Dårar på två hjul...

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
... dvs cyklister.

Det tog inte många meter med min gamla hoj med nygammal motor innan jag lyckades vara med om en "incident".

På vägen vinglar en cyklist mitt i filen.
Jag smyger mig sakta förbi för att hålla koll på tjejen som inte verkar veta vart hon skall.

I korsningen saktar jag in för att kolla trafiken då glider hon upp på insidan av mig. När jag sedan svänger höger försöker hon SAMTIDIGT svänga vänster. Cyklisten blir skitförbannad och vrålar åt mig att ta det försiktigt precis som hon inte har en aning om att jag varit där!

Ni som åkt med mig vet att min hoj låter HÖGT. Jag tittar på henne (troligen väldigt nedlåtande, fast syns det bakom hjälmen?) och fortsätter därifrån.

Last edited:
Cyklister är livsfarliga, man vet aldrig om de vinglar till åt sidan när man ska passera. Här är det säkerhetsavstånd som gäller.

Det mest irriterande är dom där lirarna i gay-tights och såna där space-brillor, som ligger i klungor över hela jävla vägen och blockerar! :mad:

Sen finns det nötter som envisas med att hoja på landsvägen UTAN väggren, när det finns en utmärkt cykelväg 1-2m därifrån! :rolleyes: Ja jävlar :confused:

chrilleus skrev:
Det mest irriterande är dom där lirarna i gay-tights och såna där space-brillor, som ligger i klungor över hela jävla vägen och blockerar! :mad:

Sen finns det nötter som envisas med att hoja på landsvägen UTAN väggren, när det finns en utmärkt cykelväg 1-2m därifrån! :rolleyes: Ja jävlar :confused:

Kompressorhorn regerar... :rock :rock :rock

Cyklister är ett jävla Pack , dom är extremt duktiga på "vissa" av sina rättigheter i trafiken med att cykla så fint i bilfilerna och blockera/hindra trafiken från att flyta.

När det sen blir rött ljus i korsningen, vad gör dom då ? Jo då vinglar man in över övergångsstället och genar lite fint genom korsningen precis om ingen ser det, eller så cyklar dom helt sonika rakt ut mot rött lite sakta vinglande.. IDIOTER ... Man har ju lust att ta med sig bössan ibland o lägga en salva i häcken på dem, eller svänga lite oförstående så att nån hamnar över huven....

Hua vad jag hatar cyklister i trafiken.

/Nitrous

Det mest fantastiska är att de tror de är odödliga.
De flesta av oss på hoj har en viss insikt i att vi drar kortaste strået om vi krockar med något tyngre.
Har cyklister detta???
NEJ!!!!
Odödliga idioter som far kors och tvär och blir jävligt upprörda på andra även fast de har gjort kanonfel!
Inför förarbevis och låt farbror blå jaga dessa istället för oss :tummenupp

Sweedo skrev:
De flesta av oss på hoj har en viss insikt i att vi drar kortaste strået om vi krockar med något tyngre.
Har cyklister detta???
NEJ!!!!
Odödliga idioter som far kors och tvär och blir jävligt upprörda på andra även fast de har gjort kanonfel!

japp japp some de säger på min trafikskola se upp för vingelisterna de är fulla.

En cykel är väl ett fordorn, eller?
Fordorn som vistas på vägen måste man betala skatt för,
annars måste den stå hemma. (eller nån annan stans) Cyklar betalar man ingen skatt för. Kontentan blir att man i fortsättningen bara får cykla i diket.

Basta!

Sweedo skrev:
Har cyklister detta???
NEJ!!!!

Aj då! Jag kör som en idiot både med MC och med cykel. Men enda regel när jag cyklar: Bli inte påkörd. Med MC: Krocka inte och kör inte av. Övriga trafikregler är jag inte lika bra på.
/Sam

Jag fattar att folk stör sig på tävlingscyklister som inte kör på cykelbanan men ärligt talat det skulle inte funka för dem att köra där. De håller hög hastighet och då skulle de bara få sicksacka mellan alla andra cyklister och gående......hur bra är det?

Jag tycker de vörsta är idioterna på moped. De kör ofta trimmat, bryr sig inter om väjningsplikt. "Va gäller den moppe?" verkar de tro då de likt en kamikazepilot slänger sig ut framför min bil....
Senast i fredags höll jag på att spetsa en dum grabb som sket i väjningsplikten. Han höll styvt på gasen.....kollade inte ens till vänster där jag kom ifrån.....skrämmande. Men det är han som får ont inte jag. :crash

///M

Mingves skrev:
Jag fattar att folk stör sig på tävlingscyklister som inte kör på cykelbanan men ärligt talat det skulle inte funka för dem att köra där. De håller hög hastighet och då skulle de bara få sicksacka mellan alla andra cyklister och gående......hur bra är det?

Jag tycker de vörsta är idioterna på moped. De kör ofta trimmat, bryr sig inter om väjningsplikt. "Va gäller den moppe?" verkar de tro då de likt en kamikazepilot slänger sig ut framför min bil....
Senast i fredags höll jag på att spetsa en dum grabb som sket i väjningsplikten. Han höll styvt på gasen.....kollade inte ens till vänster där jag kom ifrån.....skrämmande. Men det är han som får ont inte jag. :crash

///M

Har du rätt i lagboken - kör på.

Tävlingscyklister brukar ju ha en sån där knallgul reflekterande tröja med reflexband som syns lång väg. Det är bra tycker jag, såna skulle fler ha som cyklar ute på landsvägarna.

håller med chrilleus inlägg.

de värsta cukelfascisterna är de med gaycykelbyxor, tajta "cykeltröjor" och matchande cykelhjälm...
de tror ju att de äger trafiken.
fy fan för (en del av) dem.
hoho

Jag såg tre idioter (cyklister) som cyklade på en cykelväg som gick paralellt med en gata och när dom skulle över gatan på ett övergångsställe så gav dom tecken och svängde... skitbra om dom hade haft företräde. Dom svängde ut utan att se sig om så att bilisterna fick tvärnita. Hade jag kommit med bil där så hade jag oxå stannat, av en enda anledning. Plåtskador passar inte på en LandRover!

Nitrous skrev:
Cyklister är ett jävla Pack , dom är extremt duktiga på "vissa" av sina rättigheter i trafiken .......

Hm....? Ganska lika som oss motorcyklister då eller.... :rolleyes:
För det e ju "vi" som har rätt och "alla dom andra" fel, eller....?
Det finns idioter på alla fronter, ingen vits att dra alla över en kam för det.......

Argument

Hur tror ni det låter på ett "Svensson-bil"-forum.

- Jävla Motorcyklister
- De tror de är odödliga
- Kör för fort och kör om överallt
- Löjliga kläder har de också.

Som f.d. motorcyklist och (delvis) aktiv cyklist visar detta ungefär hur långt de flesta tänker. De flesta aktivaa cyklister håller på av samma anledning som ni, för att det är kul. kan man inte leva med att vara den enda rebellen som inte följer alla lagar kanske man skulle hitta en ny hobby...

Cyklister - trafiken löss!

Cyklister cyklar inte bara där dom får - de cyklar där det går!

Cyklister=total laglöshet, är de värsta jag vet i trafiken.

Man ska vara snälla mot varandra i trafiken...när man läser många inlägg på detta forum verkar det mer vara än krigszon där ute på vägarna

Jag HATAR att en stooor del cyklister skiter fullständigt i rött ljus och bara cyklar förbi som om det inte gällde dem. Det är vid såna tillfällen jag vill vara mc-snut =)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back