Dåliga nyheter idag...

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Fick reda på att morsan fick återfall igen. Efter ett år (bröstcancer).

Nu ska de ta bort hela vänstra bröstet, och behandla med vissa preparat vilket hon inte gjorde förr (cellgift, hormonbehandling).

Kommer att vara jobbigt att se morsan utan hår, men det växer ut igen. Viktigaste är att hon bara blir frisk, hoppas verkligen på det iallafall. Hur ska jag göra för att hon ska må bra? Hon verkar ta det ganska bra framför mig, men jag hörde henne gråta när jag låg i sängen. Men vad ska man förvänta sig? Det är klart att det är jobbigt i början. Hon vill inte se att jag blir ledsen, det har hon sagt.

Aja, hoppas att ni kan hjälpa mig på något sätt.

MVH Bojan

cancer.. uuuhhh... :3freak

jag har 2 pinnar på cancerlistan från min släkt

H4 skrev:
Fick reda på att morsan fick återfall igen. Efter ett år (bröstcancer).

Nu ska de ta bort hela vänstra bröstet, och behandla med vissa preparat vilket hon inte gjorde förr (cellgift, hormonbehandling).

Kommer att vara jobbigt att se morsan utan hår, men det växer ut igen. Viktigaste är att hon bara blir frisk, hoppas verkligen på det iallafall. Hur ska jag göra för att hon ska må bra? Hon verkar ta det ganska bra framför mig, men jag hörde henne gråta när jag låg i sängen. Men vad ska man förvänta sig? Det är klart att det är jobbigt i början. Hon vill inte se att jag blir ledsen, det har hon sagt.

Aja, hoppas att ni kan hjälpa mig på något sätt.

MVH Bojan

Fyfan va jobbigt, lider verkligen med dig.

Det bästa du kan göra är väll att vara exemplarisk, men det verkar du redan vara.

Var stark! Du anar inte hur mycket det kommer hjälpa din mamma om du är stark och stöttar henne! Kanske låter töntigt, men det är de små sakerna i livet som föräldrar uppskattar. Var en man, visa att ni tillsammans klarar det!

Säger inte att det är dåligt att gråta ut, tvärtom, det kan hjälpa er att gå vidare. Prata med mamma, uttryck din oro... finns inget värre än att inte prata om saker som kan vara tabu för många. Hoppas allt går bra! :)

:(

Det är okej och helt naturligt att vara ledsen..var inte rädd för att gråta du också. Man behöver oftast inte säga ngt utan bara vara där för varandra. (Min mamma gick bort i akut leukemi när jag var 13.)

Många :krama

/Lena

Edit..svårt att sätta ner fingrarna på tangenterna o skriva, pm:a gärna om du vill...

Last edited:
Jag försökte skriva något vettigt men det lät bara så lamt. Jag hoppas verkligen att det löser sig för din mamma och dig. Kom ihåg att ett gott skratt kan vara lindrande för själen...låter kanske dumt, men vad jag menar är att ni inte skall glöma bort att försöka ha roligt trots cancern. Till exempel att hyra en film, gå på bio, leka med hunden, eller vad ni brukade göra tidigare.

Glöm inte heller att du också säkert behöver någon som kan lyssna på dig.

Återigen, hoppas att det går bra.

Har två tjejkompisar som gått igenom detta nyligen.

Det som slogmig va att båda bad om att vi skulle inte dadda med dem.

Lycka till

Svårt att säga vad just du ska göra... Min mamma har haft det svårt ett tag men är på bättringsvägen tror jag. Jag har kört på precis som vanligt och hon likaså känns det som, även om hon är lite mer "tjat-morsa" numera då hon vill att jag ska hälsa på oftare osv.
De gånger jag har varit dålig (har stora problem med leder ibland) så vill jag inte ha nåt daltande men gärna lite mer hjälp med sysslorna.
Prata med henne om det också, hon kanske saknar nån att göra just detta med.
Jag har inte träffat mina farföräldrar på över 3 år fast de bor mindre än 5 mil ifrån mig så gör inte samma sak som mig och "glöm" bort dem :( Det kommer du antagligen kännas vid senare i livet...

Vi har ju snackat ganska mycket idag om detta och vi har kommit fram till att vi ska ge 110 %. Det säger hon själv. Hon ska göra allt för att bli frisk. Men jag har svårt för att hålla mig när jag ser henne, tycker så synd om henne att jag kan inte hålla tårarna.

Problemet var att hon inte tog några behandlingar efter bröstoperationen 2004. Men nu blir det annorlunda och förhoppningsvis får hon inget återfall igen.

Vi får hålla tummarna. Hon ska opereras i Januari nästa år.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg