Dålig service lelles mc?

Kommer lämna in min 640 för 2000-mila service och fix av topplockspackning hos dinmc a.k.a ktm-center.

Har vart inne på verkstan hastigt och snackat lite smått med en snubbe som stod och meckade suzuki där.. va trevlig och verkade seriösa så det blir nog skitbra. Har tidigare snackat med en Gustav som också har hand om ktm där och frågat om mekhjälp angående startmotor-problem och då förklarade han istället för att lämna in hur jag ganska enkelt kunde fixa det själv vilket gjorde det hela väldigt mycket billigare för mig. Bestämde mig då för att lämna in den på service där sen

DinMc är förvisso riktigt bra när det gäller service men dom tar bra betalt, lämnade in glidarhojen (Suzuki vs800) för att byta dynojetnålarna i förgasarna till standardnålar som jag hade med mig.
Arbetskostnaden för det landade på 2800:- och det kändes lite surt eftersom jag kunde ha gjort det själv men valde att lämna in hojen på grund av tidsbrist och jag ruttnat på att mecka själv.

DinMc är förvisso riktigt bra när det gäller service men dom tar bra betalt, lämnade in glidarhojen (Suzuki vs800) för att byta dynojetnålarna i förgasarna till standardnålar som jag hade med mig.
Arbetskostnaden för det landade på 2800:- och det kändes lite surt eftersom jag kunde ha gjort det själv men valde att lämna in hojen på grund av tidsbrist och jag ruttnat på att mecka själv.

Nu sätts ju sällan priser efter vad konsumenten själv är kapabel till, utan vilken tid arbetet tar.

min 690 behövde shimsas vid 1000mila iaf. har inget ont om dinmc att säga iaf.
alltid trevliga mekaniker som tar sig tid om man har några frågor när man hämtar hojen.

har hört att det är bra stökigt i verkstaden hos lells, men det behöver ju nödvändigtvis inte vara negativt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla