Dåligt drag efter 6000rpm efter förgasarrengöring

Har du ngn bild på luftburksidan på fuggen så kan jag visa var du ska blåsa. Det är lite olika från fugge till fugge.

Att de rör sig när du gasar kan de göra ändå.

Om du trycker trotteln i topp (med fingret) och släpper, glider alla fyra precis lika mjukt och sakta ner eller är det en eller fler som går snabbare?

Ja så här ser det ut...
Dom går mjuk och med lika fart allihop.
Membranen ser väldigt nya ut faktiskt.
 

Bifogat

  • DSC00115.jpg
    DSC00115.jpg
    234.9 KB · Visningar: 60
Tror jag hittat problemet...men..

Jag tror att problemet var att en exup vajer nästan hade gått av o blivit nån cm längre.
Bytte vajrar o justerade in o det blev en väldig skillnad..:)

Kan dock inte låta bli att få känslan av att det finns mer pulver i den som inte kommer ut..

Den drar bra upp till ca 5000 rpm, men därefter känns det som att den tappar...får ett annat ljud..inte den där fina symaskinen typ som drar så skönt.
Ska inte effekten öka med högre varv?

Vad finns det att justera?
Hittar bara en skruv på förgasarna..nere under flotörhuset.
Vad gör den? vilket varvtalsområde påverkas av dess inställning?
Finns den nån fara i att justera?
Ska alla vara lika många varv ut...eller är det nåt man måste mäta per gasare?

Annars är det väl bara höjden på nålen som går att ändra...sitter i högsta läget nu.

Nu satte jag på luftburken ordentligt också. Har inte fått på den tidigare utan den har bara legat mot gasarna faktiskt.
Med en värme pistol fick jag dit dom ordentligt o den går bättre efter det..:)
 
Last edited:
Jag tror att problemet var att en exup vajer nästan hade gått av o blivit nån cm längre.
Bytte vajrar o justerade in o det blev en väldig skillnad..:)

Kan dock inte låta bli att få känslan av att det finns mer pulver i den som inte kommer ut..

Den drar bra upp till ca 5000 rpm, men därefter känns det som att den tappar...får ett annat ljud..inte den där fina symaskinen typ som drar så skönt.
Ska inte effekten öka med högre varv?

Vad finns det att justera?
Hittar bara en skruv på förgasarna..nere under flotörhuset.
Vad gör den? vilket varvtalsområde påverkas av dess inställning?
Finns den nån fara i att justera?
Ska alla vara lika många varv ut...eller är det nåt man måste mäta per gasare?

Annars är det väl bara höjden på nålen som går att ändra...sitter i högsta läget nu.

Lätt att skruva bort sig...
Börja därför med att återställa alla inställningar till grundvärden i förgasarna + gör grundläggande service (ventilspel, koll av tändläge, förgasarsynkronisering, inställning av tomgångskretsarna/lågfarten, koll/byte av tändstift o -kablar, inställning exup o.s.v.). Sedan kan man börja söka variationer på grundtemat...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top