Dåligt batteri eller något annat? GSX750es

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Igår så varmkördes hojen samt runt kvarteret, efter det så ville den inte starta. Laddade batteriet under natten och idag lät jag den stå på tomgång 25min med helljus och blinkers på samt stängde av och starta upp den 15-20ggr. Inga problem idag. Är det dåligt batteri eller att den inte laddar? Märkte ingen försämring av lyset under dagens test, och jag har ingen strömmätare, det är ju det :gnissla..

Hojen är en gsx750es
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Ööhhh, varför startar man upp en hoj femton till tjugo gånger på rad efter batteriladdning om man redan upptäckt efter första starten att den mycket riktigt gick igång.Verkar ju vara ett bra sätt att be om problem ... :va
 

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
För jag har hojen till försäljning och dom som tittade igår starta och stanna den mkt. Samt att jag sköt igång den igår och då gick den fint, men ändå slut ström på något sätt. Jag tänkte om det är något med generatorn eller bara om batteriet är slut. Sen startar man väl upp en hoj för att se om den startar, när man försökt kräma ur så mkt ström ur batteriet som möjligt...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det kan var det klassiska 80-tals laddproblemet på suckor. Statorn pajar som i sin tur pajar laddregulatorn. Det finns nya grejor som är bättre men det går på ca 2400:- för delarna. 750ES är något lättare än föregångaren att springa igång, jodå jag har provat att springa igång bägge pga laddproblemet.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top