Dåliga skivor fram på cbr929?

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
skulle byta mina belägg bå bladen och då såg jag att de verkligen var slut,det var inte mkt kvar på dem.

nu när jag kör med de nya bäggen låter det precis som omen klossen tar i skivan på v sida,(har kollar skivan den e rak)
skall jag bara ignorera det eller bör jag byta skivan?fast det låter ju mindre o mindre,precis som om skivan slits jämnt nu

tacksam för tips

skicka PM eller skriv här

Om dom ar raka tror nog at jag ville kjørt med dom,skrapandet du hør ar nog belagen som sliter sig at passa skivan.
Jag hade samma ljud nar jag bytte belag nyligen (Har 1mm igjen at slita på på ena sidan 2mm på andra) men ljudet forsvann efter 20-30 mil

Arctic#1 skrev:
Om dom ar raka tror nog at jag ville kjørt med dom,skrapandet du hør ar nog belagen som sliter sig at passa skivan.
Jag hade samma ljud nar jag bytte belag nyligen (Har 1mm igjen at slita på på ena sidan 2mm på andra) men ljudet forsvann efter 20-30 mil

jag hoppas på det jag med

tack annars

Jag tror inte att det är skivorna som är dåliga. Tror att du kan ha lite skit bakom själva beläggen, så att "kolvarna" är lite kärva. Det kan göra så att beläggen ligger lite emot. Har varit med om det, speciellt då man har bytt belägg. Kolvarna har ju varit långt ute och det kan bli lite kärvt när de ska arbeta långt inne igen.

Pröva med att trycka kolvarna in i oket efter du har varit ute och kört. Det brukar brukar försvinna efter en några mil.

/Dr B

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck