Har äntligen lyckats få isär halva motorn på bilen nu.
Hade den på verkstaden förut eftersom den lät förjävligt, enligt dem så var det spänrulllen som var kass.
Tittade lite på det där nyss, vid spänrullen är remmen riktigt spänd, men vid löphjulet på motsatt sida är den otroliggt slak, glappar väll 10-20mm.
Hur kan man se om det är spänrullen som är kass?
Några enkla knep tack =).
Hade den på verkstaden förut eftersom den lät förjävligt, enligt dem så var det spänrulllen som var kass.
Tittade lite på det där nyss, vid spänrullen är remmen riktigt spänd, men vid löphjulet på motsatt sida är den otroliggt slak, glappar väll 10-20mm.
Hur kan man se om det är spänrullen som är kass?
Några enkla knep tack =).
