Tjenare!
Va iväg och mappade min Yamaha XJ6 efter att ha krängt på ett GPR helsystem, Systemet skall enligt tillverkaren göra ca: 5-6hk och hojen ska ligga på 78hk från fabrik, altså runt 83hk totalt i motorn.
Dock blev jag besviken när resultatet efter mappningen bara låg på 64hk på bakhjulet, och då körde jag på 98oktan. Hojen är i övrigt orginal och har rullat ca: 500mil
Mappningen gjorde jag hos RG-engineering i Falkenberg och har bara hört bra saker om honom så tvivlar inte på att han gjort ett bra jobb.
Eftersom jag är ganska dålig på sånt här är min fråga: Är det rimligt att ha sån stor förlust på drivlinan som 19hk? altså runt 23% i mitt fall?
Eller kan det bero på bänken?
Någon annan som har en XJ6a som har bänkat den och fått liknande resultat?
tack på förhand! / jonte
Va iväg och mappade min Yamaha XJ6 efter att ha krängt på ett GPR helsystem, Systemet skall enligt tillverkaren göra ca: 5-6hk och hojen ska ligga på 78hk från fabrik, altså runt 83hk totalt i motorn.
Dock blev jag besviken när resultatet efter mappningen bara låg på 64hk på bakhjulet, och då körde jag på 98oktan. Hojen är i övrigt orginal och har rullat ca: 500mil
Mappningen gjorde jag hos RG-engineering i Falkenberg och har bara hört bra saker om honom så tvivlar inte på att han gjort ett bra jobb.
Eftersom jag är ganska dålig på sånt här är min fråga: Är det rimligt att ha sån stor förlust på drivlinan som 19hk? altså runt 23% i mitt fall?
Eller kan det bero på bänken?
Någon annan som har en XJ6a som har bänkat den och fått liknande resultat?
tack på förhand! / jonte
Last edited: