Dåligt kräm i blinkersen

Först.
När skall ni lära er grundläggande elteknik på grundskolenivå?
En del "råd" är ju åt h-e... :arsele
Har det varit 21W lampor innan, skall det vara 21W last även efter mont av miniblinker. Märks omgående på blinkhastigheten. Fel blinkhastighet, fel belastning.
Mera. Det finns en orsak till att blinkers är STORA - dom syns bättre.
En stor lysande yta syns bättre än en liten - även om det är samma lampeffekt monterad.
Varför tror ni att bestämmelserna om blinkers är som dom är - och varför miniblinkers INTE är tillåtna??
Varsågod och välj. Små snygga trafikfarliga eller större som gör att det syns när ni skall svänga.
 
Kahobe skrev:
Först.
När skall ni lära er grundläggande elteknik på grundskolenivå?
En del "råd" är ju åt h-e... :arsele
Har det varit 21W lampor innan, skall det vara 21W last även efter mont av miniblinker. Märks omgående på blinkhastigheten. Fel blinkhastighet, fel belastning.
Mera. Det finns en orsak till att blinkers är STORA - dom syns bättre.
En stor lysande yta syns bättre än en liten - även om det är samma lampeffekt monterad.
Varför tror ni att bestämmelserna om blinkers är som dom är - och varför miniblinkers INTE är tillåtna??
Varsågod och välj. Små snygga trafikfarliga eller större som gör att det syns när ni skall svänga.


Men nu är ju läget så att mina STORA blinkers också blinkar dåligt. Dessutom finns det pyttesmå blinkers som syns riktigt bra.
Vad är ditt råd då?

xrperra; Möjligt, men liksom skulle Yamaha tillverka en mer eller mindre trafikfarlig hoj?
 
Last edited:
Anton_Ljunghusen skrev:
Men nu är ju läget så att mina STORA blinkers också blinkar dåligt. Dessutom finns det pyttesmå blinkers som syns riktigt bra.
Vad är ditt råd då?
OK då, vad betyder "blinka dåligt"???
Svagt eller fel hastighet??
 
Anton_Ljunghusen skrev:
Bra hastighet, taskigt sken..
SÄKER på att det är 21W lampor? och inte 5W med mostånd? 21W lyser bra om de får 12V.
Hur VET du att de får 12V (minst). Har du mätt på lampan (med BÅDA mättåtarna) på blinkersen eller på ngt annat sätt?
Mätt med analog- eller digitalinstrument? Digitala hinner ibl inte med att visa rätt värde vid blink..
 
- Mät innan relät
- Mmät efter relät
- Prova blinkaren på en kompis hoj
- Prova kompisens blinkare på din hoj
- Koppla blinkaren direkt på batteriet
- etc etc.

Det är bara att testa alla delar eller mäta på rätt ställen så vet du vad som är fel.

/ Hannes
 
Kan nu konstatera att det helt enkelt är blinkersen som är kass

Någon som har tips på ett par bra (med reflektor!), billiga, e-märkta blinkers som inte ser förjävliga ut?
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top