Dæck till Triumph TT 600

Delin

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Ingen än
Skulle behøva handla nya dæck till min nyinkøpta Triumph TT 600, ær det nån som vet en bra førsæljare samt mærke/modell?

Tack på førhand!

//Delin

Hej kolla in www.rodamoto.es har alltid haft väldigt färska däck till mycket bra priser. Beträffande modell så underlättar det om du ger mer info. Annars så är Pirelli alltid ett säkert kort

Last edited:
Humor! Ska ha 120/70r17 fram och 180/55r17 bak.

Mkt bra info, du ska nog ha slicks, det passar dina behov!:tuttar
Tror dom mer är ute efter vilken typ av körning du använder hojen till...

Jag beställde från http://www.mcdackonline.com/ och beställde ett pirelli angel st(eftersom det redan satt ett bak) som ska ha fått bra recensioner. Annars så är väl michelin pilot road 2 el 3 ett säkert kort som jag förstått det.

För att kunna hjälpa dig med din fråga ang däck, måste du först tala om vissa saker.

4 snabba frågor avgör vad du behöver för typ av däck:

1) vad kör du för hoj?
(redan svarat med TT600, men vilken årsmodell?)

2) Vad använder du hojen till?
pendla, nöjes, ur o skur, bana osv....

3) Hur kör du?
Fort, lugnt, hetsigt, osv....

4) Personliga önskemål?
livslängd, våtgrepp, pris osv...

Men kära nån, det va väldigt vad alla ska hänga upp sig på saker och ting. Har jag en nyinköpt hoj och frågar om vad för däck jag ska ha så kanske man kan anta att jag inte har körskills som Valentino Rossi. Och skriver man ett inlägg 04.27 (möjligtvis nattarbetare) så kanske inte huvudet är helt hundra med.
Så förlåt att jag undrade, lovar att inte ställa några fler dumma frågor i ert kära forum!

Tycker du kan köra med några sportiga touringdäck, typ dunlop roadsmart, det körde jag med på min tt600 och det fungerade klockrent. Håller många mil. Körde även lite bana med dom och det gick bra.

Trevlig hoj iaf, saknar min lite :)

Hej.

Även om du inte har skills som Rossi, så är det ändå viktigt att du får däck som är lämpade för det du skall ha hojen till.
Det är ganska svårt att ge råd om jag inte har så mycket fakta.
Det är ju tex onödigt dyrt att köra med racedäck/sportdäck på en MC som du bara har och pendlar till jobbet på.
Där finns det massor av tusenlappar att tjäna med rätt däck.

Sporttouringdäck fungerar till det mesta och har en bra ekonomi = många ml och i de allra flesta fallen även bra våtgrepp. Dessa är mera neutralt uppbyggda i stomme och utförande.

Sportdäck har mera grepp men då börjar det synas på miltalen. Dessa har en annan profil och "vill" svänga på ett annat sätt.

Hypersportdäck är däck för de som åker fort, hårt och kanske en del bana. Toppigare profil för agressivare kurvtagning bla. Torrgreppet är suveränt men det syns definitivt på livslängden också.

Om jag antar nu att du har hyffsad ny mc samt ganska nytaget körkort och åker på gata,
Så skulle jag rekommendera dig att titta på kategorin Sporttouring:
Michelin Pilot Road, Road2 och Road 3
Dunlop Roadsmart och Roadsmart 2
Metzeler Roadtec Z6 och Z8
Pirelli Angel ST eller Strada
Continental ContiRoad
Bridgestone BT023

Mvh
Tom

Men kära nån, det va väldigt vad alla ska hänga upp sig på saker och ting. Har jag en nyinköpt hoj och frågar om vad för däck jag ska ha så kanske man kan anta att jag inte har körskills som Valentino Rossi. Och skriver man ett inlägg 04.27 (möjligtvis nattarbetare) så kanske inte huvudet är helt hundra med.
Så förlåt att jag undrade, lovar att inte ställa några fler dumma frågor i ert kära forum!
Även tävlingsförare och förare som har kört hoj i 30 år köper nya hojar, och frågar runt om folks erfarenheter av olika däck. Att strunta i folks inlägg beroende på när dom skrevs känns inte så konstruktivt heller, och du har ju fortfarande, trots att det är mitt på dagen, inte svarat på hur du använder hojen.

Om man inget frågar får man inget veta, så eftersom du ignorerar våra motfrågor är det svårt att kunna bidra med något. Kanske kan du få bättre hjälp på andra ställen, www.snarstucken.nu kanske är ett bra ställe att börja på.

Visst vill du inte ha ett seriöst och bra svar för ditt användingsområde så köp vad f**n du vill :arsele

Tack för de seriösa svar jag fått.

Tyvärr så tappade jag hoppet om detta forum efter andra mindre seriösa svar, tack för det!

//Delin

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...