Dåligt ljud i headset

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
Hej!

Jag har nyligen köpt ett headset som jag tänkte använda till mobilen och en komradio men det fungerar inte särskilt bra. I hastigheter över 70 km/h blir vindbruset för högt och det hörs knappt vad man säger i mobilen.

Headsetet köpte jag på Clas Ohlson och hjälmen jag kör med är en Vemar Aster VSX J4.

Var ligger huvudproblemet? I hjälmen eller headsetet? Själv tycker jag att hjälmen dämpar bra, även om det säkert finns tystare burkar.

Är det för den delen något man kan göra i hjälmen för att förbättra ljudet? Ändra placeringen av mikrofonen? Sätta på större "haklapp"?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Vad du kan prova med är att rulla in micken i skumgummi samt sätta tejp på skummgummit åt dom hållena som inte pekar mot truten.

Du fattar principen ala strumpor o skumgummibollar på mickar man ser i tv

Så karva ur en bit ur nån madrass nu och testa - det kan redan sitta en liten skummigummiplopp på den men den kanske är för liten.
 

Laban

obotligt nyfiken
Gick med
11 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
CBX600
Vad du kan prova med är att rulla in micken i skumgummi samt sätta tejp på skummgummit åt dom hållena som inte pekar mot truten.

Du fattar principen ala strumpor o skumgummibollar på mickar man ser i tv

Så karva ur en bit ur nån madrass nu och testa - det kan redan sitta en liten skummigummiplopp på den men den kanske är för liten.

Tack för tipset! Det är ju värt att prova.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag skulle bli sur om jag hörde ngt annat än min HD när jag är ute och åker. Gillar ni inte ert hojval :va
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top