då? just nu har jag druckit för dåligt med öl för att ideerna skall flöda;)

:) En svart Audi kommer & hämtar dig kl 07:30 så får du skruva lite om du vill? Ps, du får känna på min Ö-linare om du é snäll... Dock inställd på 80 kg....

ja älskar att klicka. ett beroende som kommit efter denna sommarn med öhlins på hojjen. Kolla häng har blivit en vardag, så visst ja klickar gärna på din dämpare;) vore kanon...

nej fy inte så tidigt. de får vi ta senare i så fall... men hjälper dig gärna fast imorgon e de prosuperbike kval å superpole. kanske efter de.... eller på söndag:)

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda