Har en Kawasaki GPZ 500s -91'a
Jag har kört utan problem nu i flera dagar, men så idag, när jag nästan var hemma så började hojjen gå konstigt. På varvtal 4000 och under kan jag knappt gasa nånting, ger man lite mer så slutar den gå. Över 4500-5000 gick den fint. Medans jag höll på å testa hur den gick på olika varvtal osv så dog den sen. Fick igång den med full choke, kunde knappt gasa nånting, så jag fick krypköra på 1:an hem med full choke
Väl hemma så dog den helt, startade inte. Gick in å slängde av mig kläder etc, tog väl 1 minut ungefär, sen startade den klockrent och varvade jätte gärna även under 4000 varv. Så jag drog ut en sväng, misshandlade den på under 4000varv och efter några minuter började den gå dåligt igen, sen dog den. Lät den vila nån minut och så gick den igen.
Det är inte slut på soppa, men det är inte så jätte mycket kvar, kört 30mil sedan jag tankade fullt (vet inte hur långt ja kommer på en tank ännu, inte kört så mycket). Försöker med att slå över till reserven men det hjälper inte.
Samma fenomen uppstod i början av sommarn när jag var ute och övningskörde, då rensade jag tanken på skit och det läckte in lite luft i bensinkranen (vacuumstyrd) så det tätade jag.
Nån som har nån idé på vad det kan vara, tycker det är mysko att den börjar gå igen när den vilat lite, temperaturen är inte för hög (enligt mätaren iallafall).
Har för övrigt kört på runt 4000 varv ganska långa sträckor tidigare i veckan utan problem. Kan det ha att göra med att det är mindre bensin i tanken nu? Jobbigt om man inte kan köra den ändra in på reserven
Jag har kört utan problem nu i flera dagar, men så idag, när jag nästan var hemma så började hojjen gå konstigt. På varvtal 4000 och under kan jag knappt gasa nånting, ger man lite mer så slutar den gå. Över 4500-5000 gick den fint. Medans jag höll på å testa hur den gick på olika varvtal osv så dog den sen. Fick igång den med full choke, kunde knappt gasa nånting, så jag fick krypköra på 1:an hem med full choke

Väl hemma så dog den helt, startade inte. Gick in å slängde av mig kläder etc, tog väl 1 minut ungefär, sen startade den klockrent och varvade jätte gärna även under 4000 varv. Så jag drog ut en sväng, misshandlade den på under 4000varv och efter några minuter började den gå dåligt igen, sen dog den. Lät den vila nån minut och så gick den igen.
Det är inte slut på soppa, men det är inte så jätte mycket kvar, kört 30mil sedan jag tankade fullt (vet inte hur långt ja kommer på en tank ännu, inte kört så mycket). Försöker med att slå över till reserven men det hjälper inte.
Samma fenomen uppstod i början av sommarn när jag var ute och övningskörde, då rensade jag tanken på skit och det läckte in lite luft i bensinkranen (vacuumstyrd) så det tätade jag.
Nån som har nån idé på vad det kan vara, tycker det är mysko att den börjar gå igen när den vilat lite, temperaturen är inte för hög (enligt mätaren iallafall).
Har för övrigt kört på runt 4000 varv ganska långa sträckor tidigare i veckan utan problem. Kan det ha att göra med att det är mindre bensin i tanken nu? Jobbigt om man inte kan köra den ändra in på reserven
