Dårar som kör hoj i januari

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Jag körde (snabbt som helvete) hemåt med bilen idag. Runt 17:30 strax söder om Ludvika mötte jag sju (?) motoryklister. Termometern visade -7 °C och det var snö på vägen! Eftersom det var kolsvart såg jag inte vad det var för motorcyklar. Varför kör folk hoj i sådant väder?! Om jag hade gjort det hade jag i alla fall frusit ihjäl på några minuter.

Hmm...skum tråd, men det var nog bara det lokala moppegänget som var ute.:tummenupp

Hmm...skum tråd, men det var nog bara det lokala moppegänget som var ute.:tummenupp
Det var 90-väg och de såg ut att hålla ungefär samma hastighet som övrig trafik så jag tror inte det var moppar. Trots att alla moppeungjävlar garanterar att deras moppar gör minst 100 km/h.
Skum tråd kan du vara själv förresten.

Kan vara några på väg till en vinterträff. Jag har läst nån´stans att det är en sådan i Norge varje vinter. Brukar samla många tyskar. Har sidovagn och bor i tält!:va
Olika intresse här i livet.

På tal om det och det är skithalt även i Skåne idag!!!

Motorcyklist till sjukhus
19:09 HÖRJA
En man i 20-års åldern fördes med ambulans till sjukhus efter att ha vurpat med sin motorcykel. Olyckan inträffade vid 17.20 på torsdagseftermiddagen i Hörjatrakten.

Mc-föraren lyckades ta sig hem till sin far efter olyckan och de båda gav sig i bil av mot sjukhuset. Men i höjd med affären i Hörja blev den skadade sämre och pappan larmade därför sos.
Personal från räddningstjänsten i Hässleholm och en ambulans ryckte ut till Hörja och tog hand om den skadade mc-föraren som fördes till centralsjukhuset i Kristianstad.
Mannen var vid medvetande när han togs om hand i ambulansen.

Carl-Johan Bauler

Vinterköra är kul, så enkelt är det.
Sen är det alltid nyttigt för bilister att se så mycket hojar som möjligt. En dag kanske de kommer ihåg att vi finns.

Vinterköra är kul, så enkelt är det.
Kul några minuter till man fryser ihjäl? Det måste vara svinkallt oavsett hur man är klädd.
Eventuellt överreagerar jag på grund av att jag är känslig för kyla. Man skulle kunna säga att kyla är mitt kryptonit.

Kul några minuter till man fryser ihjäl? Det måste vara svinkallt oavsett hur man är klädd.
Eventuellt överreagerar jag på grund av att jag är känslig för kyla. Man skulle kunna säga att kyla är mitt kryptonit.

Är det på grund av flinten? :D

Bara slänga på spikdäck och köra på isen!

Eventuellt överreagerar jag på grund av att jag är känslig för kyla. Man skulle kunna säga att kyla är mitt kryptonit.[/QUOT

vinteråka är skitskoj, det som inte dödar härdar,
hade samma inställning till vinteråka själv för ett par år sen ,
men nu med värmehandtag o styrmuffar är det hur kul som helst

På tal om det och det är skithalt även i Skåne idag!!!

Motorcyklist till sjukhus
19:09 HÖRJA
En man i 20-års åldern fördes med ambulans till sjukhus efter att ha vurpat med sin motorcykel. Olyckan inträffade vid 17.20 på torsdagseftermiddagen i Hörjatrakten.

Mc-föraren lyckades ta sig hem till sin far efter olyckan och de båda gav sig i bil av mot sjukhuset. Men i höjd med affären i Hörja blev den skadade sämre och pappan larmade därför sos.
Personal från räddningstjänsten i Hässleholm och en ambulans ryckte ut till Hörja och tog hand om den skadade mc-föraren som fördes till centralsjukhuset i Kristianstad.
Mannen var vid medvetande när han togs om hand i ambulansen.

Carl-Johan Bauler

Fy satan! Stackar kille!! :( Hoppas han repar sig!

-7 är väll inte så kallt:va .har åkt snöskoter i -34 det var kallt å ganska så dumt men jag fick bara lov å pröva:D

Var i Älvdalen och körde militärhoj med skidor,,,,,,,, 10 mil och 15 grader kallt, det var bara att tokgasa för att hålla säg varm,,,, kul som fan.

Hm, således fryser skoteråkare ihjäl på löpande band? -22, bjärven runt knuten och snön yr. :yoparty

Visst funkar det att åka på vintern, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, det vet ju alla :D

Bilden är från 7e dec förra året

Bifogat

• 20081207%20015k.jpg
    20081207%20015k.jpg
    104.4 KB · Visningar: 197
Ni norrlänningar som kör skoter i minus miljarder grader räknas inte. Ni har ju under miljontals år utvecklats för att tåla kyla bättre eftersom bara de mest köldtåliga har överlevt medan merparten har frusit ihjäl.

Åkte året runt förut, men nu när man har bil och tung mc (215kg torr) som spinner på bra mycket fastare grejjor än snö får det bli förpassat till sommaren.

...nu med värmehandtag o styrmuffar är det hur kul som helst
Fegisgrejor! Jag var ute med Gixxer 750'n igår. Det var torrt och solen sken men det var bara 2-3'C så det var förbaskat kallt med tunna racehandskar :näsblod
Gick finfint men det spann rätt bra på de fuktiga bitarna. Gött att komma ut lite :tummenupp

Körde även veckan innan jul... Jag skyller på Trygg-Hansa som inte låter mig ställa av hojen

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka