Dåliga MC-firmor, många?

Joe Scmoes ärende är ju helt offattbart dåligt, helt otroligt att såna får vara auktoriserade handlare. Detta säger ju en hel del om kvaliten på mc branschen den variera otroligt upp o ner. Förstår att problem kan uppstå eftersom det är en säsongsbransch o säsongsarbetaren anställs. Dock så bör de anställa säsongsarbetar som åtminstone har intresse gör kundservice.

Generellt tyckar jag att jag blivit bemött någorlunda bra när det gäller försäljning eller uthyrning. Däremot är sevicen under all kritik på Yamaha Center här i Karlstad.

Superbike är min favorit affär

Jag har mycket bra erfanheter av Superbike i Göteborg. Det är en kanonaffär.:tummenupp

I veckan var jag förbi och fråga mekanikern om han ville läsa av mitt FI meddelande som jag fått på hojen. Mekanikern fick fram felkoden ock kolla vad det stod i service manualen. Fick sen tips hur jag skulle fixa felet. Jag förstod ju att killen har hemskt mycket att göra. Att han ändå tog tid o hjälpa mig det är det som skiljer en bra affär från en sämre.(mycket trevlig :) :tummenupp och kunnig mekaniker, det kallar jag kundservice ) . Jag kommer lämna min hoj där på service nu i höst när säsongen går mot sitt slut och det lungnar ner sig.

GixxerTina

Joe Schmoe skrev:
2332596 Ok, jag drar min "Din MC story" ... pengarna trots att jag ringde dagligen.
Dessutom stog hojen registrerad på mig tills de sålde den till någon annan.

Det var då ingen solskensstory...

Men å andra sidan kan jag bara ge goda ord, jag har fått bra hjälp och ett trevligt bemötande.

-@ndreas

Jag håller med dig till punkt och prick. Det finns en regel inom all försäljning och det borde alla företagare leva efter.

En nöjd kund kan ge dig tio nya kunder.
En missnöjd kan skrämma bort hundra.

Detta borde även anställda tänka på och agera efter!
:tummenupp :fatta!

Jag har en liten incident att dela med mig av.
En affär i Uppsala som säljer mc och reservdelar=)
Ringer och frågar vad ett kopplingsgrepp kostar till min bike då det va böjt när jag köpte den.Får ett pris, jag tyckte det var okej och beställer,får hem det men det är FEL modell...inget mer med det....ringer och påtalar detta och de ska skicka RÄTT del....döm om min förvåning när rätt del nu helt plötsligt blivit nästan 100% dyrare...jag tycke det är anus..:arsele
Sen när jag ringer och frågar varför jag inte ska betala det pris de först uppgav så gick det inte alls för sig....

Kontenta.Jag kommer aldrig beställa där igen.

Jag jobbar själv i MC-affär... Har tidigare jobbat i livsmedelsbutik.

Och jag kan bara svara för mig själv, jag försöker göra mitt bästa, men det är som sagt inte alla kunder som är inställda på att vara trevliga... Så länge de faktiskt är trevligaär det inga problem, de flesta har viss förståelse för att man inte vet allt heller. :)

Men som arbetande med Aprilia (snacka om att hänga ut ett märke) är man ju fullt medveten om problemen det innebär att ha oförutsebara leveranstider... Helt plötsligt stänger de lagret och skickar inte ut delar på närmare två månader, eller så är det semester eller så är det något annat... Så man lär sig ju att inte lova alltför mycket!

Syss skrev:
2333075 Jag jobbar själv i MC-affär... Har tidigare jobbat i livsmedelsbutik.

Och jag kan bara svara för mig själv, jag försöker göra mitt bästa, men det är som sagt inte alla kunder som är inställda på att vara trevliga... Så länge de faktiskt är trevligaär det inga problem, de flesta har viss förståelse för att man inte vet allt heller. :)

Men som arbetande med Aprilia (snacka om att hänga ut ett märke) är man ju fullt medveten om problemen det innebär att ha oförutsebara leveranstider... Helt plötsligt stänger de lagret och skickar inte ut delar på närmare två månader, eller så är det semester eller så är det något annat... Så man lär sig ju att inte lova alltför mycket!

Bra sagt.
Men baksidan med den moderna centrallagerhanteringen är just att kunden kommer i kläm.
förr hade mc-firmorna ett litet lager av "vanligen förekommande delar" och generalagentenen i landet hade i princip resten.
Idag liger ex.vis Hondas lager nere i Holland och Belgien, med allt vad det innebär.
Oftast går det ju bra... men, som sagt, vid lynnigare fabriker/lager/länder så stockar sig leveranslistorna snabbt.
Jag handlar själv ofta direkt ute i europa mht till priser oxå, och läser man min redogörelse i Lelletråden så ser man att jag oxå spar avsevärd tid på detta.

Dr.Bike skrev:
2335438 Bra sagt.
Men baksidan med den moderna centrallagerhanteringen är just att kunden kommer i kläm..
förr hade mc-firmorna ett litet lager av "vanligen förekommande delar" och generalagentenen i landet hade i princip resten.

True that, märkliga delar som inte alls brukar finnas på lager ska ligga på centrallager så att alla firmor kan beställa någorlunda snabbt, men någon har fått distrubitionen helt om bakfoten. Som det är nu så får man ju beställa fotpinnar och bromsskivor från holland ibland. WTF???
Snacka om onödigt extrajobb som kostar pengar för kunder.
De stora leverantörerna av grejer borde gå en kurs hos en matvaurkedja lr liknande som har fattat konceptet.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park