Dåligt oljetryck Suzuki gsxr 750 -03

thesn3j

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2014
Hoj
Suzuki gsxr 750 -03
hallå alla sporthojs fantaster ! som rubriken lyder har jag en suzuki gsxr750 års -03 med dåligt oljetryck, eller dåligt å dåligt , ibland har jag oljetryck och ibland har jag inte , har kollat runt lite och som jag kan förstå ska de finnas en oljetrycksvakt/oljetrycksventil någonstans? nån som vet var ? och om detta inte är felet , har ni några förslag ? enligt förra ägaren hade han bytt oljepump iaf när detta fenomen upptäcktes , tydligen ska detta ha inträffat efter hojjen lagts omkull ? de jag kan tänka mig och det inte är denna vakt/ventil är ungefär , cox i sumpen , oljepumpen ? men i första fall vill jag veta vart denna ventil/vakt kan tänkas sitta ? tacksam för alla svar , mvh J , OBS!Det är inte bara oljetrycks givarenOBS!

PZ

Har du kollat oljetryck med en mekanisk mätare?gör det först kan vara sladden som ligger emot jord

lät hojjen stå å gå på tomgången med blinkande lampa och lyssnade ivrigt på motorn , efter en stund hörde jag att den börja små ticka lite från lyftarna då stängde jag av den direkt, så nå oljetryck är det inte , skrev att de inte bara va givaren dessutom , mvh j

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage